شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > ادیان ، مذاهب و فرق دیگر


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 10-02-2012, 18:12   #1
اخراج شده
 
يادشهيد آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
نوشته ها: 3,189
Thanks: 8,807
Thanked 4,774 Times in 2,280 Posts
پیش فرض نمونه هاي مدرن ازتوطئه هاي صليبي عليه مسلمانان(2)

نمونه هاي مدرن ازتوطئه هاي صليبي عليه مسلمانان(2)

11-پاپ عليه کشيش هاي انقلابي«الاهيات رهايي بخش»

راتسينگر(پاپ بنديکت شانزدهم)به ويژه طرفداران «الهيات آزادي بخش»آمريکاي جنوبي را بدون هيچ ملاحظه اي تحت تعقيب قرار داده است.او آن ها را به جرم گرايش هاي عدالتخواهانه و ضدّ سرمايه داري و ضدّ آمريکايي به داشتن عقايد مارکسيستي متهم مي کند.پدر«بوف»از کليساي«فرانسيسکان»مقدس و يکي از مبلغان الهيات آزادي بخش که به طور قاطع،از کليسا حمايت از محرومان را طلب مي کرد،در دهه هشتاد از تدريس،انتشارات و حق سخنراني منع شد . او در سال 1992 م ،مجبور شد لباس کشيشي را از تن بيرون آورد.از همين رو بود که «توماس لانگ»،کشيش کليساي کاتوليک که اکنون رياست گروه انگليسي در دانشکده«توماس نلسون»،را بر عهده دارد به هنگام انتخاب راتسينگر به مقام پاپي با اظهار تعجب از اين انتخاب،اعلام داشت که اعتقاد دارد راتسينگر حتي از ژان پل دوم نيز متعصّب تر و محافظه کارتر است .وي گفت:
«راتسينگر فردي بود که بر کنار کردن بسياري از متألهان کاتوليک از جمله«هانس کونگ»،«ماتيوفاکس»و«چارلز کاران»نقش داشت،چرا که اين افراد برخي از تعاليم کليسا را زير سؤال برده بودند.»
«کونگ»يکي از متألهان مهم سوئيسي بود که پرسش هايي را درباره مسائلي همچون عصمت پاپ ها مطرح کرده بود.فاکس کشيش کاتوليکي بود که درباره تعاليم کليسا در زمينه ي گناه اوليه ترديد داشت و کاران کارشناس اخلاق الهيات بود و پرسش هايي را در زمينه تعاليم کليسا در باب کنترل تولد مطرح کرد.
12-پاپ بنديکت؛راست افراطي پيروز مي شود

واکنش هاي منفي به انتخاب راتسينگر به عنوان پاپ حضور راتسينگر در واتيکان اکنون به معناي ادامه ي قرار گرفتن قدرت کليساي کاتوليک در پشت ارتجاعي ترين و راست گراترين بخش قدرت هاي سياسي و نظامي در سطح جهان است.انديشه هاي راست افراطي راتسينگر به گونه اي است که حتي خبرگزار«رويتر»انتخاب او را به عنوان «پيروزي راست دگماتيک»ارزيابي کرده است.خبرگزاري فرانسه نيز گزينش راتسينگر،که نام «بنواي شانزدهم»را بر خود نهاده،به عنوان«تداوم ژان پل دوم»ارزيابي کرده و معتقد است که خطوط دگماتيک و جزم گرايي که پاپ سابق درباره ي مسائل اجتماعي و مذهبي اتخاذ کرده بود با اين گزينش با شدت بيشتري ادامه خواهد يافت.
خبرگزاري رويتر درباره ي سوابق پاپ مي نويسد که او با شدت تمام بر ضد الهيات رهايي بخش مبارزه کرد.بر عليه بي عدالتي اجتماعي و رژيم هاي نظامي مبارزه مي کرد.«روبن دري»الهي دادن آرژانتيني و استاد دانشگاه «بوينس آيرس»معتقد است که انتخاب راتسينگر ضربه اي ديگر به کاتوليک هايي است که اميدوار بودند کليسا در مسير اصلاحات حرکت کند.به گفته ي وي راتسينگر،بدترين انتخاب ممکن بود.او نماينده بدترين جنبه هاي شخصيت ژان پل دوم است،بدون آن که جنبه هاي مثبت او را داشته باشد.«لئونارد بوف»کشيش و نظريه پرداز الهيات رهايي بخش که در سال1992م،زير فشار کليسا و شخص راتسينگر ناگزير شد لباسي کشيشي را از تن خارج کند،معتقد است:
«راتسينگر هر عقيده ي شخصي که داشته باشد و هر نقشي که به او داده شده باشد ناگزير خواهد بود به مسائل آمريکاي لاتين توجه کند.چرا که آينده مسيحيت به آمريکاي لاتين بستگي خواهد داشت.»
منتقدان راتسينگر مي گويند:
«او مدافع منع هر گونه بحث و مناظره در داخل کليسا است.»
«ولفگانگ کوپر»صاحب نظر امور ديني در آلمان،پيش از انتخاب او گفت که:
«اين کاردينال مي تواند به چهره اي تفرقه انگيز بدل شود.»
وي پيش از اعلام نتايج و معرفي کاردينال راتسينگر به عنوان پاپ گفته بود:
«فکر مي کنم اگر کاردينال راتسينگر پاپ شود،احتمال دارد ميان رهبران کليسا و اهل ديانت فاصله ي زيادي ايجاد شود.در حالي که بسياري از کاتوليک ها خواهان کشيش ها و اسقف هايي هستند که در دل مردم جا بگيرند.»
همان گونه که پيشتر متذکر شديم«توماس لانگ»،رئيس گروه انگليسي در دانشکده ي«توماس نلسون»معتقد است:
«انتخاب راتسينگر به عنوان پاپ براي متألهان کاتوليکي که خواستار بحث و بررسي ايده ها هستند،انتخاب خوبي نيست و تأثيرات نااميد کننده اي به دنبال دارد.»
«ديموند توتو»اسقف اعظم آفريقاي جنوبي و برنده ي جايزه ي صلح نوبل يک روز پس از تعيين پاپ جديد در واکنش به انتخاب راتسينگرگفت:
«اگر او در زمره ي کاردينال هايي بود که رهبر جديد کاتوليک هاي جهان را انتخاب کرده بودند،به «يوزف راتسينگر»رأي نميداد.»
وي ضمن متعصّب خواندن رهبر جديد کاتوليک ها افزود:
«اميدواريم پاپ به اين موضوع واقف باشد که دنيايي که در آن زندگي مي کنيم به سرعت کوچک تر و مسائل آن در هم تنيده تر مي شود و کليساي کاتوليک مي تواند نقش مهمي در تغيير مفاهيم اخلاقي جهان داشته باشد.»
او با اشاره به اين واقعيت که جهان عرصه ي چندان گانگي ديني است،گفت:
«خداوند مسيحي نيست و ما نياز به رهبراني داريم که از گفتگوي ديني استقبال کنند.»
اسقف اعظم آفريقاي جنوبي اضافه کرد:
«نبايد اجازه بدهيم که دين باعث جدايي مردم شود.»
در همين حال حزب دمکرات مسيحي آفريقا نيز در واکنش به انتخاب پاپ جديد کاتوليک ها گفت:
«به اعتقاد ما راتسينگر کفش بزرگي به پا کرده است.»
«بوته لزي»رهبري حزب آزادي «اينکادا»نيز اظهار اميدواري کرد،پاپ جديد در مسير نزديک کردن کشورهاي شمال و جنوب گام بر دارد.«ريچارد هريس»اسقف«آکسفورد»،انتخاب راتسينگر را يک گزينش اشتباه خواند.به ادعاي هريس که وابسته به کليساي انگليکن است،انتخاب راتسينگر فرصت ايجاد شده در واتيکان را براي گزينش رهبري مناسب به هدر داد.
13 -پاپ،نفرت و ترس از اسلام

سوء پيشينه ي پاپ در اهانت به اسلام،همزمان با انتقادات شديد رهبران مسلمان از پاپ بنديکت شانزدهم به خاطر اظهاراتش طي يک سخنراني در آلمان،«راهول تاندون»،خبرنگار امور مذهب«بي.بي.سي»به تشريح دوراني که پاپ بنديکت به عنوان کاردينال در کليسا به فعاليت مشغول بود،پرداخت.«تاندون»گفت:
«اين اولين بار نيست که پاپ بنديکت به خاطر اظهاراتش درباره اسلام در کانون انتقادها مي گيرد.حتّي قبل از اين که وي به سمت پاپ،رهبر کاتوليک هاي جهان منصوب شود،به عنوان فردي افراطي،شناخته شده بود و به نظر مي رسيد وي با تلاش پاپ ژان پل دوم براي گسترش گفت و گوها با دنياي اسلام مخالف بود.پاپ بنديکت در زماني که به عنوان کاردينال در کليسا مشغول به فعاليت بود،با پيوستن ترکيه به اتحاديه ي اروپا مخالف کرد و گفت ترکيه به يک دامنه ي فرهنگي متفاوت،تعلق دارد و اگر اين کشور به اتحاديه ي اروپا بپيوندد اشتباه بزرگي در روند حرکتي تاريخ جهان صورت گرفته است.او اتحاد اين کشور با اروپا را موجب تضعيف ريشه هاي مسيحيت در اين قاره ارزيابي کرد.»
در همين زمينه روزنامه «ديلي تلگراف»چاپ لندن در مقاله اي فاش کرد که پاپ بنديکت شانزدهم قبل از کسب مقام رهبري کاتوليک هاي جهان در سخنراني خود در کليسايي که نام وي بر آن نهاده شده است،مدعي شده بود که روزنامه آمريکايي «نيويورک سان»نيز به مقايسه ي«پاپ ژان پل دوم»و «بنديکت شانزدهم»پرداخته و نوشته است:
«در همان نگاه اول نيز متوجه مي شويم،شيوه پاپ بنديکت شانزدهم در مقابل اسلام با رويه ي پاپ ژان پل دوم متفاوت است.پاپ قبلي که در اولين سفر خود به سوريه در سال 2001م،از يک مسجد ديدار کرد در رويارويي با اسلام بسيار محتاط تر عمل مي کرده است.»
پاپ بنديکت!!در سال 1996م،نوشت که اسلام براي مطابقت با زندگي مدرن(فرهنگ غربي)،مشکلاتي دارد.سال گذشته نيز پاپ بنديکت از رهبران مسلمان نسبت به افتادن جوانان مسلمان به تاريکي بربريسم و تروريزم جديد،انتقاد کرد.بيشتر کارشناسان مسيحي نيز معتقدند که پاپ بنديکت بايد تصوير روشني از روابطي که اميدوار است بين کليساي کاتوليک و اسلام گسترش يابد،ارائه داده و به طور رسمي از جهان اسلام عذر خواهي کند.کاري که در صورت تن دادن به آن عملاً مقام عصمت ادّعايي خود ساخته ي پاپ را که قابل جمع با همکاري هاي او با فاشيزم و صهيونيزم نيز باشد،با چالشي عظيم در جهان مسيحيت مواجه خواهد ساخت.
14-پاپ چه گفت؟(تهمت به اسلام)

پاپ بنديکت شانزدهم رهبر کاتوليک هاي جهان در سخنراني روز سه شنبه (12سپتامبر)خود در دانشگاه«رگنزبرگ»در بحثي رابطه بين خردورزي و ايمان و مسأله ي جهاد(جنگ مقدس)را به ميان کشيد.وي در سخنان خود به نقل قولي از يک گفت و گو ميان «مانوئل دوم»امپراتور مسيحي بيزانس با يک عالم ديني مسلمان ايراني استناد کرد که گفته بود:
«به من نشان بده که محمد چه چيز تازه اي ارائه کرده است؟آيا جز چيزهاي بد و غيرانساني،چيز ديگري به ارمغان آورده است؟مثلاً او حکم مي کرد که ايماني که او وعظ مي کند بايد با زور شمشير گسترش يابد!!!»
پاپ در ادامه سخنان خود،تأکيد مي کند که هدف از طرح اين مباحث صرفاً زمينه سازي براي گفتگو است.پاپ در ادامه چنين توضيح مي دهد:
«امپراتور بيزانس مطمئناً مي دانسته است که در آيه 256از دومين سوره ي قرآن؛(منظور آيه شريفه«لا اکراه في الدين»(از سوره بقره)آمده است که هيچ اجباري در دين نيست،ولي به گفته خبرگان،اين سوره مربوط به دوره هاي ابتدايي(اسلام)و زماني است که محمد(ص)قدرت نداشت و مورد تهديد بود.»
لازم به ذکر است بر خلاف ادعاي پاپ،آيه مورد استناد از آيات مدني بوده و مربوط به زمان قدرت يافتن مسلمين و تشکيل حکومت توسط پيامبر اسلام(ص)مي باشد.سپس پاپ مي افزايد:امپراتور مسلماً از قوانين مربوط به مبارزه ي مقدس (جهاد)که در اسلام،وضع و در قرآن نيز ثبت شده است،آگاه بود.
وي بدون اشاره به جزئياتي مانند نوع برخورد تجويز شده براي اهل کتاب و کافران،با لحني تند و بي ادبانه به مسأله ي اصلي درباره رابطه مذهب و خشونت به طور کلي پرداخته و به طرف گفتگوي خود مي گويد:
«اکنون به من نشان بده محمد(ص)چه چيز جديدي به ارمغان آورده،و خواهي ديد تنها مسائل شيطاني و غير انساني وجود دارد مانند دستور او با گسترش ديني که وي تبليغ مي کرد از طريق شمشير.»
پاپ افزود:
«در اين ميان،جمله تعيين کننده اي که در اين استدلال در مخالفت با اصلاح و هدايت به راه راست از طريق خشونت از سوي امپراتوري ذکر شده،آن است که غيرعقلاني رفتار کردن مغاير با ذات خداوندي است.»
«تئودرو کوري»،ناشر اين اثر در تفسيري از مجموعه اين مباحثات چنين آورده است:
«براي امپراتوري که با فلسفه يونان رشد و تکامل يافته،اين جمله،جمله اي بديهي و آشکار و برعکس از ديدگاه تعاليم اسلامي،خداوند امري کاملاً فراتجربي و مافوق معرفت بشر است.در واقع،خواست و اراده ي پروردگار ارتباطي با طبقات و دسته بندي هاي ما ندارد،بلکه اراده اي مبتني بر عقلانيت و خردمندي است.»
رهبر کاتوليک هاي جهان در ادامه سخنان خود مي گويد:
«کوري به نقل از يک اسلام شناس معروف فرانسوي به نام «آر.آرنالدتس»اشاره مي کند که به نقل از «ابن حزم»(منظور«ابومحمد علي بن احمد بن سعيد بن حزم»،فيلسوف مسلمانان اندلسي است که در سال 944ميلادي در اسپانيا متولد شد)تا آنجا پيش مي رود که خدا محدود به کلام خودش هم نيست؛هيچ چيز او را ملتزم و مجبور نمي کند که حقايق را بر ما آشکار و هويدا کند.جايي که اراده ي خدا باشد ما حتي بت پرستي هم بايد بکنيم.»
15-محمد(ص)ستيزي،يک جنون و کينه ي قديمي

پيشه ي صدها سال گستاخي صليبي ها به «پيامبر اعظم»(ص)و دشمني غرب با اسلام،جداي از آن که حتّي سابقه اي ماقبل مسيحي در برخورد شرق و غرب دارد،در نخستين قدم،محصول پيشرفت سريع و گسترده ي اسلام در محدوده ي قدرت امپراتوري مسيحي روم از يک طرف و نفوذ اسلام از جنوب تا قلب اروپا از سوي ديگر در قرون نخستين اسلامي بود.آن زمان هنوز کليسا ارتدوکس از کليساي کاتوليک جدا نشده بود و غرب يکپارچه در تاريکي و جهل روزگارش را سپري مي کرد.در تمام اين دوره آنچه غرب از اسلام مي دانست،بسيار اندک و بر اساس دشمني تمام عيار با آن بود.غرب تا قرن ها پس از آن،نه ترجمه اي از قرآن مي شناخت و نه با شخصيت حضرت محمد(ص)آشنايي داشت.مبناي قضاوت آنان از اسلام و محمد(ص)،افسانه ها و شايعات پوچي بود که مبلّغان بي سواد و کينه توز وابسته به کليسا منتشر مي کردند.غرب در اين مدت،محمّد(ص)را به نام «محوند»مي شناخت و اين کلمه را -نعوذبالله-مساوي با شيّادي و دروغگويي مي دانست.در اين دوره بود که اسامي «محوند»يا در مواردي«محون»،«محومت»و در فرانسه،«ماحون»و در آلماني،«ماخمت»که با مفاهيمي چون«ديو و عفريت»مترادفند،از جمله نام هايي بودند که در نمايش هاي مسيحي و داستان هاي عاشقانه(رومانس)اروپاي سده دوازدهم ابداع شدند.در قرون وسطي،در تبليغات غربي و مسيحي،حضرت محمد(ص)که منجي بشريت از تعصّب و جهل و خرافه و خشونت پاپ ها دانسته مي شد،مظهر شيطان و دجال،خوانده مي شد و بدترين و رکيک ترين افسانه ها و خشونت هاي کلامي توسط کليسا درباره حضرت ختمي مرتبت(ص)ميان مردم اروپا انتشار مي يافت.همين کينه ها بود که جنگ هاي صليبي را عليه مسلمانان به راه انداخت و براي دو قرن و نيم به نام خشونت مقدس و با علامت صليب،عامل قتل صدها هزار بلکه ميليون ها انسان مسلمان و مسيحي شد.اين زمان،بردن نام مبارک محمد(ص)،همراه با دشنام و هتاکي بود و کليساي قرون وسطي،آن اسم مقدس را بدون پسوندهاي دشنام گونه نمي آورد.در اثر شاعر انگليسي«ويليام لنگلند»با عنوان Piers Plowmanکه سال 1362 ميلادي به چاپ رسيده آن بزرگوار را در ميان نيروهاي دوزخي در اسفل دوزخ جاي مي دهد.در اين متن،محمد(ص)،يک کاردينال بدعت گذار است که در عربستان،مرتدّ شده و آييني جديد درست کرده است.«ويليام دنبار»شاعر اسکاتلندي،محمد(ص)را رئيس تشريفات جهنم،وصف مي کند.در اين دوره،داستان هاي حماسي که در آنها به ستايش اروپا پرداخته مي شد،فراوان ساخته شد و دشمن مشترک در همه آنها،مسلمانان بودند.در برخي از اين داستان ها آمده بود که «محون»،حکم بتي را دارد که «ساراسن ها»-يعني مسلمانان-آن را پرستش مي کنند و مثل مسيحيان که خداي پدر را و يهوديان که يهود را به کمک مي خوانند آنان هم دست به دامن «محون»مي شوند،بدين ترتيب محمد(ص)در ترانه ها و متون نمايشي قرون وسطايي اروپا به عنوان يک بت تصوّر مي شد.
در آستانه قرون جديد،مهمترين تهديد براي اروپا،ترکان مسلمان عثماني بودند.شکست هاي فاحش غرب مسيحي که به سقوط مرکز کليساي ارتدوکس به دست سلطان محمد فاتح در سال 1453منجر شد،بار ديگر شعله هاي خشم کليسايي عليه شخصيت حضرت محمد(ص)برافروخت.غربي ها تقريباً تا قرن هجدهم بلکه نوزدهم،هيچ تلاشي براي شناخت شخصيت واقعي پيامبر(ص)انجام ندادند.«تاريخ جهان»اثر«هيگدن»-يک راهب بنديکتي-که فقط سه بار به انگليسي در سال هاي 1495و1387و1527م،ترجمه شد.داستان کبوتري را مي آورد که محمد(ص)او را ترتيب کرده بود تا براي دانه بالاي سرش پرواز کند و او را روح القدس خوانده بود که به او وحي مي فرستند.داستان ديگر،داستان شتري است که محمد(ص)تربيت کرده بود که فقط از دست او غذايش را بگيرد.محمد(ص)قرآن را برگردن اين شتر آويخته بود وقتي نزديک او مي شد،زانو مي زد و محمد(ص)آن را مي گرفت و به مردم مي گفت که اين پيامي آسماني است.جذابيت هاي جنسي از ديدگاه هيدگن،يکي از راههايي است که محمد(ص)براي تضعيف مسيحيت و تقويت اسلام انتخاب کرده بود.لوتر به رغم آن که تلاش کرد تا پاپ را مظهر «دجال»بداند و بدين ترتيب اين نام را از حضرت محمد(ص)برداشت،در اين باره،اصرار مداوم داشت،باز هم تلاشي
براي شناخت درست از اسلام و حضرت محمد(ص)نداشت و همچنان او را آماج حملات تند خود قرار مي داد،در حالي که در قرن نوزدهم،نوشته هاي کساني مانند«کارلايل»يا«واشنگتن ارونيک»تلاش کردند تا نقش حضرت محمد(ص)در کاروان تمدن بشري نشان دهند،يا«گوته»که تصويري زيبا از محمد(ص)در اشعارش نشان مي داد،از نظر کليسا مطرود و محکوم بود.آثار فراواني که شماري از روشن انديشان اين دوره دربار اسلام نوشتند،از نظر کليسا،آثار ممنوعه و در شمار کتب ضالّه به حساب مي آمد.در يک دوره کوتاه،و بيشتر در قرن نوزدهم و اوائل قرن بيستم بود که به تدريج غرب توانست آثاري محدود عرضه کند که با نگاهي واقع بينانه تر به اسلام بنگرد،اما حتّي آن آثار هم به استثناي اندک،به هيچ روي تمايلي به اعتراف نسبت به امتيازات اساسي به اسلام نداشت.داستان «شرق شناسي»خود،افسانه ديگري است که به قول ««ادوارد سعيد»،کنه آن،تحقير شرق برابر غرب است و به نظر مي رسد،امروز غرب به همان نقطه بازگشته است.اين تصادفي نيست که«بوش»پس از 11سپتامبر بحث جنگ صليبي را مطرح مي کند.چند سالي بعد از آن،کاريکاتورهاي احمقانه و مملو از خباثت عليه حضرت محمد(ص)،پيامبر بزرگ رحمت و عدالت و عقلانيت و اخلاق کشيده مي شود و امروز پاپ که خود و کليسايش را مظهر آرامش و صلح مي خواند،اين چنين به آتش جنگي که غرب مسيحي و نظامي شعله ور کرده،دامن مي زند.البته تصور اين که پاپ،به تنهايي و بدون برنامه اين مسائل را مطرح کرده،تصوري واهي است.*
16-قرآن ستيزي،کينه اي قرون وسطايي

ما در سخن اول (بند11)به نمونه اي از قرآن ستيزي هاي کليسا اشاره کرديم،اينک مناسب است که اين کتاب را با ذکر آخرين نمونه ي مبارزه ي علني رهبران واتيکان با قرآن کريم و به ويژه فرهنگ عدالت خواهي و جهاد ضدّ ظلم در کتاب شريف خداوند پايان بخشيم:
رييس شوراي گفتگوي اديان واتيکان در اقدامي توهين آميز نسبت به اسلام،مدعي شد که قرآن کلام خدا نيست و حکم جهاد بايد از اسلام حذف شود.«جين لوييز توران»،مشاور پاپ بنديکت شانزدهم در واتيکان و رييس شوراي پاپي گفتگوي اديان،دربار اسلام گفت:
«قرآن کلام خدا نيست و مسلمانان بايد قانون جهاد را از دين خود حذف کنند...در حالي که بيشتر علماي ديني مسلمان به فعاليت هاي تروريستي محکوم مي شوند،بايد موضع صريح و روشني را درباره جهاد که در قرآن بر آن تأکيد شده است،اتخاذ کنند.»(204)
يادشهيد آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان



کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
ره يافتگان ـ سخنراني دكتر عصام العماد (برنامه ماه عسل ـ شبكه 3)متن+صوت monji_2008 ره یافتگان 0 07-07-2011 11:32
تحريف در صحيح بخاري و صحيح مسلم monji_2008 پاسخ به شبهات دیگر ادیان و مذاهب 0 28-05-2011 14:11
اصحاب و ياران مهدي( عج) چه كساني هستند و چگونه به امام ملحق مي شوند؟ monji_2008 امام زمان عجل الله تعالی فرجه 2 11-02-2011 14:07
فضیلت سوره های قرآن همراه با توضیح ali20 مباحث قرآنی 3 07-09-2009 08:20

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 09:24 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1