شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

پایگاه بسیج خودجوش و مردمی تلگرام


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > اهل بيت (عليهم السلام) > امام حسن مجتبی (ع)


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 15-08-2013, 11:57   #1
کاربر کهنه کار
 
گلنرگس آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2011
محل سکونت: تهران بود . دي
نوشته ها: 9,152
Thanks: 9,139
Thanked 17,191 Times in 6,311 Posts
پیش فرض ۴۰ حدیث زیبا برای خوشبخت شدن

۴۰ حديث زيبا براي خوشبخت شدن
چهل حدیث زیبا و دلنشین برای الگو گرفتن از کلام اهل بیت و زندگی بهتر از امام حسن مجتبی(ع) را با هم مرور می‌کنیم.


به گزارش[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، چهل حدیث زیبا و دلنشین برای الگو گرفتن از کلام اهل بیت و زندگی بهتر از امام حسن مجتبی (ع) را با هم مرور می‌کنیم.

۱- از حضرت امام حسن علیه السلام پرسیده شد که بردباری یعنی چه؟ فرمودند: بردباری عبارت از فرو بردن خشم و اختیار خود داشتن است. (تحف العقول، ص ۲۲۷)

۲- از حضرت پرسیده شده بزرگواری چیست؟ فرمودند: احسان به قبیله و تبار و تحمل خسارت و جرم آنها. (تحف العقول، ص ۲۲۷)

۳-از امام علیه السلام پرسیده شد که جوانمردی یعنی چه؟ فرمودند:جوانمردی عبارت است از حراست دین، و عزت نفس، و بانرمش برخورد نمودن و بررسی عملکرد خویش، و پرداخت حقوق و دوستی نمودن با مردم. (تحف العقول، ص ۲۲۷)

۴- از امام حسن علیه السلام معنای کرامت و بزرگ منشی را پرسیدند؟فرمودند: بخشش پیش از خواهش و اطعام در هنگام قحطی.

۵- امام علیه السلام فرمودند: «ای بندگان خدا» بدانید که خداوند شما را بیهوده نیافریده است، و بحال خود رها ننموده، مدت عمرتان را نوشته، و روزی شما را بینتان قسمت کرده تا هر خردمندی قدر و ارزش خود را بداند و بفهمد جز آنچه مقدر شده هرگز به او نمی رسد. (تحف العقول، ص ۲۳۴)

۶- امام مجتبی علیه السلام فرموده است: به تحقیق خداوند روزی شما را بر عهده گرفته است، و شما را برای بندگی فراغت بخشیده و به شکرگزاری تشویق نموده است و نماز را بر شما واجب فرموده و به پرهیزکاری توصیه فرموده است. (تحف العقول، ص ۲۳۴)

امام حسن علیه السلام فرمود: چنان برای دنیایت تلاش کن که گویا همیشه زنده ای، و چنان برای آخرتت تلاش کن که گوئی فردامرگت فرا می رسد

۷- امام مجتبی علیه السلام فرموده است: پرهیزکاری در بازگشت «به سوی خدا» و سررشته هر حکمت، و شرافت هر کار است، وهر کس از پرهیزکاران به کامیابی رسید به وسیله تقوا بوده است. (تحف العقول، ص ۲۳۴)

۸- امام مجتبی علیه السلام فرمود: هیچ قومی مشورت نکرد مگر اینکه به ترقی و تکامل راه یافت. (تحف العقول، ص ۲۳۶)

۹- امام حسن علیه السلام: در تفسیر آیه شریفه «وقفوهم انهم مسئولون » فرموده اند: به تحقیق «روز قیامت » هیچ بنده ای قدم از قدم بر نمی دارد مگر اینکه نسبت به چهار چیز مورد بازجوئی و پرسش قرار می گیرد:

۱- از جوانی اش که در چه راهی مصرف نموده.

۲- و از عمرش که در چه کاری آنرا بکار گرفته.

۳- و از ثروتش که چگونه جمع و در چه راهی مصرف نموده.

۴- و از دوستی ما اهلبیت و خاندان پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم. (بحار، ج ۴۴، ص ۱۳-۱۲)

۱۰- جدم رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: اگر از بنی امیه «در روی زمین احدی نماند جز پیرزن فرتوت و ناتوانی، همان دین خدا را به مسیر نادرستی خواهد کشاند. (بحار، ج ۴۴، ص ۴۳)

۱۱- امام حسن علیه السلام فرمود: چنان برای دنیایت تلاش کن که گویا همیشه زنده ای، و چنان برای آخرتت تلاش کن که گوئی فردامرگت فرا می رسد.

(الحیاة، ج ۴، ص ۶۲)

۱۲- راوی می گوید: امام حسن علیه السلام زمانی که نماز را برپا می داشتندزیباترین لباس را می پوشیدند، به حضرت عرض شد، ای پسر رسول خدا چرا به هنگام نماز اینگونه لباس می پوشی؟حضرت فرمودند: به تحقیق خدا زیبا است و زیبائی را دوست می دارد. پس خود را برای پروردگارم می آرایم، چنانچه می فرماید: «به هنگام نماز و حضور در مساجد لباس زیبای خود را بپوشید» پس دوست دارم که بهترین لباسم را بپوشم. (الحیاة، ج ۵، ص ۶۶)

امام حسن مجتبی (ع)

۱۳- امام حسن علیه السلام فرمود: زیرکترین زیرکها فرد با تقوا است احمق ترین احمقها شخص فاجر و فاسق است. (الحیاة ج ۱، ص ۲۰۳)

۱۴- امام فرمودند: جایگاههای دانش و چراغهای درخشان هدایت باشید زیرا روشنی روز بعضی از بعضی دیگرش بیشتر است. (کافی، ج ۱، ص ۳۰۱)

۱۵- امام حسن علیه السلام فرموده است: از میان شیعیان ما علمائی بپامی خیزند که ایستادگی افراد ضعیف از دوستان ما و آنها که ولایت ما را پذیرا شده اند به واسطه آنها است و از تاجی که برسر دارند نور می درخشد. (محجة البیضاء، ج ۱، ص ۳۳)

۱۶- امام حسن علیه السلام زمانی که وضویش پایان می پذیرفت رنگ مبارکش تغییر می نمود. در این باره از حضرت پرسیده شده «چرا رنگ شما تغییر می نماید؟» فرمودند: کسی که می خواهد وارد بارگاه «خداوند متعال » گردد سزاوار است رنگش تغییر نماید.

۱۷- مردی از حضرت موعظه خواست، حضرت فرمودند: آماده سفر آخرت شو و زاد و توشه آنرا پیش از رسیدن مرگ فراهم نما. (منتهی الآمال، ج ۱، ص ۴۳۶)

۱۸- امام حسن علیه السلام فرمود: هان ای مردم، به تحقیق کسی که برای خدا پند دهد و سخن خدا را راهنمای خود قرار دهد به راهی پایدار رهنمون شود و خداوند او را به رشد موفق سازد. (تحف العقول،ص ۲۲۷)

۱۹- امام حسن علیه السلام فرمود: بین حق و باطل به اندازه چهار انگشت فاصله است، آنچه با چشم ببینی حق است و چه بسا که باطل زیادی را با گوش بشنوی. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۰۵)

۲۰- از حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام پرسیده شد زهد چیست؟فرمودند: میل به پرهیزگاری و بی میلی نسبت به دنیا. باز پرسیده شد که حلم چیست؟ فرمودند: خشم را فرو بردن و مالک خود شدن. باز پرسیده شد که سداد چیست؟ فرمودند: بدی را به وسیله خوبی برطرف نمودن. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۰۶)

۲۱- امام حسن علیه السلام به یکی از فرزندانشان فرمودند: ای پسرم با احدی برادری مکن تا آنکه بدانی کجاها می رود و از کجاها می آید، و چون از حالش خوب آگاه شدی و رفتارش را پسندیدی با او برادری کن. به شرط اینکه رفتارت براساس چشم پوشی از لغزش و همراهی در سختی باشد. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۰۸- تحف العقول، ص ۲۳۶)

۲۲- امام حسن علیه السلام فرمودند: همانا بیناترین چشم ها آن است که در طریق خیر نفوذ کند، و شنواترین گوش ها آنست که پذیرنده تر باشد و سالم ترین دلها آن است که از شبهه پاک باشد. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۱)

۲۳- امام حسن علیه السلام فرمودند: خردمند کسی است که وقتی از او پند خواستند خیانت نکند. (تحف العقول،مترجم،ص ۲۳۹)

امام حسن علیه السلام فرمود:

دانشت را به مردم بیاموز، و خود نیز دانش دیگران را فراگیر

۲۴- امام حسن علیه السلام فرمودند: هر گاه یکی از شما برادر خود را ملاقات کند، باید که جایگاه نور از پیشانی او را ببوسد. (تحف العقول،مترجم، ص ۲۳۹)

۲۵- امام حسن علیه السلام فرمود: نابودی مردم در سه چیز است:

۱- بزرگ نمائی ۲- افزون خواهی بسیار ۳- حسد و رشک بردن.

بزرگ نمائی که به وسیله آن دین نابود می گردد و به واسطه آن شیطان ملعون رانده درگاه خدا شد و حرص که به خاطر آن آدم از بهشت خارج شد، و رشک که سررشته همه بدی است و به واسطه آن قابیل هابیل را کشت. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۳)

۲۶- امام حسن علیه السلام فرمود: شما را به پرهیزگاری و ترس از خدا و ادامه تفکر و اندیشه سفارش می کنم زیرا تفکر و اندیشه سرچشمه همه خوبیها است.(از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۴)

۲۷- امام حسن علیه السلام فرمود: شستن دستها پیش از غذا فقر رامی زداید و بعد از آن اندوه را برطرف می سازد. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۴)

۲۸- امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود: چنان با مردم رفتار نما که دوست داری باتورفتارکنند. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۴)

۲۹- کسی که عقل ندارد ادب ندارد، و کسی که همت ندارد جوانمردی ندارد و کسی که حیا ندارد دین ندارد. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۵)

۳۰- امام حسن علیه السلام فرمود: دانشت را به مردم بیاموز، و خود نیز دانش دیگران را فراگیر. (چهل حدیث از هر معصوم، ص ۱۱۶)

۳۱- امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود: هیچ بی نیازی برتر از عقل نیست و هیچ نیازمندی هم مثل نادانی نیست و هیچ وحشتی بدتر از خودپسندی نیست، و هیچ عیشی لذت بخشترازاخلاق نیکونیست. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۶)

امام حسن مجتبی (ع)

۳۲- امام حسن علیه السلام فرمود: علم را با نوشتن مهار کنید.

۳۳- امام حسن علیه السلام فرمود:هر کس قبل از سلام سخن گفت جوابش ندهید. (چهل حدیث از هر معصوم، ص ۱۱۷)

۳۴- دانش را فراگیرید و اگر توان حفظش را ندارید بنویسید و درخانه هایتان نگهداری نمائید. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۸)

۳۵- امام حسن علیه السلام فرمود: آغاز نمودن به بذل و بخشش پیش از درخواست و تقاضا، از بزرگترین شرافت و بزرگی است.(از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۷)

۳۶- امام حسن علیه السلام فرمود: کسی که خدا را بندگی نماید، خداوند هم همه چیز را فرمانبردار او گرداند. (از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۸)

۳۷- امام حسن علیه السلام فرمود: کسی که در دلش جز خوشنودی خداخطورنکند، چون دعاکندمن ضامنم که دعایش مستجاب گردد.(از هر معصوم چهل حدیث، ص ۱۱۸)

۳۸- از حضرت امام مجتبی علیه السلام پرسیده شد نیرومندی چیست؟فرمودند: دفاع از پناهنده، و پایداری در نبرد، و ایستادگی هنگام سختی.(تحف العقول، ص ۲۲۷)

۳۹- از حضرت پرسیده شد فقر چیست؟ فرمودند: آزمندی به هر چیزی. (تحف العقول، ص ۲۲۸)

۴۰- از امام مجتبی معنای غنا پرسیده شد، فرمود: خوشنود بودن انسان به مقداری که خدا روزی او نموده هر چند کم باشد. (تحف العقول)

امضای گلنرگس
گلنرگس آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to گلنرگس For This Useful Post:
قدیمی 03-08-2015, 08:35   #2
مدیر ارشد انجمنهای نورآسمان
 
محب المهدي (عج) آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2009
نوشته ها: 21,013
Thanks: 20,182
Thanked 50,721 Times in 20,880 Posts
Post خوشبختی یعنی ...


خوشبختي يعني تأمين معقول نيازهاي مادي و معنوي انسان و به‌خاطر حب ذات و خودخواهي، همه به دنبال خوشبختي هستند. همه انسان‌ها امنيت، رفاه، سلامتي، زيبايي، قدرت و... را دوست دارند، اما تفاوت انسان‌ها در تأمين نيازهايي كه خوشبختي مي‌آورد، برمي‌گردد به اين‌كه استعدادهاي «خود حيواني» خود را بيشتر شكوفا كرده باشند يا «خود الهي» خود را.
تفاوت‌هاي «خود» حيواني و انساني
خودخواه حيواني:
۱ ـ در تأمين ماديات زندگي، تا هر اندازه بتواند پيش مي‌رود و حيوانيت خود را تقويت كرده و در همان حد حيوانيت باقي مي‌ماند.
۲ ـ همه چيز را براي خودش مي‌خواهد و حتي همسر و فرزند و پدر و مادرش را فداي خود مي‌كند تا مثلاً به حكومت برسد.
۳ ـ دوست دارد به هرچه از خيرها دست مي‌يابد، هيچ‌كس ديگري نداشته باشد. او «تنهاخور» است.
۴ ـ كارهايش با صفات حيواني مثل بخل،‌ حسادت، كينه و... همراه است.
۵ ـ خوشبختي را محدود به لذات همين دنيا مي‌داند.

خودخواه الهی:
۱ ـ در تأمين ماديات زندگي،‌ از حد نياز فراتر نرفته و اصراف نمي‌كند، بلكه ماديات را زمينه‌ساز حركت معنوي كرده و عمر را صرف كمالات انساني خود مي‌كند.
۲ ـ حاضر نيست آن‌چه به‌دست مي‌آورد، خارج از اصولي باشد كه خداوند تعيين فرموده است.
۳ ـ دوست دارد به هرچه از خير دست مي‌يابد، ‌ديگران هم برسند. مؤمن «تنهاخور» نيست.
۴ ـ از كليه صفات حيواني به دور است.
۵ ـ خوشبختي را محدود به لذات زودگذر دنيا نمي‌بيند، بلكه زندگي و سعادت را ابدي مي‌بيند.



شناخت ابعاد وجودی انسان،‌ لازمه خوشبختی
براي رسيدن به خوشبختي بايد درباره ابعاد وجودي انسان شناخت كسب كنيم. اين شناخت در خصوص اين موارد است:
۱ ـ بدن، ۲ ـ روح، ۳ ـ رابطه جسم و روح، ۴ ـ طبيعت، ۵ ـ رابطه انسان و طبيعت
۱ ـ شناخت بدن: براي خوشبختي بايد نيازهاي معقول و حقيقي بدن را بشناسيم. بدن انسان خيلي پيچيده است و بشر با وجود انبوهي از اطلاعاتي كه طي هزاران سال، درباره آن جمع‌آوري كرده، هنوز تنها شناخت مختصري به‌دست آورده است.
بشر هنوز بسياري از بيماري‌ها را نمي‌شناسد. تقريباً در طول هر دو سه هفته، يك بيماري جديد كشف مي‌شود و تا راه‌هاي مقابله با بيماري‌ها و درمان برخي از آن‌ها را ياد مي‌گيرد، بيماري‌هاي جديدتري كشف مي‌شوند.
بشر هنوز در حال دست و پنجه نرم كردن با بيماري‌هاي مهلكي همچون سوزاك و سفليس بود كه بيماري ايدز پا به عرصه وجود گذاشت و اكنون آمار تلفات آن،‌ روز به روز افزايش مي‌يابد، اما هنوز دارويي براي درمان آن كشف نشده است.
بشر بسياري از بيماري‌ها را نمي‌شناسد و با عجز و ناتواني، نام آن را مي‌گذارد «سرطان». انواع سرطان‌ها دائماً از انسان تلفات مي‌گيرند. داروها نيز اكثراً در عين حال كه يك بيماري را درمان مي‌كنند، چند بيماري ديگر ايجاد مي‌كنند. دانشمندان مكرراً مي‌گويند فلان خوراكي براي انسان مفيد است و مدتي بعد نظرشان عوض مي‌شود.
آلكسيس كارل در كتاب «انسان موجود ناشناخته» مي‌گويد: «بشر كوشش زيادي در راه شناخت خود به عمل آورده، اما با وجود اطلاعات فراوان، تنها توانسته است بخش معيني از وجود خود را بشناسد و در كنار هر يك از اجزاي بدن انسان،‌هاله‌اي از ابهام قرار دارد كه حقايق ناشناخته‌اي را در خود دارد و در اين ميان، مجهولات و ناداني ما بسيار است.»
«روسو» مي‌گويد: عقل كلي كه براي بشر قانون تعيين مي‌كند، بايد شهوات و نيازهاي ما را ببيند تا آن‌ها را تأمين كند، اما خود شهوت نداشته باشد.
به فرموده قرآن كريم: «و ما اوتيتم من العلم الا قليلا ـ جز اندكي از علم به شما نداديم[١].»
۲ ـ شناخت روح: اطلاعات بشر در مورد روح هم بسيار ناچيز است. در مورد روان‌شناسي اصلاً كار جدي نشده است. حتي پيشرفته‌ترين كشورها، داراي بيشترين آمار افسردگي، خودكشي و انواع بيماري رواني هستند. همجنس‌بازي مي‌كنند و آثار و تبعات سوء روحي و جسمي آن را نمي‌فهمند.
اسرار مرگ و زندگي و فلسفه خلقت و... معماهايي است كه براي بشر حل نشده است. نمي‌دانيم از كجا آمده‌ايم و به كجا مي‌رويم و بعد از قبر چه خبر است. وقتي ما انسان را نمي‌شناسيم چگونه براي او قوانين وضع مي‌كنيم تا به خوشبختي برسد؟
«روسو» مي‌گويد: يك عقل كل بايد براي بشر قانون تعيين كند، بشر را خوب بشناسد، سعادت او به بشر مربوط نباشد، اما حاضر باشد به سعادت او كمك كند. احتياجي به بشر نداشته باشد و منافع شخصي نداشته باشد.
۳ ـ رابطه روح و جسم: هرچه اطلاعات بشر در مورد جسم و روح كم است، اطلاعاتش درباره رابطه روح و جسم كمتر است.
رابطه‌ي روح و جسم مسأله‌اي است كه بسياري از دانشمندان را به حيرت آورده است.
فلاماريون مي‌گويد: مي‌بينم، فكر مي‌كنم، اما فكر چيست؟ راه مي‌روم. حقيقت اين عمل عضلاني چيست؟ اراده من غيرعادي است، بلكه تمام ويژگي‌هاي روحي من غيرعادي است. وقتي اراده مي‌كنم دستم را بلند كنم، مي‌بينم كه اراده من، بدن و جسم مرا حركت مي‌دهد. حقيقت اين حادثه چيست؟ واسطه‌اي كه موجب صدور يك امر عادي و قوه حيات است چيست؟ چگونه عصب‌هاي بصري، صورت‌هاي خارجي را به فكر انسان انتقال مي‌دهد؟ فكر چگونه درك مي‌كند؟ محل آن كجاست؟
لارژ مي‌گويد: شادي و اندوه چيست؟ چرا گاهي شاد و گاهي اندوهناكيم؟
«روسو» دانشمند فرانسوي مي‌گويد: «براي كسب بهترين قوانين كه به درد همه ملت‌ها بخورد، يك عقل كل لازم است. اگر قرار باشد بشر خوشبختي خود را تأمين كند، ‌بايد تابع قوانيني شود كه هم جسم و هم روح را به نيازهاي حقيقي خود برساند. آن عقل كل بايد رابطه «روح و جسم» را درك كند و قوانين بشري را تعيين كند.»
روسو تأكيد مي‌كند: «عقل كل بايد همه شئون انسان را بشناسد ولي از آن تأثير نپذيرد.»
«موريس مترلينگ» مي‌گويد: «بشر درباره چيزي اظهارنظر مي‌كند و پس از مدتي از نظر خود برمي‌گردد.»
۴ ـ شناخت طبيعت: در عالم رمز و رازهاي فراواني هست كه بشر از درك اكثر آن‌ها عاجز است.
«آلبرت اينشتين» نابغه آلماني مي‌گويد: «هيچ رازي در جهان فيزيك و طبيعت نيست كه به راز ديگري در وراي خود منتهي نشود. هر رازي كه كشف مي‌شود، سؤال‌هاي متعدد ديگري را براي انسان ايجاد مي‌كند.» وي تأكيد مي‌كند: «همه بزرگراه‌هاي عقل و كوره‌راه‌هاي علوم نظري، با همه فرضيات و حدسيات، سرانجام به فضاي بي‌پاياني منتهي مي‌شود كه عقل بشر از درك آن قاصر است.»
«روسو» مي‌گويد: عقل كلي كه براي بشر قانون تعيين مي‌كند، بايد طبيعت را خوب بشناسد،‌ اما خودش رابطه‌اي با آن نداشته باشد.»
۵ ـ شناخت رابطه انسان با طبيعت: انسان بايد بداند براي كسب خوشبختي، با طبيعت چگونه بايد رابطه برقرار كند. از چه چيزهايي بايد بپرهيزد تا منجر به تلخ‌كامي او نشود. ميلياردها عامل در طبيعت هست كه بر زندگي بشر تأثير دارد، اما بشر آثار آن‌ها را نمي‌شناسد. حتي برخي از آن‌ها را هم كه شناخته، راه برخورد درست با آن‌ها را نمي‌داند. در پي مصرف زياد گازهاي شيميايي، و سوراخ شدن لايه‌ي اُزُن و تابش اشعه فرابنفش خورشيد، از هر ۶۰ نفر استراليايي يك نفر سرطان پوست مي‌گيرد و پس از مدتي مي‌ميرد.

[١] سوره اسراء آیه

از سلسله مباحث راهشناسی، استاد محمد شجاعی





امضای محب المهدي (عج)

מוות
לישראל

محب المهدي (عج) آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
The Following User Says Thank You to محب المهدي (عج) For This Useful Post:
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان



کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
تابعیت دوگانه golenarges متفرقه 0 14-08-2013 18:52
سخنراني استاد پناهيان با موضوع سبك زندگي با نگاهي به سوره حجرات كنيزالزينب سخنراني ها و دروس صوتي 0 22-07-2013 22:26
نامزد اصلح از دیدگاه آیات، روایات، امام خمینی و مقام معظم رهبری safaeei مقالات 0 27-05-2013 21:25
وقتی شیخ شوشتری برای خدا شریک قائل شد! محبّ الزهراء اخلاق 0 27-02-2013 11:15
پناهیان در جواب هاشمی: برخی هنوز منطق امام را نفهمیده‌اند که آمریکا قدرتی نیست! Hamid مقالات 0 11-04-2012 16:29

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/nooreasemanRSS Feed@nooreaseman_com

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 16:03 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1