شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > سیاست اسلامی > رهبری


رهبری مباحث مرتبط با رهبری معظم انقلاب اسلامی در این بخش قرار می گیرد

پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 10-02-2012, 18:15   #1
اخراج شده
 
يادشهيد آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
نوشته ها: 3,189
Thanks: 8,807
Thanked 4,774 Times in 2,280 Posts
پیش فرض غيبت مدرن از ديدگاه مقام معظم رهبري


غيبت مدرن از ديدگاه مقام معظم رهبري





حکم غيبت با ابزار قلم و رسانه هاي جديد از ديدگاه مقام معظم رهبري
اين که اصلاً اين کار [غيبت] جايز است يا جايز نيست و لو به قصد اصلاح باشد، اين را نمي شود به طور مطلق يک يک چنين چيزي را پابند شد؛ که ما بگوئيم ما چون مي خواهيم در امر جامعه اصلاح کنيم، پس زيدي را، عمروي را يا يک جرياني را به طور مطلق مورد تهاجم قرار بدهيم، غيبت کنيم؛ حالا آن کساني که اين کارها را مي کنند، خيلي اوقات به غيبت هم اکتفاء نمي کنند؛ خب، ملاحظه مي کنيد ديگر. گاهي چيزهائي را مي آورند که معلوم نيست حدّ غيبت (1) بر او صادق باشد؛ شايد مصداق تهمت است، مصداق افتراء است، مصداق قول به غير علم است، مصداق سبّ و شتم است؛ نمي شود اين را گفت که اگر طرف اصلاح دارد، پس بنابراين اين جايز است براي او، نه؛ موارد استثناء همان مواردي است که [درکتب فقهي] ذکر شده است. منتها بايد اين موارد صدق کند، احراز بشود. اين خيلي مهم است. واقعاً يکي از چيز هائي که ما همه مان [بايد توجه کنيم]، به هم بايد بگوئيم، ياد بدهيم که توجه بکنند اين که: به صرف توهم اين که حالا اين کار مصلحت دارد، دستشان را، يا قلمشان را، يا وبلاگشان را آزاد نکنند که هر چه به دهنشان آمد، آن را بگويند؛ اينجوري نيست، چون وسائل مدرن امروز همه مشمول همين حکم است. يعني خواندن وبلاگ هم مثل خواندن کاغذ است. يعني خواندن وبلاگ هم مثل خواندن کاغذ است، کتاب است، نامه است، مثل شنيدن حرف است. استماع غيبت شامل همه ي اينها مي شود؛ يعني ملاک استماع در اينها وجود دارد مسلماً.شنيدن به گوش خصوصيتي ندارد، خواندن نامه هم عين همان است که ما در بحث استمال اين را تاکيد کرديم.و عرض کرديم.
خب، دوربين هم همين جور است. فرض کنيد که اگر چنان چه انسان يک خطايي را از کسي ديد، اين را رفت با دوربين ثبت کرد، بعد آمد يک جائي نشان داد؛ اين هم همان است ديگر، چه فرقي مي کند؟ يعني بايستي واقعاً به اين ها توجه کرد.محيط را بايد محيط اخلاقي کرد. ما اگر بخواهيم جامعه را اصلاح بکنيم، اين اصلاح فقط به اين نيست از افراد غيبت بکند. راه هاي ديگري هم وجود دارد. حالا من غيبت را عرض ميکنم. فضلا (2) از تهمت و افتراء و اين ها.
بنده يک موقع به يک مناسبتي در يک صحبت عمومي عرض کردم به مردم که قرآن کريم مي فرمايد:«لولا اذ سمعتموه
ظم المومنون والمومنات بانفسهم خيرا». (3) يعني وقتي افک (4) را شنيدنچرا به همديگر حسن ظن نداشتيد؟ يعني از اول رد کنيد افک را. [اگر] آمدند به يک نفري تهمت زدند، يک چيزي را گفتند- حالا يا با عنوان تهمت يا به عنوان غيبت- چرا قبول مي کنيد؟ ببينيد اين کلمه ي لولاي تحذيريه در قرآن و در کلام عرب خيلي معناي وسيعي دارد، فقط معنايش «چرا» نيست، که ما بگوئيم چرا اين کار را نکردي. چراي با تاکيد است. يعني آه، واي؛ چرا؛ «لولا» اين است؛ تحذيريه است. {چرا} «لولا اذ سمعتموه ظم المومنون والمومنات بانفسهم خيرا» يعني چرا به هم ظن نيک نداريد، چرا به هم حسن ظن نداريد. تا فوراً کسي آمد، شما بگوئيد بله، احتمال درستي اش هم اگر بود، آدم به صورت يقين آن را بداند و نقل بکند. اين درست نسيت، اين ممنوع است. اين چيزي که امروز مورد ابتلاست در جامعه ي؟ ما، از همان چيزهائي است که بايست از همين ادله ي غيبت بفهميم که درست نيست؛ اين وضعي که وجود دارد درست نيست؛ البته انتقاد منطقي، گفتن حرف صحيح اين قدر حرف هاي آشکار وجود دارد که انسان اگر ذکر آن ها را بکند، اصلاً هم غيبت نيست، و مي تواند انسان نقد بکند. بله مسلم است، امروز يک جريان صحيح و حقّي در جامعه ي ما وجود دارد، جريان هاي باطلي هم وجود دارد که به انواع و اقسام طرق مي خواهند جامعه را خراب کنند، انقلاب را منحرف کنند؛ در اين شکي نيست. آدم هائي هم در رأس اين جريانات هستند. چه لزومي دارد که انسان به اين آدم ها تهمت بزند. چه لزومي دارد که غيبت اين ها را بکند. حرف آشکار اين قدر دارند؛ همان حرف هاي آشکار را بيان بکنند، توضيح بدهند، مطلب روشن خواهد شد؛ هيچ نيازي به غيبت کردن نيست که آدم بگويد حالا ما براي اصلاح مثلاً غيبت مي کنيم. بنابراين به نظر من ادله اي که در باب غيبت خوانديم، اين تمام المراد را به ما نشان ميدهد؛ يعني واقعا هماني که بايد بفهميم از شرع مقدس همين را انسان مي فهمد و تشخيص ميدهد. بايد برطبق همين هم عمل کرد.
1) معني غيبت، تعريف غيبت
2) تا چه رسد به
3) سوره نور، آيه 12
4) تهمت، افترا، نسبت ناروا
منبع: پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي سيد علي خامنه اي مد ظله العالي.
منبع: ماهنامه قرآني نسيم وحي- شماره
يادشهيد آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
The Following User Says Thank You to يادشهيد For This Useful Post:
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان



کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
خواص غیبت امام عصر (علیه السلام) hossein moradi امام زمان عجل الله تعالی فرجه 4 17-10-2011 07:11
تاریخ نگاری با خط و نشان انگلیسی paradise اخبار سیاست داخلی 0 05-10-2011 12:00
غيبت امام عصر(عج) در روايات mahdishata امام زمان عجل الله تعالی فرجه 1 01-09-2011 22:30
جدیدترین کد های پیشواز ایرانسل؟؟؟؟ javadkhan اخبار سیاست داخلی 0 26-07-2011 16:31

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 22:31 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1