شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > اهل بيت (عليهم السلام) > پیامبر اکرم(ص)


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 25-12-2012, 23:31   #1
مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان
 
خادم الزینب آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Oct 2010
محل سکونت: مازندران
نوشته ها: 13,468
Thanks: 7,301
Thanked 27,121 Times in 7,240 Posts
پیش فرض آیا كسی به دست پیامبر اكرم (ص) كشته شده است؟


آیا كسی به دست پیامبر اكرم (ص) كشته شده است؟



یكی از مسئلی كه این روزها بر روی اون حسابی زوم شده ارائه یك تصویر خشن از اسلام و همچنین پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله است برام سوال بود كه پیامبر در طول زندگانی خود و در جنگ های متعددی كه داشتند چند نفر را كشتند؟






پاسخ:

در آیات الهی از پیامبر اكرم به رحمت گسترده برای عالمیان تعبیر شده است چنانچه خداوند متعال می فرماید:

(وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمینَ : و تو را جز رحمتى براى جهانیان نفرستادیم.)( الأنبیاء : 107)

اما در مورد سوال شما كتاب فروغ ابدیت اینگونه می نویسد :

حضرت در جنگ «احد» خود را به دره «شعب» رسانده، چند نفر از اصحاب، اطراف او را گرفته و مراقب بودند دشمن به ایشان حمله نکند اما یکی از قهرمانان قریش به نام «ابی بن خلف» خود را به پیامبر رساند و خواست حضرت را به قتل برساند. حضرت برای دفاع از خود، به او جراحتی وارد کرد که سبب هلاکت وی گردید.(فروغ ابدیت، ج 2، ص 85 ـ 86)

در این ماجرا پیامبر برای دفاع از خود، «ابی بن خلف» را مجروح ساخت، آن هم دشمنی که با خود پیمان بسته بود که پیامبر را به قتل برساند. در چنین وضعی بر اساس هر مذهبی و به حکم خرد، انسان باید از خود دفاع کند. اگر چنین نکند و دست روی دست بگذارد تا او را از بین ببرند، نکوهش و سرزنش خواهد شد.


منبع : گروه رهپویان قرآن

امضای خادم الزینب
بكوش عظمت در نگاه تو باشد نه در آنچه بدان می نگری...


چیزی و نفهمیدی منکرش نباش...
خادم الزینب آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 5 Users Say Thank You to خادم الزینب For This Useful Post:
قدیمی 04-01-2013, 00:43   #2
حرفه ای
 
بیتاب آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Apr 2011
نوشته ها: 720
Thanks: 148
Thanked 978 Times in 439 Posts
پیش فرض

مگر حضرت علی اینهمه کافر ومنافق کشت وبه درک واصل کرد ............کار خلافی انجام داد ؟
مگر حضرت علی در کشتن کفار خلاف نظر پیامبر کاری انجام داد ؟
خوب تجلی اراده ونمود قدرت حضرت رسول الله در علی مرتضی بود ................
پس هرکس به دست مولا علی کشته شد .............یعنی به دست با کفایت حضرت محمد کشته شد
بزرگترین رحمت برای بشریت اینکه کفار ومنافقین به دست مومنین از جمله رهبر مومنین یعنی حضرت محمد کشته شوند........... .اری
امام زمان (عج) وقتی ظهور کند خیلی از این اشغالها راخواهد کشت ..........آیا ایشان رحمت للعالمین نیست؟

امضای بیتاب - نکند اشخاص...... جانشین ارزشها شوند
- آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد
درحقـیقـت ؛ بی دیــــن اســـت
بیتاب آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to بیتاب For This Useful Post:
قدیمی 04-01-2013, 15:47   #3
مدیربازنشسته
 
صبح موعود آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Feb 2011
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 2,466
Thanks: 16,842
Thanked 6,340 Times in 2,158 Posts
پیش فرض



سلام و عرض ادب
شاید خوندن پرسش و پاسخ زیر هم در جواب سوال بالا خالی از لطف نباشه.


پرسش:
آیا پیامبر
دستور كشتار عده اي از اقليت هاي مذهبي به خصوص يهوديان را داده؟ چرا؟


پاسخ:
قبل از پاسخ به سؤال بايد اطلاعات مختصري از مهاجرت پيامبر و اوضاع شهر مدينه داشته باشيم تا با مسأله به خوبي آشنا شويم.

شهر مدينه كه قبل از هجرت پيامبر يثرب نام داشت اقوام اوس و خزرج بت پرست در آن ساكن بودند.
در اطراف اين شهر قبايل يهودي زيادي به نام هاي بني قينقاع، بني النضير و بني قريظه زندگي مي كردند و به طور كلي در آن زمان كه مسيحيت همه جا را فرا گرفته بود تقريبا شهر يثرب مركز يهودياني بود كه از ثروت زيادي بهره مند بودند.

پيامبر در موسم حج با شش نفر از قبيله خزرج ملاقات كرد كه اين ملاقات باعث شد تا آنان در اولين ديدار به ايشان ايمان بياورند و دين اسلام را در شهر يثرب تبليغ كنند.
بعد از اين واقعه به خاطر ايمان آوردن عده ي زيادي از اقوام اوس و خزرج به آئين اسلام، پيامبر ـ صلي الله عليه و آله وسلم ـ نيز به اين شهر مهاجرت كردند.
پيامبر ـ صلي الله عليه و آله وسلم ـ در بدو ورود به شهر يثرب به خاطر چند دستگي مردم اين شهر با مشكلات فراواني مواجه بود چرا كه:
1. پايه هاي اساسي جمعيت اين شهر را دو قبيله ي اوس و خزرج تشكيل مي دادند و خصومت و رقابت ميان اين دو قبيله ريشه ديرينه داشت و باعث خونريزي هاي زيادي شده بود.
2. در كنار اين دو قبيله سه طائفه يهودي نيز در اطراف شهر زندگي مي كردند كه اقتصاد و تجارت شهر در دست اينان بود و هنر و صنعت و سواد و پول و نخلستان هاي آباد و بازار يثرب را قبضه كرده بودند.

همچنين نسبت به اعراب از تمدن و فرهنگ و مذهب پيشرفته اي برخوردار بودند چون ايمان و اطلاعات فراواني كه از مذهب يهود داشتند موقعيت خوبي را براي آن ها فراهم كرده بود.
3. چون قوي ترين نسبت اجتماعي اعراب، پيمان قبيله اي بود كه قبايل گوناگون را به هم پيوند مي داد و وحدت مي بخشيد.

لذا به خاطر نو بنياد بودن اسلام هيچ گونه پيماني بين مسلمانان و قبايل ديگر نبود به همين خاطر پيامبر براي سروسامان دادن به اين اوضاع و ايجاد اتحاد سياسي و ساختن مقر حكومتي تصميم به ايجاد قرار داد و پيمان دفاعي ميان اين اقوام با مسلمانان مي گيرد و علت موفقيت اين پيمان هم بخاطر تفاهمي كه ميان مسلمانان و يهوديان از لحاظ خداپرستي كه در آن زمان بت پرستي همه جاي شبه جزيره را فرا گرفته بود مي باشد.
به اين خاطر پيامبر قراردادي دائر بر وحدت مهاجر و انصار نوشت و يهوديان نيز آن را امضا كردند و پيامبر آئين و ثروت آن ها را طي شرايطي محترم شمرد و بعد از مدتي نيز قبايل حاشيه نشين يهود (بني قينقاع ـ بني نضير ـ بني قريظه) چون اسلام را قدرت مند ديدند از پيامبر اسلام هراسناك شدند و از طرفي هم كه خطر حمله مسيحيان روم را نيز داشتند براي مصالحه با پيامبر قرار داد و پيمان دفاعي بستند.
مفاد آن پيمان چنين بود:
به موجب قرارداد پيامبر با هر يك از سه گروه پيمان مي بندد كه هرگز به ضرر پيامبر و ياران وي قدمي بر ندارند و به وسيله زبان و دست ضرري به او نرسانند.
اسلحه و مركب در اختيار دشمنان نگذارند.
هر گاه بر خلاف متن اين قرار داد، رفتار كنند پيامبر در ريختن خون آن ها و ضبط اموال و اسير كردن زنان و فرزندان آن ها دستش باز خواهد بود.(1)
با توجه به مفاد پيمان نبايد هيچ يك از اين طائفه ها بر ضد پيامبر عملي را انجام دهد در حالي كه هر سه طائفه بر عليه پيامبر شوريدند و اين پيمان را زير پا گذاشتند.

چنان كه طوائف سه گانه يهود به عناوين مختلفي پيمان را نقض كرده و آن را ناديده گرفتند به طوري كه قبيله قينقاع با كشتن مرد مسلماني كه به دليل مزاحمت يك مرد يهودي به زن مسلمان، او را كشته بود پيمان را زير پا گذاشتند و بني نضير نيز نقشه كشتن پيامبر را طرح ريزي كرده و به اين طريق عهد شكني خود را ابراز كردند.
به همين خاطر مجبور به جلاء وطن شدند و طائفه بني قريظه نيز در جنگ خندق با لشكر اعراب براي از بين بردن اسلام همكاري كردند.
بدين صورت كه در اين جنگ چون سپاه اعراب نتوانستند به داخل شهر به خاطر خندق هائي كه در اطراف شهر كنده بودند نفوذ كنند لذا از يهوديان بني قريظه كمك خواستند تا از داخل با مسلمانان درگير شوند و جنگ داخلي در شهر به وجود بياورند تا بدين وسيله مسلمانان مشغول جنگ داخلي شوند و سپاه اعراب از خندق ها عبور كرده و لشكر اسلام را از بين ببرند، ولي چون به خاطر علت هاي متفاوت، هم يهوديان نتوانستند كاري كنند و هم سپاه اعراب.
در نتيجه سپاه اعراب با شكست مواجه شده و به مكه بازگشت و يهوديان تنها ماندند حال كه اينان پيمان شكني كرده بودند بايد مجازات مي شدند به همين خاطر پيامبر سر تا سر دژ بني قريظه را پس از جنگ خندق محاصره كرد و پس از مدتي اينان نيز همانند يهوديان ديگر تسليم شدند و خواستار اين شدند كه همانند اقوام ديگر وسائل و اموال خود را برداشته و از آن جا بروند، ولي پيامبر در خواست آنان را قبول نكرده و فرمودند كه بايد تسليم شوند و بالاخره تصميم نهائي اين شد كه بدون قيد و شرط تسليم مسلمانان شوند و در اين راستا قبيله اوس به پاس پيماني كه با يهوديان بني قريظه داشتند خواستار بخشش آن ها از طرف پيامبر شدند كه پيامبر در برابر درخواست هاي آنها مقاومت كرد و فرمود:
داوري در اين موضوع را به عهده بزرگ شما سعد معاذ مي گذارم او در اين باره هر چه گويد من خواهم پذيرفت و جالب آن كه يهوديان نيز داوري سعد معاذ را قبول كردند و چنين گفتند كه ما تسليم مي شويم كه سعد معاذ درباره ما داوري كند.(2)
سعد معاذ نيز حكم اعدام مردان جنگي و تقسيم اموال و اسير شدن زنان و فرزندان آن ها را داد كه طبق قرار داد و پيماني بود كه قبلاً ميان مسلمانان و يهوديان بسته شده بود.

طائفه ديگري از يهود كه به خاطر تشويق كردن تمام قبايل اعراب براي سركوبي حكومت اسلامي مستحق اعدام بودند يهوديان خيبر بودند چرا كه ملت يهودي كه در اطراف مدينه زندگي مي كردند به خاطر پيمان شكني از آن جا رانده شده بودند و تعدادي از آنان در خيبر سكونت گزيده بودند و به همين خاطر ملت يهودي كه در خيبر زندگي مي كردند بيش از قريش عداوت پيامبر و مسلمانان را به دل گرفته بودند و با تمام قواي خود به كوبيدن آن كمر بسته بودند به همين خاطر پيامبر ـ صلي الله عليه و آله وسلم ـ با آن ها وارد جنگ شد.
ولي پس از فتح خيبر با دشمن ناتوان با كمال لطف و محبت برخورد كرد با اين كه آن ها قبلا دسيسه هاي زيادي بر عليه اسلام انجام داده بودند، ولي پيامبر تقاضاي برخي از آنان مبني بر اين كه آنان در سرزمين خيبر سكني گزينند و اراضي و نخلها را در اختيار داشته باشند و نيمي از درآمد آن را به مسلمانان بدهند، پذيرفت پس در نتيجه در جواب سوال چنين مي توان گفت كه:



اولا: پيامبر ابتداءً و بدون هيچ دليل دستور كشتار يهوديان را نداده بلكه آن ها گرفتار نتيجه خيانت ها و عهد شكني هائي خودشدند كه نسبت به پيمان انجام داده بودند.
ثانيا: همانطور كه ديديد پيامبر با طوائف بني قينقاع و بني نضير با گذشت رفتار نمود و از خون آن ها گذشت و تنها طائفه بني قريظه كه آن هم با حكم قرار دادن سعد معاذ و قبول كردن او از طرف يهوديان به عنوان حكم محكوم به اعدام شدند و پيامبر دستور كشتار آن ها را نداد.
ثالثاً: با اين كه پيامبر از در لطف و گذشت با قبيله قينقاع و بني نضير رفتار كرد ولي آن ها باز از كار خود دست برنداشته و در خيبر بر عليه اسلام و مسلمين دسيسه درست كردند و اعراب مكه را بر عليه اسلام مي شوراندند ولي پيامبر باز پس از فتح خيبر با آن ها از سر لطف و گذشت برخورد كرد و آن ها را طبق قرار دادي وا گذاشت.

پاورقی:
1. استاد جعفر سبحاني، فروغ ابديت، انتشارات دفتر تبليغات، چاپ دهم، 1374، صفحه 466، جلد 1.
2. فروغ ابديت، جلد 2، ص 154.


منبع: نرم افزار پاسخ

امضای صبح موعود
هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد
هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود
و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم
و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،
پس خودم خون بهای او می شوم
یا ثارالله

صبح موعود آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
The Following 2 Users Say Thank You to صبح موعود For This Useful Post:
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان



کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
دلایل شما برای اهل سنت چیه؟ armahdian پاسخ به شبهات دیگر ادیان و مذاهب 13 24-04-2012 11:41
امام علی (غ) در قرآن يادشهيد اميرالمومنين (ع) 0 11-03-2012 01:29
پاسخ و نقد مقاله ی سرخاب و سفیدآب monji_2008 پاسخ به شبهات دیگر ادیان و مذاهب 0 24-08-2011 14:37
راهي به سوي حقيقت ليالي پاسخ به شبهات دیگر ادیان و مذاهب 0 03-08-2011 10:00
سیره عملی حضرت فاطمه (س) mahdishata فاطمة الزهراء (س) 0 12-04-2011 13:33

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 23:10 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1