شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > ادیان ، مذاهب و فرق دیگر > زرتشت


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 02-04-2014, 17:34   #1
کاربر جدید
 
The_M_F آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2013
نوشته ها: 8
Thanks: 1
Thanked 1 Time in 1 Post
Post سیزده به در، پس از دوازده روز به یاد دوازده ماه

سیزده به در، پس از دوازده روز به یاد دوازده ماه


بدون شک هر شروعی پایانی دارد. شاید مهم ترین اثری که جشن «سیزده به در» می گذارد پایان دادن به رسمی بودن شادی های [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] باشد. چه زیباست که این روز را در طبیعت زیبا بگذرانیم و از زیبایی های طبیعت بهره ببریم همانطور که نوروز را به خاطر تازه شدن طبیعت جشن می گیریم.



روز سیزدهم فروردین یکی از روزهای شاد برای ایرانیان محسوب می شود و هر ساله اوقات زیبایی را برای آنها رقم می زند. درباره ی این جشن گفته های زیادی بیان می شود و روایات و افسانه های دلکشی نقل شده است.



هرچند در میان جشن های ایرانی دو جشن [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] و «سیزده به در» کمی مبهم هستند اما باید پذیرفت نحس بودن «سیزده به در» گفته ای نادرست است و بر عکس، این روز یکی از روزهای فرخنده و سعد بوده است.



از «تیر شید» تا «تیر روز»

قبل از آنکه به بررسی آنچه پژوهشگران درباره سیزده به در گفته اند بپردازیم، علاقه مندم آنچه برایم شگفت انگیز می نمود را بیان کنم:



امروز مردم ما با چهارشنبه سوری به استقبال نوروز می روند و با «سیزده به در» به صورت رسمی به جشن های نوروزی پایان می دهند. بعید نیست که همین دیدگاه باعث بوجود آمدن این جشن ها شده باشد و جالب آنکه هر دو جشن با تیر ارتباط دارند. ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ])






تیر






سیزدهم هر ماه خورشیدی که تیر روز نامیده می شود مربوط به ستاره ارجمندی است که تیر نام دارد و در پهلوی آن را تیشتر می گویند.



تیر در کیش مزدیسنی مقام بلند و داستان شیرین و دلکشی دارد و جشن بزرگ تیر روز از تیر ماه نیز که جشن تیرگان است به نام او می باشد.



معقول ترین گفته



همان طور که گفته شد فلسفه ی سیزده به در کمی مبهم است. در کتاب‌های تاریخی پیش از قاجار اشاره‌ی مستقیم و دقیقی به وجود چنین مراسمی نشده‌ است. اما معقول ترین موردی که درباره ی سیزده به در گفته می شود این گفتار است:



«ایرانیان پس از دوازده روز از نوروز که به یاد دوازده ماه از سال است، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده ایست به باغ و صحرا می رفتند و شادی می کردند و در حقیقت با این ترتیب رسمی بودن دوره نوروز را به پایان می رسانیدند.»






نام «سیزده به در» یعنی چه؟



مشهور است که واژه ی «سیزده به در» به معنای «در کردن نحسی سیزده» است. اما وقتی به معانی واژه ها نگاه کنیم برداشت دیگری از این واژه می توان داشت.



«در» به جای «دره و دشت» می تواند جایگزین شود .به عنوان مثال علامه دهخدا، واژه «در و دشت» را مخفف «دره و دشت» می داند.

[علی اکبر دهخدا، در و دشت]



چو هر دو سپاه اند آمد ز جای


تو گفتی که دارد در و دشت پای

(فردوسی)







یکی از معانی واژه «به»، «طرف و سوی» می باشد. [علی اکبر دهخدا، به] مانند اینکه می گوییم «به فروشگاه.»



پس با نگاهی کلی می توان گفت واژه «سیزده به در» به معنای «سیزدهم به سوی در و دشت شدن» می باشد که همان معنی بیرون رفتن و در دامان طبیعت سر کردن را می دهد.



سیزده به در، نحس یا فرخنده؟!



تا کنون هیچ دانشمندی ذکر نکرده که سیزده نوروز نحس است بلکه قریب به اتفاق روز سیزده نوروز را بسیار سعد و فرخنده دانسته اند مثلاً در آثار الباقیه، جدولی برای سعد و نحس بودن دارد که در آن جدول سیزده نوروز که تیر روز نام دارد کلمه ی سعد که به معنی نیک و فرخنده است آمده و به هیچ وجه نحسی و کراهت ندارد.








داستان ها و افسانه ها

جمشید شاه

می گویند جمشید روزی در صحرای سبز و خرم خیمه خرگاه بر پا می کند و بارعام می دهد و چندین سال متوالی این کار را انجام می دهد که در نتیجه این مراسم در ایران زمین به صورت سنت و مراسم در می آید و ایرانیان از آن به بعد این روز را بیرون از خانه برگزار می نمایند.



با توجه به شباهت این رویداد به آیین سیزده به در، گفته می شود این روز همان سیزدهم فروردین بوده است.



علف گره زدن و مشیه و مشیانه



افسانه ی آفرینش در ایران و مسأله ی نخستین بشر و نخستین شاه و دانستن روایاتی درباره ی کیومرث حائز اهمیت زیادی است. در اوستا چندین بار از کیومرث سخن به میان آمده و او را اولین پادشاه و نیز نخستین بشر نامیده است. در شاهنامه فردوسی هم، کیومرث به عنوان اولین پادشاه ایران معرفی می گردد.








برخی معتقدند مشیه و مشیانه (مشی و مشیانه)، روز سیزدهم فروردین برای اولین بار در جهان ازدواج را رقم زدند. در آن زمان چون عقد و نکاهی شناخته شده نبود آن دو به وسیله ی گره زدن دو شاخه، پایه ی ازدواج خود را بنا نهادند.



بنابر داستان ها، از نطفه ی کیومرث که بر زمین ریخته شد، پس از چهل سال گیاه ریواس می روید. مشیه و مشیانه که در کمرگاه این گیاه به هم پیوند خورده بودند به صورت انسان درمی آیند و بعد از گذشت حوادثی با یکدیگر ازدواج می کنند.



به اعتقاد برخی، رسم علف گره زدن که در سیزده به در رایج است از افسانه مشیه و مشیانه -دو گیاهی که به یکدیگر تنیده بودند- سرچشمه می گیرد.





یاری نامه ها : (پردیس اهورا)


عبدالعظیم رضایی. اصل و نسب و دین های ایرانیان باستان. چاپ ششم، تهران: دُر، ۱۳۸۱، ISBN 964-6786-14-6.

محمدعلی محمد، مشی و مشیانه، سه گانه روز اول عشق، انتشارات کاروان، ۱۳۸۷

تونی آلن، چارلز فیلیپس، مایکل کریگان. مشاور: دکتر وستا سرخوش کریتس. مترجمان: زهره هدایتی، رامین کریمیان.سرور دانای آسمان. چاپ نخست. تهران: نشرنی، ١٣٨۴ . ISBN 964-312-796-6.

[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]
The_M_F آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to The_M_F For This Useful Post:
قدیمی 03-04-2014, 13:58   #2
اگه نباشه جاش خالی می مونه
 
yasahebalzaman آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Apr 2011
محل سکونت: دنیا
نوشته ها: 380
Thanks: 898
Thanked 802 Times in 290 Posts
پیش فرض

[QUOTE=The_M_F;197351]سیزده به در، پس از دوازده روز به یاد دوازده ماه


[B]بدون شک هر شروعی پایانی دارد. شاید مهم ترین اثری که جشن «سیزده به در» می گذارد پایان دادن به رسمی بودن شادی های [URL="http://ir
[SIZE="5"][SIZE="4"]سیزده نحس برای ما ایرانیها از دست دادن وزیران و سران حکیم ایرانی به دستور خشایار شاه هخامنشی اعدام ؛که بانیان این عمل استر و موردخای یهودی هستند.جالب اینجاست که مقبره این دو تن در همدان دارای جلال و .... ولیکن اثار تخت جمشید و .. همه به تاراج رفته است . روز طبیعت را برای از دست دادن سران و بزرگان هخامنشی به جشن مینشینیم.[/SIZE][/SIZE]

امضای yasahebalzaman
اینكه انسان دو سه خواب ببیند،
و یا وقت ذكر نورى مشاهده كند،
به هیچ وجه مورد نظر حقیر نیست .
عمده نظر در دو مطلب است :
یكى غذاى حلال ،
دوم توجه در نماز و اصلاح آن .
♥•٠•
عارف بالله مرحوم شیخ حسنعلى نخودكى اصفهانى
yasahebalzaman آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to yasahebalzaman For This Useful Post:
قدیمی 05-04-2014, 02:53   #3
کاربر جدید
 
The_M_F آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2013
نوشته ها: 8
Thanks: 1
Thanked 1 Time in 1 Post
Post

نقل قول:
نوشته اصلی توسط yasahebalzaman نمایش پست ها
سیزده نحس برای ما ایرانیها از دست دادن وزیران و سران حکیم ایرانی به دستور خشایار شاه هخامنشی اعدام ؛که بانیان این عمل استر و موردخای یهودی هستند.جالب اینجاست که مقبره این دو تن در همدان دارای جلال و .... ولیکن اثار تخت جمشید و .. همه به تاراج رفته است . روز طبیعت را برای از دست دادن سران و بزرگان هخامنشی به جشن مینشینیم.
سلام علیکم . ممنونم بابت پندتون . اتفاقا عزیز دیگه ای (در تالار دیگه ای ) همین موارد رو در مورد دروغ بزرگی مثل پوریم مطرح کردن که بنده پاسخشون رو دادم ، اما هم فرمایشات ایشون و هم پاسخ شما رو مجدد این جا میزارم . ( یعنی این پاسخ ها ، پاسخ به دوست عزیزی هستش که به خاطر شباهت سمال شما از تایپ مجدد خود داری میکنم . در برخی موارد اگر اشاراتی شده ، یا از لینک هایی حرف زده شده که شما نمیبینید ، همگی مربوط به آن تالار است . )

1-
عدم وجود طوماراستر ، به عنوان تنها طوماری که از بحر المیت کشف نشد !!! این برای شما منطقیه که به تنها طوماری استناد میکنید که بین سایر کتب کتاب مقدس ، غریبه و خارجی هستش ؟؟؟ اگر پاسختون مثبته ، پاسخ بنده منفیه و به هیچ عنوان منطقی نیست .

2-
برای بنده و دوستان بنده اثبات بفرمایید که پادشها مذکور در کتاب مورد بحث ، همان خشایارشا بودن ؟؟؟
نام پادشاه در کتاب مقدس : אחשורוש
احتمالا میدایند که معنای این واژه اخشورش هستش نه خشایارشای بزرگ هخامنشی . در ترجمه های لاتین کتاب مقدس تنها در دو ترجمه از 19 ترجمه ی مطرح شده از واژه ی Xerxes به معنای خشایارشا استفاده شده ، سایر ترجمه ها از واژه ی Ahasuerus به معنای اخشورشاستفاده کردن . آیا از نگاه شما 2 از 19 منطقیه ؟؟؟ هرچند در مواردی ترجمه ی درست تنها یکی از آن هاست (یعنی 1 از 19 ) اما در این مورد اگه خلاف این رو می تونید اثبات بفرمایید ، خوشحال میشم .

3-
بن مایه ی دست اول دیگه ( برخلاف منابع معرفی شده ی شما ) باز هم کتاب استره ، میخوانیم :
שֶׁ֛בַע וְעֶשְׂרִ֥ים וּמֵאָ֖ה מְדִינָֽה
به معنای 127 ایالت !!! 127 ایالت ؟؟؟ ایران در زمان خشایار شای بزرگ 127 ایالت داشته و ما بی خبر بودیم ؟؟؟ وصیت نامه ی داریوش بزرگ هخامنشی رو با هم می خوانیم :
«اینک که من از دنیا می روم، بیست و پنج کشور جز امپراتوری ایران است .»
یعنی این از نگاه شما منطقیست که بعد از ایشان ناگهان 102 ساتراپ به ایران افزوده شده ؟؟؟ باز هم اگر پاسختان مثبت است ، برای ما منفیست . فرض کنیم که این کار شدنیست !!! آیا واقعا اتفاق افتاده ؟؟؟
از تاریخ چنین بر می آید که شاهنشاهی هخامنشی در دوره خشایارشا بیست و چند «دَهیو» یا «ساتراب» (استان) داشته است. « کتیبه ی Xph خشایارشا »
اگر می توانید خلافش را ثابت کنید ، خوشحال میشویم که نظرات شما را هم بدانیم .

4-
این مورد رو ختاب به همه ی عزیزانی که متاسفانه گمان می کنند عدد سیزده نحس است ( پیوند آخرتون مخصوصا ) میگم . ارجاعتون میدم به متن ، این بخش :
نقل قول:تا کنون هیچ دانشمندی ذکر نکرده که سیزده نوروز نحس است بلکه قریب به اتفاق روز سیزده نوروز را بسیار سعد و فرخنده دانسته اند مثلاً در آثار الباقیه، جدولی برای سعد و نحس بودن دارد که در آن جدول سیزده نوروز که تیر روز نام دارد کلمه ی سعد که به معنی نیک و فرخنده است آمده و به هیچ وجه نحسی و کراهت ندارد.
بازهم منابع دست اول تر از حرف !!! در ضمن افتخاری برای ما به خاطر این که عدد سیزده (با این دید ) بین ایرانیان باستان و مسلمانان ( مثل هزاران مورد دیگه ) از مشترکات هستش .

5-
پنجمین ( به نیت 5 تن (علیه السلام) ) و فعلا ( تکرار میکنم فعلا) آخرین ایرادی که به فرمایشات برخی دوستان داریم .
مورخان یونانی گفته اند که خشایارشا تنها یک ملکه به نام «آمس تریس» داشته است که به سن کهولت رسیده و در سخن این مورخان حرفی از تغییر ملکه نیامده است. (نگاه کنید به: تاریخ هرودوت - تاریخ کتزیاس(پرسیکا)، خلاصه فوتیوس - نمایش حزن انگیز پارسیان، اشیل )

اگه بخوام یه حساب سر انگشتی خدمت شما عرض کنم ، بیشتر ( تکرار می کنم بیشتر ) از بیشت و چند ایراد واضح و انکار ناپذیر با این شیوه ( شیوه های نقدی هم می تونن وجود داشته باشن که بنا به اصل احتمالات ریاضی ، تعدادشون در هم ضرب خواهد شد !!!) وجود داره !!! من دقیقا نمیدونم شما چطور این نوع افسانه ها و خیال بافی ها رو قبول میکنین ، اماباز هم خوشحال میشم که سایر عزیزانی رو که میشناسین هم نظرشون رو اعلام کنن .

در پناه حق ، پیروز و موفق و سربلند باشید .
The_M_F آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 05-04-2014, 17:25   #4
مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان
 
محبّ الزهراء آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: ماه
نوشته ها: 17,010
Thanks: 31,941
Thanked 50,449 Times in 14,794 Posts
پیش فرض

سلام
من متوجه منظور شما نشدم
اما در نسل کشی ایرانیان در سیزده بدر معروف فکر نمیکنم شکی باشه
ارجاعتون میدم به سخنرانی استاد رائفی پور که فکر نمیکنم براحتی بشه به ایشون تهمت دروغ بزرگ وارد کردن زد!
دانلود
و یا این لینک
جشن پوریم؛ رقص یهود در هولوکاست ایرانیان + تصاویر و فیلم

نقل قول:
چگونه است که بعد از قرن ها همچنان ایام پوریم ، سیزدهم ، چهاردهم و پانزدهم ماه ادار ، روزهایی که از هر یازده نفر ایرانی یک نفر کشته شده است را به عنوان روز سپاسگزاری ، روز امحاء دشمنان یهود و روز پوریم جشن می گیرند . بسیاری از یهودیان اروپا و آمریکا به جای پوریم ، این مراسم را جشن ایرانی کشی می نامند .
اما ایرانیان از همان زمان سیزدهم فروردین را که مصادف با آن ایرانی کشی وحشیانه بود به عنوان نماد مبارزه و اعتراض به قوم یهود و وحشیان هخامنشی ، که سراسیمه از خانه و کاشانه شان فراری شده بودند ، سر به کوه و صحرا می گذارند . و نافرخندگی سیزده ی فروردین را دور از خانه بدر می کنند .
اما اینک به دلیل هجمه ی گسترده فرهنگی و تسلط فراگیر یهود بر رسانه های ارتباط جمعی و غفلت نگران کننده ی جمع کثیری از ارباب قلم و دانش ، این روز نه تنها نمادی از مبارزه با یهود را با خود ندارد ، بلکه در جهت خواسته ی یهود ، آمال و آرزوی یهود را که همانا غفلت ، جهل ، خرافه پرستی و باستان پرستی ایرانی است را بر آورده می سازد .



امضای محبّ الزهراء




طاعـــــــت از دست نیاید ، گنهی باید کرد
در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد


!






بعداز اين لطفي ندارد حکـمراني بر دلم
شهر ويـران گشته فرماندار مي خواهد چه کار . . .
محبّ الزهراء آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to محبّ الزهراء For This Useful Post:
قدیمی 14-04-2014, 00:21   #5
کاربر جدید
 
The_M_F آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2013
نوشته ها: 8
Thanks: 1
Thanked 1 Time in 1 Post
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط محبّ الزهراء نمایش پست ها
سلام
من متوجه منظور شما نشدم
اما در نسل کشی ایرانیان در سیزده بدر معروف فکر نمیکنم شکی باشه
ارجاعتون میدم به سخنرانی استاد رائفی پور که فکر نمیکنم براحتی بشه به ایشون تهمت دروغ بزرگ وارد کردن زد!
[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]
و یا این لینک
[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]


سلام علیکم
قبل از هر چیز ممنونم بابت پندتون .
منظور بنده کاملا واضحه . چدا فرمودید که در این روز و اتفاق جعلی و دروغینی که بهش نسبت میدن ، شکی نیست ؟؟؟
بنده استاد عزیز رو میشناسم و سخنرانی های ایشون رو هم دنبال می کنم ، برام عجیبه که شما این گفتار رو در فرمایشات ایشون (پیرامون پوریم ) نشنیده گرفتین :
«البته ما قبول نداریم این چیزا رو ، تو کتابای خودتون نوشته شده که باید پاسخ گو باشید.»
اگر شما هم از دنبال کنندگان باشید ، قطعا این حرف به سمع مبارک رسیده .
نکته ی مهم دیگه . استاد بزرگوار توی بیشتر سخنرانی ها فرمودند که خودتون برین تحقیق کنین ، حرف های من برای شما ملاک نیست . جسارت بنده رو ببخشید ، اما میشه با مطالعات و تحقیقات خودتون وارد بحث بشین؟؟؟
بنده تا زمانی که به لطف خدا به منابع دست اول درسترسی دارم ، سخنرانی و ... رده ی دم اعتقادات خواهد بود .
بنده در پند پیشین ، کاما پاسخ های مختصر و مفیدی دادم که می تونین مطالعه کنین و اگه قبول ندارین ، منتظر انتقاد شما هستیم . اما پاسخ های تفضیلی به صورت مقاله آماده ی انتشاره تا کاملا جعلی و دروغین بودن این واقعه رو نشون بده .
در مورد اون پیوند هم دشمنی ، دشمنان ایران کاملا واضحه . پوریم تنها بهانه ای برای آن هاست . وگر نه ، نه هامانی وجود دارد و نه خشایارشای بزرگ ما همسر دیگری اختیار کردن !!!
The_M_F آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 16-05-2014, 12:46   #6
کاربر جدید
 
mehdi123 آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Feb 2011
نوشته ها: 4
Thanks: 1
Thanked 0 Times in 0 Posts
پیش فرض

ج
نقل قول:
نوشته اصلی توسط محبّ الزهراء نمایش پست ها
سلام
من متوجه منظور شما نشدم
اما در نسل کشی ایرانیان در سیزده بدر معروف فکر نمیکنم شکی باشه
ارجاعتون میدم به سخنرانی استاد رائفی پور که فکر نمیکنم براحتی بشه به ایشون تهمت دروغ بزرگ وارد کردن زد!
[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]
و یا این لینک
[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]


سلام جالبه که تمام استدلال های نویسنده متن تنها با ارجاع به سخنرانی آقای ایکس پاسخ داده میشه ، در سخنوری و دانش ایشون شکی نیست ولی سخنوری خوب دلیل بر مورخ یا پژوهشگر تاریخی خوب بودن نیست ! امیدوارم در آینده بیشتر شاهد بحث منطقی باشم تا گرو کشی!
mehdi123 آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 17-05-2014, 18:53   #7
کاربر جدید
 
The_M_F آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2013
نوشته ها: 8
Thanks: 1
Thanked 1 Time in 1 Post
پیش فرض The M.F

نقل قول:
نوشته اصلی توسط mehdi123 نمایش پست ها
ج
سلام جالبه که تمام استدلال های نویسنده متن تنها با ارجاع به سخنرانی آقای ایکس پاسخ داده میشه ، در سخنوری و دانش ایشون شکی نیست ولی سخنوری خوب دلیل بر مورخ یا پژوهشگر تاریخی خوب بودن نیست ! امیدوارم در آینده بیشتر شاهد بحث منطقی باشم تا گرو کشی!
عرض سلام و ادب دارم خدمت شما . عذر می خوام بنده از کدوم سخنران صحبت به میان آوردم . بنده به تمامی بزرگان ( موافق و یا مخالف ) احترام می زارم و نظراتشون رو دنبال می کنم اما این دلیل بر قبول کردن و استناد بدون مدرک نیست . بنده متوجه منظور شما نشدم ، ممنون می شم بیشتر توضیح بدین .
اما از وقتی که صرف پند کردین سپاس گذارم .
The_M_F آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان


برچسب ها
سیزده به در، پس از دوازده روز به یاد دوازده ماه


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
نرخ تورم آذرماه اعلام شد +جدول skarlet اقتصاد،مدیریت،مهندسی صنایع 0 29-12-2013 14:14
تصاویر دیده نشده از سیزده آبان 58 golenarges گالری عکس موضوعی 0 04-11-2013 21:20
ساعت به وقت شرعی زهرا (س) دوازده محبّ الزهراء شعر 0 04-10-2013 16:15
لزوم پیروی از امامان دوازده گانه خادم الزینب خطبه های نهج البلاغه 0 17-05-2013 08:49

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 10:37 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1