انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان (http://www.nooreaseman.com/)
-   ادیان ، مذاهب و فرق دیگر (http://www.nooreaseman.com/forum132/)
-   -   چه کسانی واقفیه هستند ؟ (http://www.nooreaseman.com/forum132/thread70391.html)

حبیب الله* 14-10-2014 09:27

چه کسانی واقفیه هستند ؟
 
بسم الله الرحمن الرحيم
«الهي انطقني بالهدي و الهمني التقوي»
حجت الاسلام قرائتی

ما یک گروه داریم به نام واقفیه! یعنی تا امام هفتم را قبول دارند. سر امام رضا(ع) ایستاده اند. واقف یعنی توقف! چرا ایستادید؟ چون نماینده امام هفتم... شخصی بود نماینده امام هفتم، خمس و زکات و پول ها را جمع می کرد، که به امام برساند، امام هفتم که شهید شد، دید حالا باید پول ها را به امام رضا(ع) بدهد، گفتند: نه! تمام شد دیگر! اصلاً زیر امامت زدند برای اینکه پول ها را ندهند. به نام واقفیه! البته در جمهوری اسلامی ما هم واقفیه هست. امام خمینی(ره) را قبول دارد، به مقام معظم رهبری که رسید، نق می زند. این ها واقفی ها هستند. یعنی امام کاظم را قبول دارد، به امام رضا(ع) که می رسد، می ایستد. بعضی خانم ها همه ی اسلام را قبول دارند، به حجاب که می رسند، می گویند: حجاب را من قبول ندارم. نماز می خوانم، روزه می گیرم... اینها واقفیه ها هستند. نمی شود گفت که من سه تا لاستیکم سالم است، حالا این یکی را بگذار پنچر باشد. آقا نمی رود. نمی رود. اگر طناب چهل متری یک وجبش هم پوسیده باشد، شما به آب نمی رسی! پرسید آقا چرا نمازخوان ها عقب هستند؟ گفتم برای اینکه نمازخوان ها چرخ «واعبدوا» را بادش می کنند، «واعبدوا» «اقیموا الصلاة» چرخ «واعلموا» را پنچر گذاشته اند. درس نمی خوانند. در قرآنی که می گوید: «واعبدوا» می گوید: «واعلموا» هم می گوید: نماز بخوان! هم می گوید: درس بخوان! اما ما نماز می خوانیم ولی درس نمی خوانیم، خوب رفوزه می شویم. یک عده هم «واعلموا» را کارش دارند «واعبدوا» را کاری ندارند. باید با هم باشند. سوزن و نخ با هم می دوزد. سوزن خالی خون می اندازد. اگر آموزش و پرورش ما، دانشگاه ما، حوزه ما، تربیت معلم ما، اگر علم و تقوا با هم بود، مفید است.
اگر علم و تقوا با هم بود، این مفید است.

«والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته»

ayineh 14-10-2014 15:06

[quote=حبیب الله*;223012]
بسم الله الرحمن الرحيم
«الهي انطقني بالهدي و الهمني التقوي»
حجت الاسلام قرائتی

پچون نماینده امام هفتم... شخصی بود نماینده امام هفتم، خمس و زکات و پول ها را جمع می کرد، که به امام برساند، امام هفتم که شهید شد، دید حالا باید پول ها را به امام رضا(ع) بدهد، گفتند: نه! تمام شد دیگر! اصلاً زیر امامت زدند برای اینکه پول ها را ندهند. به نام واقفیه!


ببخشید اما این قسمت از حرفهاتون منطقی و قابل قبول به نظر نمیرسه؟ کسی که به امام هفتم به راحتی پول میده به امام هشتم هم به راحتی پول میده و به خاطر خمس و زکاتی که واجبه زیر اعتقاد و دینش نمیزنه . احتمالا کسانی که جز واقفی ها هستند یک توجیه دیگر برای رفتارشون باید باشه این توجیه منطقی و قابل قبول نبود .کسی که به امام هشتم خمس نده به امام هفتم هم نمیده ؟!@

محب المهدي (عج) 14-10-2014 15:18

نه؛ دلیل شما محکم نیست. همه که بصیرت کافی ندارند. همه که ایمان کافی ندارند. مگر نیستند افرادی که ولایت فقیه زمان را قبول ندارند؟
اصلاً چه شد که واقعه سقیفه اتفاق افتاد؟..

حبیب الله* 14-10-2014 16:33

سلام علیکم جناب آینه ، خیلی راحت تر از این که فکرش رو بکنید آدمها عوض می شن ، برای همین این دعا خیلی معروفه و استفاده می شه : خداوند آخر و عاقبتمون رو ختم بخیر کنه ، داستان بلعم باعورا ، طلحه و زبیر ، شریح قاضی ، و در زمان خودمون محسن مخملباف ، و خیلی های دیگه که در این مقال نمی گنجه ، چه کسی ضمانت کرده ، ما تا آخر عمر، اینگونه بمانیم؟ چه بسیار کسانی که از دوستان خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله بوده‌اند، امّا دلایل گوناگون، راه کج کرده‌اند و بار خویش را مقصد نرساندند. تعدادی از این افراد نه از شیعیان عادی، که از نمایندگان امامان علیهم السلام در شهرهای مختلف بودند. امّا امان از دنیا و فریبکاری‌های آن. آنچه صاحبان دین خدا و جانشینان او به ما آموخته‌اند، این است که اگر قدر این گوهر گران‌قیمت را ندانیم، امکان دارد آن را – که تنها عامل نجات‌بخش ماست - از دست بدهیم و آنگاه دل به چه خوش داریم؟ تنها راه این است که از خود ایشان کمک بخواهیم تا یاریمان کنند، یاریمان کنند که بتوانیم این محبّت را تا آخر عمر در قلب خود زنده نگه داریم.
جناب آینه از شما می پرسم چرا پیامبر رحمت این دعا رو زیاد می خوندند : خدایا یک دم مرا به حال خود وامگذار ...

یاصاحب الزمان 14-10-2014 18:47

نقل قول:

نوشته اصلی توسط حبیب الله* (پست 223012)
بسم الله الرحمن الرحيم
«الهي انطقني بالهدي و الهمني التقوي»
حجت الاسلام قرائتی

ما یک گروه داریم به نام واقفیه! یعنی تا امام هفتم را قبول دارند. سر امام رضا(ع) ایستاده اند. واقف یعنی توقف! چرا ایستادید؟ چون نماینده امام هفتم... شخصی بود نماینده امام هفتم، خمس و زکات و پول ها را جمع می کرد، که به امام برساند، امام هفتم که شهید شد، دید حالا باید پول ها را به امام رضا(ع) بدهد، گفتند: نه! تمام شد دیگر! اصلاً زیر امامت زدند برای اینکه پول ها را ندهند. به نام واقفیه! البته در جمهوری اسلامی ما هم واقفیه هست. امام خمینی(ره) را قبول دارد، به مقام معظم رهبری که رسید، نق می زند. این ها واقفی ها هستند. یعنی امام کاظم را قبول دارد، به امام رضا(ع) که می رسد، می ایستد. بعضی خانم ها همه ی اسلام را قبول دارند، به حجاب که می رسند، می گویند: حجاب را من قبول ندارم. نماز می خوانم، روزه می گیرم... اینها واقفیه ها هستند. نمی شود گفت که من سه تا لاستیکم سالم است، حالا این یکی را بگذار پنچر باشد. آقا نمی رود. نمی رود. اگر طناب چهل متری یک وجبش هم پوسیده باشد، شما به آب نمی رسی! پرسید آقا چرا نمازخوان ها عقب هستند؟ گفتم برای اینکه نمازخوان ها چرخ «واعبدوا» را بادش می کنند، «واعبدوا» «اقیموا الصلاة» چرخ «واعلموا» را پنچر گذاشته اند. درس نمی خوانند. در قرآنی که می گوید: «واعبدوا» می گوید: «واعلموا» هم می گوید: نماز بخوان! هم می گوید: درس بخوان! اما ما نماز می خوانیم ولی درس نمی خوانیم، خوب رفوزه می شویم. یک عده هم «واعلموا» را کارش دارند «واعبدوا» را کاری ندارند. باید با هم باشند. سوزن و نخ با هم می دوزد. سوزن خالی خون می اندازد. اگر آموزش و پرورش ما، دانشگاه ما، حوزه ما، تربیت معلم ما، اگر علم و تقوا با هم بود، مفید است.
اگر علم و تقوا با هم بود، این مفید است.

«والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته»

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

واقعا عالم با جاهل فرق دارد
واقعا دید عالمانه با عوامانه دو تاست
واقعا جایگاه علم و جهل دو تاست
واقعا که :
هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون

خوده حقیرم هم کیف کردم از این تعبیر استاد معزز
هم متعجب که این را از کجای این واقعه تاریخی در آوردند
ماشاء الله خدا حاج آقا استاد قرائتی (حفظه الله) را حفظ کند

بهره مند شدم از فرمایشان
متشکرم

حبیب الله* 14-10-2014 19:08

ارادت دارم خدمتتان جناب یا صاحب الزمان ، خداوند خیر دو دنیا رو نصیب شما کنه ان شاء الله

یاصاحب الزمان 14-10-2014 20:00

[QUOTE=ayineh;223056]
نقل قول:

نوشته اصلی توسط حبیب الله* (پست 223012)
بسم الله الرحمن الرحيم
«الهي انطقني بالهدي و الهمني التقوي»
حجت الاسلام قرائتی

پچون نماینده امام هفتم... شخصی بود نماینده امام هفتم، خمس و زکات و پول ها را جمع می کرد، که به امام برساند، امام هفتم که شهید شد، دید حالا باید پول ها را به امام رضا(ع) بدهد، گفتند: نه! تمام شد دیگر! اصلاً زیر امامت زدند برای اینکه پول ها را ندهند. به نام واقفیه!


ببخشید اما این قسمت از حرفهاتون منطقی و قابل قبول به نظر نمیرسه؟ کسی که به امام هفتم به راحتی پول میده به امام هشتم هم به راحتی پول میده و به خاطر خمس و زکاتی که واجبه زیر اعتقاد و دینش نمیزنه . احتمالا کسانی که جز واقفی ها هستند یک توجیه دیگر برای رفتارشون باید باشه این توجیه منطقی و قابل قبول نبود .کسی که به امام هشتم خمس نده به امام هفتم هم نمیده ؟!@

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

گمان میکنم پاسخ
برادر بزرگوار جناب محب المهدی (عجل الله فرجه الشریف)
و
استاد بزرگوار جناب حبیب الله
شما را کفایت کرد

یاصاحب الزمان 14-10-2014 20:02

نقل قول:

نوشته اصلی توسط حبیب الله* (پست 223110)
ارادت دارم خدمتتان جناب یا صاحب الزمان ، خداوند خیر دو دنیا رو نصیب شما کنه ان شاء الله

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم خدمت
استاد بزرگوار و معزّز
جناب حبیب الله اصفهانی
شما به این کمرین لطف دارید و حسن ظنّ
متشکرم
الهی آمین
سپاسگزارم

ayineh 14-10-2014 23:34

یک سوال

چرا وقافی ها بر سر امامت امام هشتم توقف کردند ؟ چه اتفاق تاریخی افتاد ؟ منظور بنده این بود که صرف ندادن زکات و خمس که دلیل آوردین نمیتونه دلیل محکمی و قابل قبولی باشه 0در واقع شما گفتید که به خاطر اینکه خمس و زکات ندن وقوف رخ داد . درحالی که بنده میگم این دلیل محکم نمیتونه باشه .دلیل دیگری احتمالا باید باشه .) . چون در هر مقطعی از زمان این مورد و تغییر روش 180 درجه ای میتونست برای افراد رخ بده و واقفیه قبل از امام هشتم اتفاق بیفته ...بر سر امام های دیگر ...


منظورم رو شاید نتونستم خوب برسونم .معذرت.

یاصاحب الزمان 15-10-2014 01:12

نقل قول:

نوشته اصلی توسط ayineh (پست 223137)
یک سوال

چرا وقافی ها بر سر امامت امام هشتم توقف کردند ؟ چه اتفاق تاریخی افتاد ؟ منظور بنده این بود که صرف ندادن زکات و خمس که دلیل آوردین نمیتونه دلیل محکمی و قابل قبولی باشه 0در واقع شما گفتید که به خاطر اینکه خمس و زکات ندن وقوف رخ داد . درحالی که بنده میگم این دلیل محکم نمیتونه باشه .دلیل دیگری احتمالا باید باشه .) . چون در هر مقطعی از زمان این مورد و تغییر روش 180 درجه ای میتونست برای افراد رخ بده و واقفیه قبل از امام هشتم اتفاق بیفته ...بر سر امام های دیگر ...


منظورم رو شاید نتونستم خوب برسونم .معذرت.

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

عذر شما را پذیرفتیم : دی
اینکه سرعت تبدیل سعید به شقی شدن کسی
مایه تعجب بشود و قبولش سخت باشد
امری درک شده از جانب ماست
به شما حق میدهیم که در مقام انکار بر آیید
کسی در زمان امام قبل سعید اما در زمان امام بعد شقی باشد
یعنی به فاصله شاید دقایقی که
مومن به امام قبل کافر به امام بعد شود
در وهله ی اول واقعا حیران کننده و تعجب برانگیز است
اما چه کنیم که این واقعیتی تاریخی است
و بزرگواران توجه شما را به همین نقطه معطوف داشتند
که فاصله شقاوت و سعادت به طرفة عینی است
هماهنطور که عکس آن نیز هم
ولی دلایل متعدد است و تنها جاه طلبی و دنیا طلبی
منجر به تشکیل فرقه ی واقفیه نشد که البته این دنیا طلبی
از دلایل مهم و عمده است که
چون امام موسی ب جعفر (علیهما السلام) در حبس بودند
ولذا انتقال وجوهات و خمس و زکات شیعیان به محضر شریف حضرت امکان نداشت
پس مقدار زیادی از وجوهات نزد برخی وکلاء طی سالها جمع شده بود که
طمع برانگیز و وسوسه انگیز بود و آن کرد با برخی وکلاء که کرد
از جمله دلایل دیگر که ذکر شده علاوه دنیا طلبی وکلای امام :

1- عقیده شيعه است كه تجهيز و غسل و نماز بر بدن امام توسط امام بعدي است
اما زمان شهادت امام موسي بن جعفر ( علیهما السلام) امام رضا (عليه السلام)
در مدينه بودند نه در بغداد که واقفیه در تحليل اين واقعه ناتوان شدند و
در شبهه مهدويت و زنده بودن حضرت موسي بن جعفر (عليهما السلام) داخل شدند
در حالي­كه امام رضا (عليه السلام) جواب اين شبهه را فرمودند و حجت را بر واقفیه تمام نمودند

2- لجاجت و حماقت روسای واقفيه از دلایل ثبات جریان واقفیه بود
حتي با شواهد و مدارك قطعي بر شهادت امام موسي بن جعفر (عليهما السلام) و
ديدن معجزات مختلف امام رضا (عليه السلام) از روي عناد بر اعتقاد فاسد خود باقي ماندند

و برخی دلایل دیگر که شکل گیری و در ادامه باقی ماندن این فرقه را منجر شد
ولی عمده ی مطلب و دلیل مهم همان دنیا طلبی برخی وکلاء امام بود
شواهد مثال برای غلطیدن افراد از عزت توحید به ذلت کفر بسیار است
که جناب استاد حبیب الله اشاره ای فرمودند
مانند بلعم باعورای مستجاب الدعوه و برصیصای عابد
در زمان حال هم برخی معتقد به ولایت فقاهت امام خمینی (رضوان الله علیه) بودند
اما همان افراد بخاطر برخی نفسانیات تحت ولایت نایب ایشان نرفتند

التماس دعا


اکنون ساعت 05:45 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.

Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1