شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > ادیان ، مذاهب و فرق دیگر


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 21-08-2014, 10:48   #1
حرفه ای
 
ensanzade آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2013
محل سکونت: زیر خاک در قبرم
نوشته ها: 618
Thanks: 745
Thanked 1,148 Times in 438 Posts
پیش فرض نظرعلامه حسن زاده آملی درباره فرقه گنابادی

امام صادق ع:کسانی که ادعای محبت ما رادارندولی میل به صوفیه دارنداز ما نیستندوما از انها برائت می جوییم وهر کس با آنها بجنگدمانندکسی است که جهاددررکاب پیامبرص کرده
فِی الصَّحِیحِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی نَصْرٍ الْبَزَنْطِیِّ عَنِ الرِّضَا ع أَنَّهُ قَالَ: قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِنَا لِلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَدْ ظَهَرَ فِی هَذَا الزَّمَانِ قَوْمٌ یُقَالُ لَهُمُ الصُّوفِیَّةُ فَمَا تَقُولُ فِیهِمْ قَالَ إِنَّهُمْ أَعْدَاؤُنَا فَمَنْ مَالَ فِیهِمْ‏ فَهُوَ مِنْهُمْ وَ یُحْشَرُ مَعَهُمْ وَ سَیَکُونُ أَقْوَامٌ یَدَّعُونَ حُبَّنَا وَ یَمِیلُونَ إِلَیْهِمْ وَ یَتَشَبَّهُونَ بِهِمْ وَ یُلَقِّبُونَ أَنْفُسَهُمْ‏ وَ یُأَوِّلُونَ أَقْوَالَهُمْ أَلَا فَمَنْ مَالَ إِلَیْهِمْ فَلَیْسَ مِنَّا وَ إِنَّا مِنْهُمْ‏ بِرَاءٌ وَ مَنْ أَنْکَرَهُمْ وَ رَدَّ عَلَیْهِمْ کَانَ کَمَنْ جَاهَدَ الْکُفَّارَ بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ اللَّهِ ص‏
به سند صحیح از «احمد ابن محمد بزنطی» روایت کرده اند که مردی به امام صادق نقل کرد در این زمان قومی پیدا شده اند که به آنها صوفی می گویند درباره آنها چه می فرمایید؟
امام در پاسخ فرمودند: آنها (صوفیان) دشمنان ما هستند ، پس هر کس به آنها میل کند از آنان است و با آنها محشور خواهد شد و به زودی کسانی پیدا می شوند که ادعای محبت ما را می کنند و به ایشان نیز تمایل نشان می دهند خود را به ایشان تشبیه نموده و لقب آنان را بر خود می گذارند و گفتارشان را تاویل می کنند.بدانکه هر کس به ایشان تمایل نشان دهد از ما نست و ما از او بیزاریم و هر کس آنان را رد کند مانند کسی است که در حضور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با کفار جهاد کرده است» (مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏۱۲، ص: ۳۲۴-و-حدیقه الشیعه ص۵۶۲)
یک نمونه ازمطالب کتاب بیان السعادة
پرستش کنندگان ذَکَر و فرج (آلات تناسلی) و….تمام اینها پرستش خداست!
مثلاعارف! بزرگ ملا سلطانعلی گنابادی(سلطان محمد) در تفسیر بیان السعاده ج۲ ص۴۳۷ می نویسد:
و لما کان اجزاء العالم مظاهر الله الواحد القهار بحسب اسماء اللطفیه و القهریه کان عبادة الانسان لای معبود کانت عبادة الله اختیارا ایضا…….
فالانسان فی عبادتها اختیارا للشیطان کالانسیه و للجن کالکهنه و تابعی الجن و للعناصر کالزردوشینه و عابدی الماء و الهواء و الارض و للموالید کالوثنیه و عابدی الاحجار و الاشجار و النباتاب و کاالسامریه و بعض الهندوها الذین یعبدون سائر الحیوانات و الجمشیدیه و الفرعونیه الذین یعبدون الانسان و یقرون بالهنیه و للکواکب کالصابئیه و للملائکه کاکثر الهنود و للذکر و الفرج کبعض الهنود القائلین بعبادة ذکر الانسان و فرجه و کالبعض الاخر القائلین بعبادة ذکر مهاد یوملکا عظیما من الملائکه و فرج امرئته کلهم عابدون لله من حیث لا یشعرون لان کل المعبودات مظاهر له باختلاف اسمائه!!
با کمال شرمندگی وعذرخواهی از برادران مومن وایمانی ترجمه عبارات فوق:
چون تمام اجزاء عالم مظاهر اسماء خداوند است چه اسماء لطفیه و چه اسماء قهریه، پس هر معبودی را که انسان پرستش کند در حقیقت خدا را اختیارا پرستش کرده!!

پس انسانها در پرستش اختیاری خود[نسبت به همه چیزها ]
همچون ابالسه که ابلیس و شیطان را پرستش می‏کند،
و کهنه که جن و اجنه را پرستش می‏کنند،
و زردشتیه که عناصر را پرستش می‏کنند،
و وثونیه و بت‏ پرستان که آب و هوا و زمین و موالید ثلاثه را پرستش می‏کنند
و سامریین که احجار و سنگ‏ها و اشجار و نباتات را پرستش می‏کنند،
و بعضی از هندوها که گاو و حیوانات را پرستش می‏کنند،
و مثل فرعونیان و جمشیدیه که انسان را پرستش می‏کنند،
و مثل صائبیه که ستارگان را پرستش می‏کنند،
و باز مثل اکثر هندوها که ملائکه را پرستش می‏کنند،
و پرستش کنندگان ذَکَر و فرج مثل بعضی از هندوها که ذکر و فرج انسان را پرستش می‏کنند،
و گروهی دیگر که آلت و ذکر «مهادیو» را که فرشته بزرگیست پرستش می‏کنند,
و بعضیها که آلت زن خود را پرستش می کنند
تمام اینها پرستش خداست، چون همه مظاهر اسماء و صفات خدا را پرستش می‏کنند، پس خدا پرست هستند!!ولی نمی فهمند!
این عین افاضات موحدانه !مثلاعارف و صوفی بزرگ ملا سلطانعلی گنابادی بود.همانکه آقای صمدی وحسن زاده کتاب بیان السعاده او را به مریدان سفارش می کند!
واماتایید وتعریف استادحسن زاده آملی از این کتاب واهی آری وقتی که ایشان می­گویند بت­ پرست هم خدا را پرستیده است ولی خودش نمی­فهمد! کار به جایی می­رسد که قطب تصوف ملاسلطانعلی گنابادی(همان کسیکه آقای حس نزاده آملی مطالعه کتاب بیان السعاده اورابه مریدان سفارش می­کند!)
۱- آقای حسن زاده آملی مطالعه کتاب بیان السعاده رابه مریدان وطلاب برای سیر وسلوک سفارش می­کند!(جزوه ای در قم پخش شده بودکه در راه سیر وسلوک این کتاب را بخوانند)
۲-تعریف از این کتاب واهی ومنحرف (فیلم آن را درپایین دریافت ومشاهده کنید)
حضرت علامه حسن حسن زاده آملی با توجه به اینکه در بیشتر آثار خود به تفسیر ایشان اشاره داشته اند و همینطور تعدادی شاگردان ایشان که از دوستان فقیر هستند استماع نمودم که در کلاسها و درسها بسیار به تفسیر جناب سلطانعلیشاه توصیه نموده و اشاره به مطالعه و تدبر در آن می نمایند. حضرت علامه همینطور در کتاب مستطاب گنجینه گوهر روان در استناد به مطلبی از تفسیر شریف حضرت شهید آورده اند : چنین می فرماید مفسر کبیر سلطان محمد جنابذی رضوان الله علیه در تفسیر قویم قّیم بیان السعاده فی مقامات العباده …..(۴) همچنین ایشان در کنگره سید حیدر آملی واقع در دانشگاه صنعت نفت دانشگاه شمال – آمل مورخه ۲۱ آذر ماه ۱۳۸۱ در مورد حضرت آقای سلطانعلیشاه می فرمایند: تفسیر بیان السعاده را بنده شنیده بود که انسان بزرگواری (نوشته است) که خیلی هم میدان داره و خیلی هم استاد خدمت کرده و تفسیر بیان السعاده اش هم خیلی ارزشمنده و چاپ اول تفسیر بیان السعاده که به دستم رسید با او محشور بودم دیدم سوره بقره را ۵ آیه اول وجوه قرائت که هر وجوهش یک معنای خاص می دهد، وجوه ۵ آیه سوره مبارکه بقره را که هر وجهش یک معنای خاص می دهد را آنهم صحیح و قوی آن را و نه ضعاف آن را بیان کرده ۱۱۴۸۴۲۰۵۷۷۰۲۴۰ وجه قرائت شده که هر کدام یک معنا دارد….
۴-استاد داود صمدی آملی که از زبده ترین شاگردان علامه حسن زاده آملی میباشند ایشان همچون استاد خود علامه حسن زاده آملی ، در دروس خود اشارات زیادی به تفسیر جناب سلطانعلیشاه نموده و به شاگردان خود تفسیر و همچنین شرح کلمات قصار باباطاهر ایشان را توصیه مینمایند.[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]


all-hassanzade.blogfa.com

امضای ensanzade
بحث و گفتگو ((چرا تا به حال ازدواج نکرده اید؟))

خداوند در قرآن مى فرماید: «بگو: اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم روا داشتید، از رحمت خداوند مأیوس و نا امید نشوید که خدا همة گناهان را مى آمرزد».
امیرالمؤمنین (ع) مى فرماید: «در تمام قرآن آیه اى امید بخش تر از این در مورد گناه کاران و توبه کنندگان نیست».
رسول خدا(ص) مى فرماید: «اگر مرتکب گناهان بسیارى که زمین و آسمان را فرا گیرد شدید، اگر به راستى پشیمان شوید،‌خداى تعالى توبه شما را مى پذیرد».

پيشنهادهايي براي دوستي هرچه بيشتر با امام زمان-عجل الله تعالي فرجه الشريف

ensanzade آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to ensanzade For This Useful Post:
قدیمی 21-08-2014, 12:51   #2
کاربر فعال بخش اسلام
 
حبیب الله* آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Oct 2009
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 4,437
Thanks: 6,853
Thanked 6,612 Times in 2,743 Posts
پیش فرض

سلام علیکم ، آقای انسان زاده ، برای این ادعای خود سندی هم دارید ؟ شما دارید اتهام بسیار بزرگی رو متوجه علامه حسن زاده آملی می کنید ، مدتی پیش رهبر معظم انقلاب به دیدار علامه رفتند ، فکر نمی کنید اگر چنین انحرافی در علامه بود ، رفتار رهبر با ایشان به این شکل نبود ؟

امضای حبیب الله*
بسیج شجره طیبه است

حبیب الله* آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to حبیب الله* For This Useful Post:
قدیمی 21-08-2014, 13:07   #3
مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان
 
محبّ الزهراء آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: ماه
نوشته ها: 17,010
Thanks: 31,941
Thanked 50,449 Times in 14,794 Posts
پیش فرض

انحراف در علامه حسن زاده؟
نگید این رو

درباره سلطانعلیشاه:

بسیاری از علمای آن زمان مثل آیت الله شیرازی و حاج ملا علی سمنانی، حاج میرزا حسین سبزواری، آخوند ملامحمد کاشانی، شیخ زین العابدین مازندرانی و فرزندانش به فضل و نبوغ او اعتراف داشته اند.[2] صاحب ریحانة الادب وی را از اکابر علمای عرفان در قرن چهاردهم هجری می داند که جامع علوم معقول و منقول و ظاهر و باطن بوده است.[3] و تذکره نویسان اعتراف دارند که از فقیه فاضل تا عارف کامل هر کسی او را می دید می پسندید و به مراتب دانش و آگاهیش معترف بودند.[4] امام خمینی (ره) در تفسیر سوره حمد فرموده اند: عرفایی که در طول این چندین قرن آمده اند و قرآن را تفسیر کرده اند مانند محی الدین ابن عربی، عبدالرزاق کاشانی و ملاسلطان محمد گنابادی ... خوب نوشته اند.[5]
آیت الله جوادی آملی در تفسیر تسنیم مطالبی از آن را (بدون ذکر مؤلف) نقل کرده است [7].و درباره تفسیر او گفته اند: مؤلف آن عالم جلیل و عارف بنیل ملاسلطان محمد گنابادی است. این تفسیر از نکات دقیق عرفانی و فلسفی و ادبی بسیاری برخوردار می باشد که همه آنها را مؤلف با ابتکاری تازه و ترجمه کامل از روایات گرفته است.[8]


[2] حسن الأمین، دایرة المعارف اعیان الشیعه، ج 3، ص 84 تا 87، چاپ بیروت.
[3] محمد علی مدرس، ریحانة الأدب، ج 1، ص 431 .
[4] مکارم الآثار، ج 4، ص 1384 (معلم حبیب آبادی، در احوال رجال قرن 13 و 14).
[5] امام خمینی،تفسیر سوره حمد، ص 93.
[6] میرزا نائب الصدر شیرازی معصوم علیشاه، طرائق الحقائق، ج 3، ص 252، چاپ رحلی.
[7] تسنیم، ج 2، ص147و 224و601.
[8] عقیقی بخشایشی، طبقات مفسرین شیعه، ج 4 ، درباره تفسیر بیان السعادة.



میبینیم که جمع زیادی از علما از ایشان به نیکی یاد میکنند
از جمله حضرت امام...
پس اگر هم صحت داشته باشد تعریف علامه از ایشان به منزله ی تائید فرقه ی گنابادی نیست!




امضای محبّ الزهراء




طاعـــــــت از دست نیاید ، گنهی باید کرد
در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد


!






بعداز اين لطفي ندارد حکـمراني بر دلم
شهر ويـران گشته فرماندار مي خواهد چه کار . . .
محبّ الزهراء آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
The Following User Says Thank You to محبّ الزهراء For This Useful Post:
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان


برچسب ها
گنابادی, حسن زاده, صوفی


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
زبان آمریکایی‌ها در یک سال گذشته؛ تکریم یا تهدید؟ محبّ الزهراء اخبار سیاست داخلی 0 04-04-2014 08:59
بعضی از اسرار حماسه کربلا به روایت آیت‌الله جوادی آملی محبّ الزهراء امام حسین‌ (ع) 1 15-11-2013 13:57
نظر علامه حسن زاده آملی درباره محل قبر حضرت زهرا vorojax فاطمة الزهراء (س) 2 16-04-2013 04:14
اسرار حماسه کربلا به روایت آیت ‌الله جوادی آملی خادم الزینب امام حسین‌ (ع) 0 21-03-2012 17:28
بعضی از اسرار حماسه کربلا يادشهيد مباحث ديگر بخش اسلامی 0 21-12-2011 22:24

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 12:24 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1