شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > علوم حدیث > ادعیه و زیارات


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 01-01-2012, 18:16   #1
مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان
 
محبّ الزهراء آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: ماه
نوشته ها: 14,284
Thanks: 26,681
Thanked 42,616 Times in 12,370 Posts
پیش فرض ٭٭٭ دعــــــــــــای عدیله٭٭٭

٭٭٭ دعــــــــــــای عدیله٭٭٭


این دعا توصیه شده که وقتی فرد در صحت و سلامتی است خوانده بشود و فرد یک دوره با خلوص اعتقاداتش را مرور بکند و این دعا را بعنوان امانت به خدا بسپارد که در هنگام سختی پروردگار آنرا به او برگرداند.


همچنین خواندن این دعا را بر بالین محتضر سفارش شده است که بخوانید بخصوص اگر شخص محتضر هم بتواند آنرا بخواند و دنبال بکند .
این دعا در مفاتیح قبل از دعای جوشن کبیر است . کلمه ی عدیله به معنی عدول از حق به باطل است. برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد این دعا خوانده می شود . یعنی این دعا مانع ازعدول به سمت باطل بشود . این دعا با شهادت به وحدانیت خدا آغاز می شود . خود خدا به وحدانیت خودش شهادت می دهد و خدا شهادت می دهد که معبودی جز خودش نیست و صاحبان خرد و علم و کسانی که با معرفت هستند . دین مقبول نزد خدا اسلام است . اقرار می کنیم به اینکه خدایا من بنده ای هستم که در مقابل الطاف بیکران تو مقصر هستم و کوتاهی کرده ام . من هم به وحدانیت خدا شهادت می دهم همانطور که ملائکه شهادت دادند . خدایی که دارای کرم واحسان است . صفات خدا را می شماریم تا آخر . خدایی که رحمتش بر غضبش پیشی گرفته است . مگر ما کاری بکنیم که غضب خدا را به دنبال داشته باشیم . خدا در ابتدا با غضب شروع نمی کند . صفت اصلی خدا رحمت است و غضب خدا به تبع اعمال صورت می گیرد که آن هم برای تادیب است نه برای انتقامجویی . هرکسی که طالب خدا باشد او را از دست نمی دهد و این طور نیست که نتواند به آن برسد . خدایی که موانع تکلیف را برطرف کرد و راه را برای همه مساوی قرار داد و راه را آسان کرد تا همه تکالیف الهی را انجام بدهند و راه ترک حرام را آسان کرد و گمان نکنیم که این راه سخت است و نمی شود. تکلیفی که خدا خواسته حتما شدنی است . تکلیفی را خدا نفرستاد مگر اینکه قبلا طاقت و توانش را در انسان ایجاد کرده است. چیزی که انسان طاقت و توانش را ندارد خدا از او نمی خواهد . بعد در این دعا به بعثت انبیاء اشاره می کند . انبیاء و اولیاءالهی را فرستاد تا عدل الهی را محقق بکنند و نعمت های خدا را برای بندگان اظهار بکنند . ما را از امت پیامبر قرار داد از بهترین امت و جانشینان پیامبر . ایمان به پیامبر اکرم و قرآن داریم که بر او نازل شده است . ایمان به وصی او که در روز غدیر پیامبر او را نصب کرد داریم . پیامبر اشاره کرد که این علی وصی و جانشین من است . بعد یکی یکی ائمه را اسم می برد تا امام زمان که ما انتظارش را می کشیم . با بودن او دنیا برقرار است به برکت او هست که آسمان و زمین روزی می خورند.بواسطه ی او هست که زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد پس از اینکه زمین از طلم و جور پر شده باشد . کلام شان بر من حجت است و تبعیت از آنها بر من واجب است . دوست آنها لازم و حتمی است . پیروی از آنها نجات بخش است و مخالفت با آنها هلاک کننده است . سوال قبر حق است برانگیخته شدن از قبور حق است .بعد یک دوره اعتقادات مرور می شود .
مردم توجه کنند که همه ی دعاها و از جمله این دعا را با توجه بخوانند . ما نباید فقط این دعا را قرائت بکنیم بلکه باید به مضامین آن توجه بکنیم . من این اعتقاداتم را به ودیعه گذاشته ام و تو بهترین امانتدار هستی . خودت به ما امر کردی که امانت را برگردانیم . در هنگام مرگ این اعتقادات را به من برگردان .
مرحوم حائری می گفتند که در کنار آیت الله حجت که از مراجع تقلید در زمان آیت الله بروجردی بودند دوبار دعای عدیله را خواندیم . ایشانبا اینکه به بالشتی تکیه داده بود با خلوص نیتی این کلمات را می گفت و وقتی به کلمه ی علی می رسیدیم ، این اعتقاداتش را مرور می کرد . بعد که این دعا تمام شد و آنرا به خدا ودیعه سپرد ، چون ایشان بیمار بود مقداری آب با تربت خوردند و گفت که آخرین توشه ی من تربت اباعبدالله است .


حجة الاسلام عالی / برنامه ی سمت خدا - مورخ 19/ 4 / 1390




امضای محبّ الزهراء
آیت الله العظمی قاضی(ره) :
الله الله الله که دل کسی را نرنجانید!!!
آنکه دائم هوس سوختن ما می کرد،
کاش می آمد و از دور تماشا می کرد

{محتواي مخفي}


* أحَبَّ اللَّهُ مَن أحَبَّ حُسَـــيناً


خوشبختی به خوب رنج کشیدنه
نه به رنج نکشیدن


لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي كَبَدٍ
رنج میبری مقرب شو
تفسیر زندگی یعنی مدیریت رنج...


محبّ الزهراء آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
The Following 4 Users Say Thank You to محبّ الزهراء For This Useful Post:
قدیمی 01-01-2012, 18:18   #2
مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان
 
محبّ الزهراء آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: ماه
نوشته ها: 14,284
Thanks: 26,681
Thanked 42,616 Times in 12,370 Posts
پیش فرض

دعاى عدیله

شَهِدَ اللَّهُ اَنَّهُ لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ، وَالْمَلائِكَهُ وَاُولُوا الْعِلْمِ قآئِماً بِالْقِسْطِ،لااِلهَ‏اِلا َ


گواهى دهد خدا كه همانا معبودى جز او نیست و فرشتگان و دانشمندان نیز گواهى دهند كه معبودى جز


هُوَ الْعَزیزُ الْحَكیمُ، اِنَّ الدّینَ عِنْدَ اللَّهِ‏الْإِسْلامُ، وَاَنَا الْعَبْدُ الضَّعیفُ الْمُذْنِبُ‏


او كه عزیز و فرزانه است نیست و عدل و داد بدو پایدار است همانا دین نزد خدا اسلام است و من بنده ناتوان گنهكار


الْعاصِى الْمُحْتاجُ الْحَقیرُ، اَشْهَدُ لِمُنْعِمى‏ وَخالِقى‏ وَرازِقى‏ وَمُكْرِمى‏، كَما


نافرمان نیازمند كوچكم گواهى دهم براى نعمت دهنده و آفریننده و روزى ده و اكرام كننده‏ام چنانچه‏


شَهِدَ لِذاتِهِ، وَشَهِدَتْ لَهُ الْمَلائِكَهُ، وَاُولُوا الْعِلْمِ مِنْ عِبادِهِ، بِاَنَّهُ‏


او براى خود گواهى داده و فرشتگان و دانشمندان از بندگانش براى او گواهى داده‏اند


لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ، ذُو النِّعَمِ وَالْإِحْسانِ، وَالْكَرَمِ وَالْإِمْتِنانِ، قادِرٌ اَزَلِىٌّ،


كه معبودى نیست جز او آن صاحب نعمت و احسان و كرم و بخشش و توانا ازلى


عالِمٌ اَبَدِىٌّ، حَىٌّ اَحَدِىٌّ، مَوْجُودٌ سَرْمَدِىٌّ، سَمیعٌ بَصیرٌ، مُریدٌ كارِهٌ، مُدْرِكٌ‏


داناى جاویدان زنده یگانه موجود همیشگى شنواى بیناى با اراده با كراهت درك كننده‏اى‏


صَمَدِىٌّ، یَسْتَحِقُّ هذِهِ الصِّفاتِ، وَهُوَ عَلى‏ ما هُوَ عَلَیْهَ فى‏ عِزِّ صِفاتِهِ، كانَ‏


كه نیازمند نیست و شایسته این اوصاف است و او در عین آنكه بى نیاز از این صفات است‏


قَوِیّاً قَبْلَ وُجُودِ الْقُدْرَهِ وَالْقُوَّهِ، وَكانَ عَلیماً قَبْلَ ایجادِ الْعِلْمِ وَالْعِلَّهِ،


پیش از پیدایش نیرو و قدرت نیرومند بوده و پیش از ایجاد علم و علت‏


لَمْ یَزَلْ سُلْطاناً اِذْ لا مَمْلَكَهَ وَلامالَ، وَلَمْ یَزَلْ سُبْحاناً عَلى‏ جَمیعِ الْأَحْوالِ،


دانا بوده هنگامى كه نه كشورى بوده و نه مالى او سلطنت و پادشاهى داشته همیشه در همه احوال منزه و بى‏نیاز بوده‏


وُجُودُهُ قَبْلَ الْقَبْلِ فى‏ اَزَلِ الْأزالِ، وَبَقآئُهُ بَعْدَ الْبَعْدِ مِنْ غَیْرِ اِنْتِقالٍ‏


هستى او پیش از هر پیشى در ازل ازلها بوده و ماندنش بعد از هر بعدى است بدون تغییر و زوال‏


وَلا زَوالٍ، غَنِىٌّ فِى الْأَوَّلِ وَالْاخِرِ، مُسْتَغْنٍ فِى الْباطِنِ وَالظَّاهِرِ، لا جَوْرَ


بى‏نیاز است در آغاز و انجام و مستغنى است در نهان و آشكار هیچ ستمى‏


فى‏ قَضِیَّتِهِ، وَلامَیْلَ فى‏ مَشِیَّتِهِ، وَلا ظُلْمَ فى‏ تَقْدیرِهِ، وَلا مَهْرَبَ مِنْ‏


در داوریش نیست و هیچ انحراف و اعوجاجى در مشیتش نخواهد بود و هیچ ظلمى در اندازه‏گیرى او وجود ندارد، راه گریزى از


حُكُومَتِهِ، وَلا مَلْجَاَ مِنْ سَطَواتِهِ، وَلا مَنْجا مِنْ نَقِماتِهِ، سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ‏


حكمش و پناهگاهى در برابر حملات و یورشش نیست و وسیله نجاتى از انتقام و غضبش وجود ندارد رحمت او


غَضَبَهُ، وَلایَفُوتُهُ اَحَدٌ اِذا طَلَبَهُ، اَزاحَ الْعِلَلَ فِى التَّكْلیفِ، وَسَوَّى‏


برغضبش پیشى گرفته و هر كه را بخواهد از دستش بدر نرود در تكالیف خود موانع را از پیش پا برداشته و در


التَّوْفیقَ بَیْنَ الضَّعیفِ وَالشَّریفِ، مَكَّنَ اَدآءَ الْمَاْمُورِ، وَسَهَّلَ سَبیلَ‏


توفیق انجام آنها میان ناتوان و توانا را یكسان كرده به هر چه دستور داده قدرت انجام آن را داده و هر چه را


اجْتِنابِ الْمَحْظُورِ، لَمْ یُكَلِّفِ الطَّاعَهَ اِلاَّ دُوْنَ الْوُسْعِ والطَّاقَهِ، سُبْحانَهُ ما


قدغن كرده راه اجتنابش را آسان كرده و تكلیفى نكرده جز به مقدار وسع و طاقت منزه باد او كه‏


اَبْیَنَ كَرَمَهُ، وَاَعْلى‏ شَاْنَهُ، سُبْحانَهُ ما اَجَلَّ نَیْلَهُ، وَاَعْظَمَ اِحْسانَهُ، بَعَثَ‏


چقدركرم‏وبزرگواریش‏آشكار وشأن‏ومرتبه‏اش بلند است منزه باد كه چه اندازه عطایش ارجمندواحسان‏وبخشش‏بزرگ است‏


الْأَنْبِیآءَ لِیُبَیِّنَ عَدْلَهُ، وَنَصَبَ الْأَوْصِیآءَ لِیُظْهِرَ طَوْلَهُ وَفَضْلَهُ، وَجَعَلَنا


پیمبران را فرستاد تا عدل و دادش را آشكار سازد و اوصیاء را به جانشینى آنها منصوب داشت تا كرم و فضلش را ظاهر كند و (از فضل او


مِنْ اُمَّهِ سَیِّدِ الْأَنْبِیآءِ، وَخَیْرِ الْأَوْلِیآءِ، وَاَفْضَلِ الْأَصْفِیآءِ، وَاَعْلَى الْأَزْكِیآءِ،


است كه) ما را از امت سید پیمبران و بهترین اولیاء و برترین برگزیدگان و والاترین پاكیزگان‏


مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ، امَنَّا بِهِ وَبِما دَعانا اِلَیْهِ، وَبِالْقُرْآنِ الَّذى‏


محمد صلى اللّه علیه و آله و سلم قرار داد ایمان آوردیم به او و به آنچه ما را بدان خواند و به قرآنى كه‏


اَنْزَلَهُ عَلَیْهِ، وَبِوَصِیِّهِ الَّذى‏ نَصَبَهُ یَوْمَ الْغَدیرِ، وَاَشارَ بِقَوْلِهِ هذا عَلِىٌّ اِلَیْهِ،


خدا بر او نازل فرمود و به وصیش كه در روز غدیر او را (به جانشینى خود) منصوب فرمود و به گفتارش كه فرمود: «این على است» و به او


وَاَشْهَدُ اَنَّ الْأَئِمَّهَ الْأَبْرارَ، وَالْخُلَفآءَ الْأَخْیارَ بَعْدَ الرَّسُولِ الْمُخْتارِ، عَلِىٌ‏


اشاره كرد و گواهى دهم كه امامان نیكوكار و جانشینان برگزیده پس از پیامبر مختار عبارتند از: «على»


قامِعُ الْكُفَّارِ، وَمِنْ بَعْدِهِ سَیِّدُ اَوْلادِهِ الْحَسَنُ بْنُ عَلِىٍّ، ثُمَّ اَخُوهُ السِّبْطُ


زبون كننده كافران و پس از او بهترین فرزندانش حسن بن على سپس برادرش سبط


التَّابِعُ لِمَرْضاتِ اللَّهِ الْحُسَیْنُ، ثُمَّ الْعابِدُ عَلِىٌّ، ثُمَّ الْباقِرُ مُحَمَّدٌ، ثُمَ‏


رسول گرامى پیرو آنچه موجب خوشنودى خدا بود حسین، سپس(آن‏امام) عابد على،سپس(حضرت)باقرمحمد،سپس (امام)


الصَّادِقُ جَعْفَرٌ، ثُمَّ الْكاظِمُ مُوسى‏، ثُمَّ الرِّضا عَلِىٌّ، ثُمَّ التَّقِىُّ مُحَمَّدٌ، ثُمَ‏


صادق جعفر، سپس (حضرت) كاظم موسى، سپس امام رضا على، سپس تقى (كه نامش) محمد است، سپس‏


النَّقِىُّ عَلِىٌّ، ثُمَّ الزَّكِىُّ الْعَسْكَرِىُّ. الْحَسَنُ، ثُمَّ الْحُجَّهُ الْخَلَفُ الْقآئِمُ‏


على النقى، سپس زكى عسكرى (حضرت) حسن سپس فرزند خلف او حجت قائم‏


الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ، الْمُرجَى الَّذى‏ بِبَقائِهِ بَقِیَتِ الدُّنْیا، وَبِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرى‏،


منتظر مهدى آن مایه امیدى كه به بقاى او دنیا باقى مانده و به بركت او خلق روزى خورند


وَبِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَالسَّمآءُ، وَبِهِ یَمْلَأُ اللَّهُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَعَدْلاً، بَعْدَ


و به وجود او زمین و آسمان پابرجا مانده و بدست او خداوند زمین را پر از عدل و داد كند پس‏


ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً، وَاَشْهَدُ اَنَّ اَقْوالَهُمْ حُجَّهٌ، وَامْتِثالَهُمْ فَریْضَهٌ،


از آنكه از ظلم و ستم پر شده باشد و گواهى دهم كه گفتارشان (براى ما) حجت و دلیل است و


وَطاعَتَهُمْ مَفْرُوضَهٌ، وَمَوَدَّتَهُمْ لازِمَهٌ مَقْضِیَّهٌ، وَالْإِقْتِدآءَ بِهِمْ مُنْجِیَهٌ،


فرمانبرداریشان واجب و پیرویشان فرض و محبت و دوستیشان لازم و حتمى است و اقتداء كردن به ایشان موجب نجات‏


وَمُخالَفَتَهُمْ مُرْدِیَهٌ، وَهُمْ ساداتُ اَهْلِ الْجَنَّهِ اَجْمَعینَ، وَشُفَعآءُ یَوْمِ‏


و مخالفتشان سبب هلاكت است و آنهایند بزرگان و آقایان همه اهل بهشت، و شفیعان روز


الدّینِ، وَاَئِمَّهُ اَهْلِ الْأَرْضِ عَلَى الْیَقینِ، وَاَفْضَلُ الْأَوْصِیآءِ الْمَرْضِیّینَ،


جزا و پیشوایان مردم روى زمین بطور قطع و یقین و هم چنین برترین اوصیاء پسندیده ایشانند


وَاَشْهَدُ اَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَمُسآئَلَهَ الْقَبْرِ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَالنُّشُورَ حَقٌّ،


و گواهى دهم كه مرگ حق است و سؤال و جواب در قبر حق است و برانگیخته شدن حق‏است‏وزنده‏شدن‏پس‏از رگ حق است‏


وَالصِّراطَ حَقٌّ، وَالْمیزانَ حَقٌّ، وَالْحِسابَ حَقٌّ، وَالْكِتابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّهَ حَقٌّ،


و صراط حق است و میزان حق است و حساب حق است و كتاب (نامه اعمال) حق است و بهشت حق است


وَالنَّارَ حَقٌّ، وَاَنَّ السَّاعَهَ اتِیَهٌ لارَیْبَ فیها، وَاَنَ‏اللَّهَ یَبْعَثُ مَنْ فِى‏الْقُبُورِ، اَللّهُمَ‏


و دوزخ حق است و براستى قیامت آمدنى است و شكى در آن نیست و حتماً خداوند در میان گورها مردگان را برانگیزد خدایا


فَضْلُكَ رَجآئى‏، وَكَرَمُكَ وَرَحْمَتُكَ اَمَلى‏، لا عَمَلَ لى‏ اَسْتَحِقُّ بِهِ الْجَنَّهَ،


فضل تو را امید دارم و كرم و رحمتت آرزوى من است عملى كه بدان سزاوار بهشت‏


وَلا طاعَهَ لى‏ْ اَسْتَوْجِبُ بِهَا الرِّضْوانَ، اِلاَّ اَنِّى اِعْتَقَدْتُ تَوْحیدَكَ وَعَدْلَكَ،


باشم ندارم و نه طاعتى كه بدان مستوجب رضوان گردم جز آنكه من به یگانگى و عدل و داد تو معتقد هستم‏


وَارْتَجَیْتُ اِحْسانَكَ وَفَضْلَكَ، وَتَشَفَّعْتُ اِلَیْكَ بِالنَّبِىِّ وَآلِهِ مَنْ اَحِبَّتِكَ،


و به احسان و فضل تو امیدوارم و شفیع گردانم به درگاهت پیغمبر و خاندانش را كه محبوب توأند


وَاَنْتَ اَكْرَمُ الْأَكْرَمینَ، وَاَرْحَمُ الرَّاحِمینَ، وَصَلَّى اللَّهُ عَلى‏ نَبِیِّنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ‏


و تو بزرگوارترین كریمانى و مهربانترین مهربانانى و درود خدا بر پیامبر ما محمد و آل‏


اَجْمَعینَ، الطَّیِّبینَ الطَّاهِریْنَ، وَسَلَّمَ تَسْلیماً كَثیراً كَثیراً، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ


پاك و پاكیزه‏اش همگى باد و سلام مخصوص او بسیار بسیار و جنبش و نیرویى نیست‏


اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِىِ ‏الْعَظیمِ، اَللّهُمَّ یااَرْحَمَ‏الرَّاحِمینَ، اِنّى‏اَوْدَعْتُكَ یَقینى‏ هذا، وَثَباتَ‏


جز به خداى والاى بزرگ خدایا اى مهربانترین مهربانان من این یقینم را (كه عرضه داشتم) و استقامت‏


دینى‏، وَاَنْتَ خَیْرُ مُسْتَوْدَع ٍ، وَقَدْ اَمَرْتَنا بِحِفْظِ الْوَدآئِعِ، فَرُدَّهُ عَلَىَّ وَقْتَ‏


در دینم را نزد تو به ودیعت نهادم و تو بهترین امانتدارانى و خودت ما را به امانت‏دارى دستور داده‏اى پس اى خدا این امانت را هنگام‏


حُضُورِ مَوْتى‏ بِرَحْمَتِكَ یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ*

مرگ به من برگردان به رحمتت اى مهربانترین مهربانان



مؤلف گوید:كه‏ دردعاهاى مأثوره است:
اَللّهُمَ‏
اِنِّى‏ اَعُوذُ بِكَ مِنَ الْعَدیلَهِ عِنْدَ الْمَوْتِ.
خدایا به تو پناه برم از عدیله در وقت مرگ
و عدیله عِنْدَ الْمَوْت یعنى عدول كردن از حقّ به باطل در وقت مردن و آن چنان است كه شیطان نزد محتضر حاضر شود و وسوسه كند و او را در تشكیك اندازد تا آنكه او را از ایمان بیرون كند و از این جهت است كه در دعاها استعاذه از آن شده و جناب فخر المحقّقین (ره) فرموده كه هر كه خواهد از آن سالم بماند استحضار كند اَدِلّه ایمان و اصول خمسه را با اَدِلّه قَطْعِیَّه و صفاى خاطر و بسپرد آنرا به حقّ تعالى كه در وقت حضور موت به او رَدّ فرماید به این طریق كه بگوید بعد از عقاید حقّه:

اَللّهُمَّ یا اَرْحَمَ الرَّحِمینَ، اِنّى‏ قَدْ اَوْدَعْتُكَ یَقینى‏ هذا، وَثَباتَ دینى‏،


خدایا اى مهربانترین مهربانان من به تو سپردم یقین خود و استقامت در دینم را


وَاَنْتَ خَیْرُ مُسْتَوْدَعٍ، وَقَدْ اَمَرْتَنا بِحِفْظِ الْوَدائِعِ، فَرُدَّهُ عَلَىَّ وَقْتَ‏


و تو بهترین امانتدارانى كه به ما دستور امانت‏دارى داده‏اى پس آن امانت را هنگام‏


حُضُورِ مَوْتى‏،


مرگم به من بازگردان.


پس برحسب فرمایش آن بزرگوار خواندن این‏دعاى شریف عدیله و استحضار معنى آن در خاطر براى سلامت جُستن از خطر عدیله عِنْدَ الْمَوْت نافع است و امّا اینكه این‏دعا مأثور است یا از مُنشأت علماء است خِرّیت صناعت عِلم حدیث و روایت و جامع شَمْلِ اخبار ائمه‏علیهم السلام عالم متبحّر خبیر و محدّث ناقد بصیر شیخنا الأكرم و المحدّث الأعظم مولانا الحاجّ میرزا حسین النّورى نَوَّرَ اللَّهُ مرقده فرموده وَاَمَّا دُعآءُ الْعَدیلَهِ الْمَعْرُوفَهِ فَهُوَ مِنْ مُؤَلَّفاتِ بَعْضِ اَهْلِ الْعِلْمِ لَیْسَ بِمَاْثُورٍ وَلا مَوْجُودٍ فى‏ كُتُبِ حَمَلَهِ الْأَحادِیثِ وَنُقَّادِها و بدانكه‏شیخ طوسى ازمحمدبن‏سلیمان دیلمى روایت‏كرده است‏كه بخدمت حضرت‏صادق‏علیه السلام عرض كردم كه شیعیان تو مى‏گویند كه ایمان بر دو قسم است یكى مستقرّ و ثابت و دیگر آنكه به‏امانت سپرده شده‏است و زایل مى‏گردد پس بمن بیاموز دعائى را كه هرگاه آنرا بخوانم ایمان من كامل گردد و زایل نشود فرمود كه بگو بعد از هر نماز واجب

رَضیتُ بِاللَّهِ رَبّاً، وَبِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وآلِهِ نَبِیّاً، وَبِالإِسْلامِ‏


راضى و خشنودم كه پروردگارم خدا است و محمد صلى الله علیه و آله پیغمبرم هست و اسلام‏


دیناً، وَبِالْقُرآنِ كِتاباً، وَبِالْكَعْبَهِ قِبْلَهً، وَبِعَلِىٍّ وَلِیّاً وَاِماماً، وَبِالْحَسَنِ‏


دینم و قرآن كتابم و كعبه قبله‏ام و على صاحب اختیار و امام من است و حسن و


وَالْحُسَیْنِ، وَعَلِىِ ‏بْنِ ‏الْحُسَیْنِ، وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ، وَجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَمُوسى‏ بْنِ‏


حسین و على بن الحسین و محمد بن على و جعفر بن محمد و موسى بن‏


جَعْفَرٍ، وَعَلِىِّ بْنِ مُوسى‏، وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ، وَعَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَالْحَسَنِ بْنِ‏


جعفر و على بن موسى و محمد بن على و على بن محمد و حسن بن‏


عَلِىٍّ، وَالْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ اَئِمَّهً، اَللّهُمَّ اِنّى‏


على و حجه بن الحسن صلوات الله علیهم امامان و پیشوایان منند خدایا من به پیشوایى ایشان‏


رَضیتُ بِهِمْ اَئِمَّهً، فَارْضَنى‏ لَهُمْ، اِنَّكَ عَلى‏ كُلِّشَىْ‏ءٍ قَدیرٌ.


خشنودم مرا هم مورد خشنودى آنان گردان كه تو بر هر چیز توانایى‏



شیخ عباس قمی- مفاتیح الجنان

امضای محبّ الزهراء
آیت الله العظمی قاضی(ره) :
الله الله الله که دل کسی را نرنجانید!!!
آنکه دائم هوس سوختن ما می کرد،
کاش می آمد و از دور تماشا می کرد

{محتواي مخفي}


* أحَبَّ اللَّهُ مَن أحَبَّ حُسَـــيناً


خوشبختی به خوب رنج کشیدنه
نه به رنج نکشیدن


لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي كَبَدٍ
رنج میبری مقرب شو
تفسیر زندگی یعنی مدیریت رنج...


محبّ الزهراء آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 3 Users Say Thank You to محبّ الزهراء For This Useful Post:
قدیمی 01-01-2012, 18:36   #3
اخراج شده
 
يادشهيد آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
نوشته ها: 3,271
Thanks: 8,807
Thanked 4,701 Times in 2,269 Posts
پیش فرض

خواهرم این روزا به قول استادم حاج منصور ارضی دیگه عدیله نمی خونن میخان قبل از مردن طرف ازش امضا بگیرن تا ارث و میراث بهشون برسه
خواهرم این دعا دعای خوبی هست ولی اگه این مردم بهش عمل کنن من این هفته رفتم بهشت زهرا یه چیزایی دیدم که از مال و منال و این چیزا بدم اومد طرف مرده بود بالای سرش داشتن دعوا میکردن توی بهشت زهرا نمیدونید چه غوعایی بود
یکی دیگه رو فقط داشتن 3 نفری میبردن دفن کنن پرسیدم مگه کس و کار نداره گفتن همه مال و ثروتشو گرفتن و ارث و تقسیم کردن بچه هاش ما که سریدار خونش بودیم اومدیم دفنش کنیم
ای خدااااااااااااااااااااااا ا
من برا همین به امضام دست نمیزنم و دعا میکنم که مرگ با عزت نصیب ما بکنه انشاءالله که همون شهادته
يادشهيد آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to يادشهيد For This Useful Post:
قدیمی 01-01-2012, 18:50   #4
مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان
 
محبّ الزهراء آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: ماه
نوشته ها: 14,284
Thanks: 26,681
Thanked 42,616 Times in 12,370 Posts
پیش فرض

نقل قول:
خواهرم این روزا به قول استادم حاج منصور ارضی دیگه عدیله نمی خونن میخان قبل از مردن طرف ازش امضا بگیرن تا ارث و میراث بهشون برسه
خواهرم این دعا دعای خوبی هست ولی اگه این مردم بهش عمل کنن من این هفته رفتم بهشت زهرا یه چیزایی دیدم که از مال و منال و این چیزا بدم اومد طرف مرده بود بالای سرش داشتن دعوا میکردن توی بهشت زهرا نمیدونید چه غوعایی بود
نقل قول:
این دعا توصیه شده که وقتی فرد در صحت و سلامتی است خوانده بشود و فرد یک دوره با خلوص اعتقاداتش را مرور بکند و این دعا را بعنوان امانت به خدا بسپارد که در هنگام سختی پروردگار آنرا به او برگرداند.


احتیاج نیست حتما دیگران برامون بخونن...خودمون میتونیم بخونیم و پیش خداوند به امانت بگذاریم...

امضای محبّ الزهراء
آیت الله العظمی قاضی(ره) :
الله الله الله که دل کسی را نرنجانید!!!
آنکه دائم هوس سوختن ما می کرد،
کاش می آمد و از دور تماشا می کرد

{محتواي مخفي}


* أحَبَّ اللَّهُ مَن أحَبَّ حُسَـــيناً


خوشبختی به خوب رنج کشیدنه
نه به رنج نکشیدن


لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي كَبَدٍ
رنج میبری مقرب شو
تفسیر زندگی یعنی مدیریت رنج...


محبّ الزهراء آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to محبّ الزهراء For This Useful Post:
قدیمی 01-01-2012, 18:52   #5
اخراج شده
 
يادشهيد آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
نوشته ها: 3,271
Thanks: 8,807
Thanked 4,701 Times in 2,269 Posts
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط خادم الشهدا نمایش پست ها

احتیاج نیست حتما دیگران برامون بخونن...خودمون میتونیم بخونیم و پیش خداوند به امانت بگذاریم...
حتما همینه چون خداوند بهترین امانت نگه داره ممنونم از این تایپیک زیباتون خواهرم
يادشهيد آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
The Following 2 Users Say Thank You to يادشهيد For This Useful Post:
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان


برچسب ها
عدیله


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


TwitterFacebookGoogle Plushttp://www.nooreaseman.ir/p/blog-page_6643.htmlRSS Feedتبادل لينك

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 20:32 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1