شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > حكايات و داستان ها > حکایات و داستانهای اولیاء و بزرگان


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 05-09-2008, 03:37   #1
کاربر حرفه ای
 
کاظم سبزواری آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2008
نوشته ها: 1,040
Thanks: 26
Thanked 554 Times in 271 Posts
پیش فرض علامه امينى شفاى زن سنى را گرفت

علامه امینی را به سيمنارى در بغداد دعوت مى كنند كه همه حاضران در جلسه سنى بودند فقط علامه امينى شيعه بوده هنگامى كه علامه وارد مى شود كسى به او اعتنائى نمى كند و علامه در پائين مجلس مى نشيند بعد از چند لحظه اى پسرى نوجوان روبروى علامه آمده و به او خيره نگاه مى كند و سپس جملاتى عربى به شخصى در آنجا گفته و آن نوجوان مى رود علامه از آن شخص سوال مى كند كه اين نوجوان چه كسى بود و چه مى گفت ؟
آن شخص جواب داد كه مادر اين جوان به مرض صرع دچار بوده و چون علاج پزشكان فايده اى نداشته پيش يكى از علماى شيعه رفته و ايشان دعائى نوشتند و دستور دادند كه اين خانم دعا را در روسرى خود نگاه دارد و همراه خود داشته باشد و چون اين كار را كردند مرض صرع او خوب شد حالا چند روزى است كه آن دعا را گم كرده است و اين خانم مرضش عود كرده و اين پسر مى گفت : آيا اين شيخ همان عالم است و من گفتم : نه آن كسى ديگر بوده است .
علامه به آن شخص گفت : من هم دعا بلدم و مى توانم مرض اين خانم را علاج كنم و بلافاصله آيه اى از قرآن نوشته و به آن شخص داد تا به آن خانم برسانند، همين كه آن شخص رفت دعا را بدهد علامه عبا را بر روى سر انداخته و به طرف مرقد حضرت على عليه السلام توجهى نموده عرض كرد: يا اميرالمؤ منين من همان كسى هستم كه جهت ثابت نمودن اينكه شما بعضى شبها هزار ركعت نماز مى خوانديد يك شب تا صبح در حضور علماى اهل سنت هزار ركعت نماز خواندم حالا از شما مى خواهم اين خانم را شفا بدهيد پس از چند دقيقه آن پسر با آن شخص ‍ برگشته و با حالت خوشحالى گفتند: خانم خوب شد همين كه اين مطلب به گوش اهل جلسه رسيد همه به احترام علامه بلند شده و او را با احترام در صدر مجلس قراردادند و تجليل نمودند


[size=xx-small]منبع : داستانهائى از زندگانى علما ص 95.[/size]
کاظم سبزواری آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 05-09-2008, 04:21   #2
کاربر فعال
 
Al-tair آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2008
نوشته ها: 293
Thanks: 15
Thanked 100 Times in 54 Posts
پیش فرض RE: علامه امينى شفاى زن سنى را گرفت

سلام
دوست عزیز این جمله علناً یعنی شرک :
"حالا از شما مى خواهم اين خانم را شفا بدهي"
یعنی چی؟ یعنی امام علی اون خانم رو شفا داده؟حالا متوسل شدن بحثش جداست...

امضای Al-tair [align=center][/align]
Al-tair آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 05-09-2008, 04:57   #3
کاربر حرفه ای
 
SuNny آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2008
محل سکونت: Isfahan
نوشته ها: 848
Thanks: 202
Thanked 541 Times in 254 Posts
پیش فرض RE: علامه امينى شفاى زن سنى را گرفت

درسته.....ولی یه چیزه دیگه هم هست :
ولایت و سرپرستی تمام موجودات دست خدای بزرگه درسته ؟ ....حالا خدا قرار گذاشته که این ولایت رو ( البته به صورت طولی نه اینکه
اختیارات اونها در کنار (عرض )اختیارات خدا باشه ) در اختیار اولیا و انبیا می ذاره و کلا هر کس که به مقام عبودیت برسه
حالا با این حساب اگه بگیم حضرت شفا دادند زیاد بیراه نرفتیم ......
SuNny آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 05-09-2008, 06:49   #4
کاربر ممتاز
 
Seyedmahdi آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2008
نوشته ها: 630
Thanks: 31
Thanked 255 Times in 117 Posts
پیش فرض RE: علامه امينى شفاى زن سنى را گرفت

[align=center] [/align]
[align=center][size=medium]سلام علیکم[/size][/align]
[size=small]دانیال عزیز[/size] :

[align=center][size=small]امام صادق (ع) فرمودند :
ابا الله ان یجری الامور الا بأسبابها
خداوند ابا دارد که امور را جاری کند مگر به اسبابش(اسبابی که خود خلق کرده)[/align]
[/size]
[size=small] این کلمه امور ال دارد و در اینجا دلالت بر عمومیت امور میکند یعنی هر امری که مثلا شامل زنده کردن، میراندن،شفا دادن،خلق کردن،روزی رساندن،کمک کردن،و ....الی الاخر میشود.[/size]
[align=center][size=small]و جالب است بدانید از میان مخلوقات تنها این جمله در شان ائمه معصومین صادر شده که فرموده اند :
إن الله جعل قلوب الائمه موردا لأرادته و مشیته
به درستی که خداوند دل های ائمه را جایگاه ارداه و درخواست خود قرار داده.[/size]
[/align]
این جمله دلالت بر این دارد که اگر خداوند بخواهد شفا دهد، روزی برساند ،کمک کند،اول به ائمه مبارک الهام و تفهیم میشود سپس اینانند که امور حق تعالی را جاری میکنند.

[size=small]علاوه بر آنکه خود خداوند دستور به رجوع کردن مردم به ایشان را داده انجا که فرموده است در کتاب خود :
[align=center] و ابتغوا الیه الوسیله
به سوی او(خداوند) در پی وسیله ای باشید
[/align]
و از امام صادق(ع) در تفسیر برهان وارد شده که ایشان فرمودند :
[align=center] نحن الوسیله
ما آن وسیله ایم[/align]
[/size]


با توجه به این مطالب رجوع کردن به امام و درخواست از ایشان نه تنها شرک نیست بلکه دستور صریح قرآن میباشد.
تفصیل کلام بماند در بیان روایات صادر شده از ائمه مبارک که به یاری امام زمان در آینده قرار خواهد گرفت

[align=center] [/align]
[align=center]اگر علاقه مند به فهمیدن بیشتر در این زمینه هستید کتابهای تفاسیر روایی، القطره، و اصول کافی،رو تهیه و مطالعه فرمائید.[/align]
Seyedmahdi آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 05-09-2008, 06:55   #5
کاربر فعال
 
Al-tair آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2008
نوشته ها: 293
Thanks: 15
Thanked 100 Times in 54 Posts
پیش فرض RE: علامه امينى شفاى زن سنى را گرفت

بسم الله
سلام
[QOUTE]حالا خدا قرار گذاشته که این ولایت رو در اختیار اولیا و انبیا می ذاره و کلا هر کس که به مقام عبودیت برسه[QOUTE]
متوجه نشدم....

امضای Al-tair [align=center][/align]
Al-tair آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 05-09-2008, 22:10   #6
کاربر حرفه ای
 
SuNny آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2008
محل سکونت: Isfahan
نوشته ها: 848
Thanks: 202
Thanked 541 Times in 254 Posts
پیش فرض RE: علامه امينى شفاى زن سنى را گرفت

گفتنی ها رو که سید فرمودند ، حالا شما واضحتر بگید توی چی مشکل دارید ؟
SuNny آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 05-09-2008, 22:30   #7
کاربر فعال
 
Al-tair آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2008
نوشته ها: 293
Thanks: 15
Thanked 100 Times in 54 Posts
پیش فرض RE: علامه امينى شفاى زن سنى را گرفت

سلام
اول یه عذر خواهی کنم من وقتی خواستم پستمو بدم پست سیدمهدی جان رو ندیدم ایشون قبل من پست دادن
سیدمهدی جان من یه سوال دارم... درسته آدم تو مسئله ی به این مهمی به احادیث رجوع کنه؟

امضای Al-tair [align=center][/align]
Al-tair آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 05-09-2008, 22:49   #8
کاربر حرفه ای
 
SuNny آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2008
محل سکونت: Isfahan
نوشته ها: 848
Thanks: 202
Thanked 541 Times in 254 Posts
پیش فرض RE: علامه امينى شفاى زن سنى را گرفت

مگه احادیث چه مشکلی دارند ؟....البته احادیث معتبر !
من فکر میکنم احادیث یکی از منابع معتبر ما شیعیان ِ .....
اول کتاب خدا بعد صحبتهاو سیره و عمل پیامبر و امامان که در قالب احادیث و روایات به دست ما رسیده
SuNny آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 05-09-2008, 23:01   #9
کاربر فعال
 
Al-tair آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2008
نوشته ها: 293
Thanks: 15
Thanked 100 Times in 54 Posts
پیش فرض RE: علامه امينى شفاى زن سنى را گرفت

همه میدونیم... چیزی که زیاده حدیث جعلیه
احادیث هم معمولاً از روی آیات قرآن یا احادیث دیگه یا گاهی از روی عقل تایید یا رد میشن
اگه از روی آیات قرآن باشه مسلماً اعتبار خیلی بیشتری داره(تازه اونم 100 درصد درست نیست) که این حدیث اینطوری نیست
خوب من چطوری تو مسئله ی به این مهمی به یه حدیث تکیه کنم؟

امضای Al-tair [align=center][/align]
Al-tair آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 05-09-2008, 23:36   #10
مدیر بازنشسته
 
s.ali آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Aug 2008
محل سکونت: قم
نوشته ها: 994
Thanks: 524
Thanked 979 Times in 337 Posts
پیش فرض RE: علامه امينى شفاى زن سنى را گرفت

سلام

این در مورد سوال اولتون در مورد شفاعت

شرك در لغت به معناي شريك قرار دادن است،[1] اما در فرهنگ و اصطلاح ديني به معناي شريك قراردادن موجودات ديگر با خداي بزرگ در يكي از مقامات و شئون مخصوص به او.[2] مثل اينكه در آفرينش جهان شريك خدا شمرده شود، يا در تدبير و ادارة نظام هستي. يا در تامين نيازمندي هاي انسان و يا در چيزهاي مشابه آن.


شرك در برابر توحيد است و موحد كسي را گويند كه به خداي يگانه ايمان داشته باشد و در هيچ يك از امور خاص خدايي، كسي يا چيزي را شريك او قرار ندهد، و در عين حال هيچ گاه منكر نقش افراد آدمي يا ديگر موجودات عالم در تامين نيازمندي هاي خود نمي باشد. زيرا جهان طبيعت بر اساس قانون «عليت» استوار شده و تاثير و تاثر ميان اشياء اين عالم كاملا آشكار است.


از سوي ديگر انسان موحد و يگانه پرست براي هيچ موجودي جز خداوند «استقلال در تاثير» را نمي پذيرد و قدرت تاثير گذاري هر كس و هر چيز را فيض الهي و پرتويي از رحمت واسعة او دانسته و معقتد است كه هيچ كس بدون عنايت آن هستي بخش بزرگ، امكان و قدرت هيچگونه تاثير و عملي را نداشته، بلكه حتي هستي خود را لحظه به لحظه از وي دريافت مي كند.
بنابر آنچه گذشت مشرك كسي است كه يا غير خدا را به هر عنواني كه مي خواهد باشد، مورد پرستش قرار دهد و يا براي غير خدا «نقش مستقل» در عالم وجود قائل باشد.[3]

شيعيان هرگز نه غير خدا را مي پرستد و نه براي پيامبر خدا ـ صلّي الله عليه و آله ـ و ائمة معصومين ـ عليهم السّلام ـ نقش استقلالي در تاثير و در عرض خداي متعال قائل مي باشند، آن بزرگواران را وسائط فيض الهي مي دانند كه هر چه دارند و افاضه مي كنند در حقيقت از آن خداي سبحان مي باشد. در قرآن كريم آمده است: «اي افراد با ايمان تقوا پيشه كنيد و براي رسيدن به او وسيله اي دست و پا كنيد (توسل جوئيد).[4]


در روايتي كه برخي از انديشمندان اهل سنت مانند حافظ ابونعيم و حافظ ابوبكر شيرازي و امام ثعلبي از پيامبر نقل كرده است، مقصود از «وسيله» در آية فوق عترت طاهره دانسته شده است.[5] اگر در دعاها «يا محمد» و «يا علي» مي گويند مقصود اصلي و واقعي خداي متعال مي باشد و نداء هم از انواع توسل است.[6] و در روايات متعددي كه مشايخ اهل سنت به نقل آنها پرداخته اند، توسل به حقوق پاكان چشمگير است.


بخاري در صحيح خود كه از مهمترين كتاب هاي حديثي اهل سنت مي باشد، نقل مي كند كه در خشكسالي ها عمر بن خطاب خليفة دوم براي طلب باران به عباس عموي پيامبر متوسل مي شد و او را واسطه قرار مي داد.[7] تا خدا به خاطر او به ديگران نيز رحم كند و باران بفرستد مفاد توسل در اينجا اين است، پروردگارا! اگر ما شايستة نزول باران نيستيم به خاطر عموي پيامبر كه از منزلت و مقام عظيمي نزد تو برخوردار است، باران رحمت بفرست!
ابن حجر عسقلاني از علماي اهل سنت مي گويد: از سرگذشت عباس روشن مي شود كه مستحب است انسان با توسل به اهل خير و صلاح و خاندان رسالت طلب باران كند.[8]


در نتيجه، دعا ، توسل و واسطه قرار دادن انبياء و اولياء مورد اتفاق همة مذاهب اسلامي مي باشد. و هيچگونه شركي از اينگونه اعمال استفاده نمي شود و اگر خوب دقت شود، عين توحيد است. زيرا انبياء و اولياي الهي مظاهر اسماء و صفات الهي مي باشد. و در برابر خدا وجود استقلال ندارند و هر چه دارند از آن خدا است.
ممكن است وهابي ها اينگونه مطالب را نپذيرند چون تاسيس وهابيت بر مبناي مشرك قلمداد نمودن مسلمانان بوده است. و هر چيز را به شرك بر مي گردانند در اين صورت مي توان جواب ديگري به وهابي ها داد كه اگر صرف ندا نمودن شخص و يا اشخاصي شرك دانسته شود، آنها (وهابي ها) در زندگي اجتماعي چگونه عمل مي كنند؟ و اگر يك وهابي در بيابان ماشين اش خراب شود، آيا از كسي كمك نمي خواهد؟ و اين عمل را شرك مي پندارند؟

در حاليكه در زندگي اجتماعي همة انسان ها از همديگر كمك مي خواهند و هيچ كس اينگونه اعمال و رفتار را شرك تلقي نمي كنند. و شخص كمك دهنده را شريك خدا نمي دانند. بلكه او را مامور الهي مي داند، در مورد كمك خواستن از انبياء و اولياء الهي نيز مطلب از اين قرار است،‌ هيچ مسلماني قائل به الوهيت آن بزرگواران نيست و قدرت آنها را در طول قدرت خداوند مي داند، و از آنجائيكه كثرت هاي طولي برگشت به وحدت مي كند، همه چيز در نتيجه به خداوند بر مي گردد.


در روايات اسلامي آمده است كه در جنگ بدر پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ به امام علي ـ عليه السّلام ـ فرمود: مشتي از خاك و سنگ ريزه ها از زمين بردار و به من بده، علي چنين كرد و پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ آنها را به سوي مشركان پرتاب كرد، اين كار اثر معجزه آسائي داشت و گرد و غبار و سنگريزه در چشم دشمنان فرو رفت و وحشتي از آن به همه دست داد.[9]

خداي سبحان به پيامبر فرمود: (ما رميت اذ رميت و لكن الله رمي)[10] اين تو نبودي اي پيامبر كه خاك و ريگ به صورت آنها پاشيدي بلكه خدا پاشيد.
شك نيست كه در ظاهر همة اين كارها را پيامبر و مجاهدان بدر انجام دادند، اينكه مي گويند: شما نبوديد كه اين كارها را كرديد اشاره به اين است كه قدرت جسماني و روحاني كه سرچشمة اين برنامه ها بود از ناحية خدا به شما بخشيده شد. پس ندا كردن انبياء و اولياء و صلحا مانند «يا محمد» و «يا علي» و يا واسطه قرار دادن آن بزرگواران از ديدگاة همة‌ مذاهب اسلامي شرك تلقي نمي شود و اگر وهابي ها چنين مواردي را شرك مي دانند، اغراض سياسي دارند و با اين سوژه و بهانه مي خواهند اولا بين مسلمانان اختلاف بياندازند و ثانيا توجيه براي قتل عام مسلمانان داشته باشند، چه اينكه در طول تاريخ وهابيت چنين كردند.
معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1. وهابيت، نجم الدين طبسي.
2. چكيدة انديشه ها، محمد تيجاني سماوي.
3. چهرة واقعي ابن تيميه، صائب عبد الحميد.


مستندات موجود است .
s.ali آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان


برچسب ها
گرفت, امينى, را, زن, سنى, شفاى, علامه


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 01:44 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1