شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > اهل بيت (عليهم السلام) > امام زمان عجل الله تعالی فرجه


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 17-10-2010, 08:13   #1
مدیرکل بازنشسته
 
hossein moradi آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
محل سکونت: شهر ری
نوشته ها: 4,055
Thanks: 1,255
Thanked 3,836 Times in 1,443 Posts
پیش فرض ياري امام عصر عليه السّلام با زبان

تهذيب زبان، اوّلين مرتبه ي ياري امام عليه السّلام

آنچه در بخش دوم کتاب در باره ي شکر زباني نعمت امام عليه السّلام بيان شد، همگي مصاديق مختلف ياري ايشان به زبان است. در اين مقام، تهذيب زبان بر هر عمل ديگري مقدّم است، به طوري که حتّي تهذيب قلبي هم بدون آن امکان پذير نمي باشد، از پيامبر اکرم صلي اللّه عليه و آله نقل شده که فرمودند:
ايمان هيچ بنده اي درست (بدون انحراف و اشتباه) نخواهد شد مگر آنکه قلب او درست شود و قلبش درست نمي شود مگر آن که زبانش درست شود. (1)
وظيفه ي تبليغ دين

افراد دين شناس وظيفه دارند که دين را تبليغ کنند؛ در غير اين صورت در برابر خدا و امام زمان عليه السّلام مسؤول هستند و مستحقّ مؤاخذه مي باشند. در مورد افرادي که معرفت صحيح و کامل ندارند، پيش از آن که خودشان مورد مؤاخذه قرار بگيرند، عالماني که در حقّ آنان کوتاهي کرده اند، مسؤوليّت دارند.
امام صادق عليه السّلام فرمودند:
در کتاب اميرالمؤمنين عليه السّلام خواندم که خدا بر نادان ها پيماني براي طلب علم نگرفته است مگر بعد از اين که از دانشمندان براي بذل علم به نادان ها عهد گرفته است. (2)
البتّه وظيفه ي تبليغ دين، منحصر به قشر خاصّي نيست، بلکه هر کس به هر اندازه از فقاهت ديني بهره برده است، نسبت به تبليغ و ارشاد ديگران موظّف مي باشد و مي تواند به ثواب تبليغ دين، دست يابد.
امام باقر عليه السّلام فرمودند:
عالمي که (ديگران) از علمش بهره مند شوند از هفتاد هزار عبادت کننده برتر است. (3)
پس فرد دين شناس مي تواند به تجارت پر سودي دست زند و بدين وسيله زندگي جاويد خويش را تأمين سازد.
امام صادق عليه السّلام فرمودند:
کسي که احاديث ما را بسيار نقل مي کند و با آن دل هاي شيعيان را محکم مي سازد از هزار عبادت کننده بهتر و با فضيلت تر است. (4)
متأسّفانه بسياري از شيعيان و حتّي تحصيل کرده ها نسبت به جايگاه احاديث در علم دين، جاهل هستند (5) و طعم کسب علم از مکتب اهل بيت عليهم السّلام را نچشيده اند. بنابراين هر کس پايه هاي اعتقاد به حديث را در دل هاي شيعيان محکم کند، باب علم را به روي آنها گشوده است و اين يک ضرورت مي باشد؛ چرا که اقليّت امام شناس هم براي پي بردن به اهمّيّت احاديث به تبليغ و آموزش نياز دارند.
شيعيان در دوران غيبت، يتيماني هستند که در غياب پدر خويش ممکن است دچار هرگونه انحراف و حيرت و... شوند و براي پيروزي در امتحان سخت دينداري بايد با توسّل به امام زمان عليه السّلام به تفقّه در دين بپردازند.
امام حسن عسکري عليه السّلام که مردم را در معرض مصيبت بزرگ غيبت مي ديدند، توصيه هاي فراواني در باب تشويق به تعليم و دستگيري از ضعيفان شيعه، فرموده اند. ايشان از امام موسي بن جعفر عليهما السّلام نقل کرده اند که:
يک دين شناس يکي از يتيمان ما را که از ما بريده است و ما را نمي بيند، با تعليم آن چه نيازمند آن است، نجات دهد، تحمّلش براي شيطان از هزار عابد سخت تر است، زيرا همّت عابد فقط خود اوست، امّا اهمّيّت آن فقيه، غير از خودش بندگان و کنيزان خدا هستند، براي اين که آنها را از دست ابليس و سرکشاني که از او پيروي مي کنند نجات مي دهد و اين عمل نزد خدا از (عمل) يک ميليون مرد و يک ميليون زن عبادت کننده بهتر است. (6)
بنابراين، در زمان دوري از امام معصوم عليهم السّلام شايسته است هرکس بينديشد که چگونه مي تواند از محتاجان در امر دين دستگيري کند و بدين وسيله در دنيا و آخرت، به درجات رفيع دست يابد. همان طور که در وصف ياران امام زمان عليه السّلام آمده است:
خوشا به حال کساني که امام زمان عليه السّلام را دوست دارند و خوشا به حال کساني که به ايشان اعتقاد دارند. خدا آنها را به سبب آن حضرت، از هلاکت (بي دين شدن) نجات مي دهد و به سبب اقرار و اعتراف به خدا و رسول و (مقام) امامان عليهم السّلام بهشت را بر ايشان مي گشايد. مثل آنها در زمين، مثل مشک است که بوي خوش آن همه جا پخش مي شود، ولي خودش از بين نمي رود. مثل آنها در آسمان، مثل ماه تابان است که نور آن هرگز خاموش نمي شود. (7)
ياوران امام زمان عليه السّلام بايد مانند مشک باشند که، بوي خوش امامشان از آنها استشمام شود. و کساني که در اطراف آنها قرار مي گيرند، عطر معرفت امام عليه السّلام را از ايشان بشنوند. بايد مانند ماه بدرخشند و هرگز سختي هاي دوران غيبت، نور وجودشان را خاموش نسازد؛ تا روزي که خورشيد ولايت بر همگان جلوه گر شود.
رعايت تخصّص ها و ظرفيّت ها در تبليغ دين

وظيفه ي تبليغ دين با اينکه عمومي و فراگير است، ظرافت و حسّاسيّت خاصّي دارد که اگر مورد توجّه قرار نگيرد، نتيجه ي معکوس به بار مي آورد. اين حسّاسيّت ها به دو طرف تبليغ، مربوط مي شود: تبليغ کننده ها و تبليغ شوندگان.
کساني که متصدّي اين امر خطير مي شوند، بايد توجّه داشته باشند که وظيفه ي تبليغ دين، هم صلاحيّت هاي اخلاقي لازم دارد و هم آمادگي هاي علمي. هر مبلّغي متناسب با نوع کار تبليغي خود، بايد حائز شرايط لازم آن باشد تا کارش مفيد واقع شود.
چنان که در فصل گذشته بيان شد، هر موضوعي در دين، تفقّه خاصّ خود را دارد. بنابراين لازم نيست که هر مبلّغي در همه ي زمينه ها فقيه باشد، بلکه اگر علاوه بر صلاحيّت هاي اخلاقي، متناسب با عمق و نوع تبليغ خود، فقاهت لازم را داشته باشد، کفايت مي کند. کسي که داراي اين حدّاقلّ شرايط نيست، نبايد در کار تبليغ وارد شود؛ زيرا در اين صورت چه بسا ضرري که مي رساند، بسيار بيشتر از نفعي باشد که به قصد تحقّق آن، وارد کار تبليغ شده است.
در مورد تبليغ شوندگان هم بايد به اين حقيقت، توجّه شودکه هدف از تبليغ، بيداري و هدايت انسان هاست و هدايت با پذيرش قلبي، صورت مي پذيرد. بنابراين، تبليغ بايد به نحوي باشد که افراد ناآشنا يا کم آشنا به معارف و حقايق دين، قلباً متمايل به پذيرش آن گردند.
هرکس متناسب با درجه ي ايمان خود، ظرفيّت پذيرفتن حدّي از حقايق ديني را دارد و نسبت به حدّ بالاتر، آمادگي لازم را ندارد. همچنين راه تأثير در هرکس از طريق باورها و پذيرفته هاي قلبي خود اوست. هر مبلّغي اگر بخواهد کارش مؤثر واقع شود، بايد از مقدّماتي که مورد قبول مخاطب مي باشد، استفاده کند. اگر استعداد و ظرفيّت افراد، لحاظ نگردد يا از زمينه هاي مورد قبول او استفاده نشود، کار تبليغي، مؤثر نخواهد بود و چه بسا نتيجه ي منفي هم به بار آورد.
اين نتيجه ي منفي ممکن است تکذيب همان حقيقتي باشد که مبلّغ در صدد اثبات آن است. در حديثي از پيامبر اکرم صلي اللّه عليه و آله به اين مطلب ظريف اشاره شده است:
« لا تحدّثوا النّاس بما لايعرفون أتحبّون أن يکذّب اللّه و رسوله؟ » (8)
براي مردم چيزهاي ناآشنا را حديث نکنيد، آيا دوست داريد که خداوند و پيامبرش مورد تکذيب قرار گيرند؟
بر اين اساس، تبليغ دين وقتي مصداق نصرت خدا و رسول صلي اللّه عليه و آله خواهد بود که به چنين محذوري نينجامد. اگر به جهت دلسوزي و با نيّت خالص، مطلبي از معارف ديني به نحو غير شايسته و بدون در نظر گرفتن ظرفيّت مخاطب، به او تحميل شود، قطعاً او را متمايل به قبول آن مطلب نمي کند، بلکه چه بسا او را از آن، بيزار و متنفّر گرداند و در اين صورت گامي در مسير ياري امام عليه السّلام برداشته نشده است.
دفاع فرهنگي از دين

يکي از بهترين مصاديق ياري امام غريب، دفاع از اعتقادات اصيل تشيّع، مقابله با هجوم مخالفان و پاسخگويي به شبهات دشمنان امام زمان عليه السّلام است. کسي که غيرت ديني دارد، بايد خود را به علم دين مجهّز سازد، در حدّ توان، پاسخ دشمن را بدهد و بدين ترتيب مرزبان تشيّع باشد و با پشتوانه ي علمي خود بتواند باعث دلگرمي شيعه گردد.
شيعيان دلسوز که از غربت امام زمان عليه السّلام رنج مي برند، بايد بررسي کنند که سنگر شيعه از کجا و چگونه در معرض خطر واقع شده است و سپس با بصيرت ديني براي کسب رضاي خدا در مقابل انحرافات، ايستادگي کنند. در اين صورت است که جزء ياران امام زمان عليه السّلام قرار مي گيرند؛ ياراني که امام حسن عسکري عليه السّلام در وصف آنها چنين فرموده است:
اين ها نزد خدا نيکوکردار و محترم هستند امّا به گمان ديگران خوار و حقير به نظر مي آيند. آنها به صورت افراد عليل و فقير آشکار مي شوند در حالي که اهل قناعت و اعتصام به خدا هستند. دين را استنباط مي کنند و از طريق مجاهده با دشمنان به ياري آن اقدام مي کنند. خدا آنها را به تحمّل کردن ظلم و ستم در دنيا اختصاص داده است براي اين که ايشان را مشمول عزّت وسيع در آخرت قرار دهد. خداوند ويژگي صبر را در سرشت آنها قرار داده است براي اين که فرجام نيکو از آن ايشان باشد. (9)
ياوران امام زمان عليه السّلام چون نخواسته اند که خودشان را مطرح کنند، در چشم ديگران بزرگ نيستند بلکه بر عکس، شايد مردم درباره آنها خيال ذلّت و خواري کنند؛ در حالي که در پيشگاه خدا عزيز هستند. آنها توانايي استنباط (10) دين را دارند و مي توانند معارف ديني را از ريشه و پايه به دست آورند. از طرف ديگر، گاهي دچار بلا مي شوند؛ چرا که لازمه ي پيوند با امام عصر عليه السّلام دور بودن از بلايا نيست بلکه گاهي خداوند مؤمنان را به سختي و گرفتاري مبتلا مي کند تا خالص تر شوند. البتّه خداوند فطرت اين افراد را با صبر عجين ساخته است و از اين رو با تحمّل سختي هاي زمان غيبت، در دين ثابت قدم مي مانند و به مقامات بالاتر مي رسند.
پي نوشت :

1. بحارالانوار: ج 71 ص 287.
2. اصول کافي: کتاب الفضل العلم، باب بذل العلم، ح 1.
3. همان: باب صفه العلم و فضله و فضل العلماء، ح 8.
4. اصول کافي: کتاب فضل العلم، باب صفه العلم و فضله و فضل العلماء، ح 9.
5. به محض اين که سخن از مراجعه به احاديث مطرح مي شود برخي شبهات بي اساس در باب سنديّت و دلالت آن را به ميان مي آورند. در صورتي که اگر تحمّل فهم حديث را داشته باشند و نيم نگاهي به علم حديث بيندازند، مي فهمند که چقدر در حقّ خويش ظلم نموده اند.
6. بحارالانوار: ج 2، کتاب العلم، ص 5 ح 9.
7. عيون اخبار الرضا عليه السّلام: ج 1 ص 63.
8. بحارالانوار: ج 2 ص 77 ح 61.
9. کمال الدّين: ص 448 و 449.
10. استنباط در لغت يعني کندن چاه و بيرون آوردن آب به وسيله دلو يا سطل.

منبع:کتاب آشناي غريب

امضای hossein moradi

پناه می برم به خدا از آن کس که می رنجاند و به دیگران برای جلوگیری از انجامش هشدار می دهد


امام على (ع) :

اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخل ورزى به زيادى، رياكارى در عمل، و خود رأيى.
غررالحكم، ج2، ص451، ح3260



هیچ ادعایی ندارم فقط اونی که مقصر بود و اونی که به خاطر رفاقتش با مقصر طرفداریشو کرد و اونی که بخاطر خویشاوندی حق رو ناحق کرد را واگذار کردم به خدا

از این لحظه دیگه ازشون هیچ انتظاری ندارم و هیچ توضیح و پیشنهادی هم از اونها قبول نمی کنم

دیدار به قیامت نارفیق
hossein moradi آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 17-10-2010, 08:14   #2
مدیرکل بازنشسته
 
hossein moradi آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
محل سکونت: شهر ری
نوشته ها: 4,055
Thanks: 1,255
Thanked 3,836 Times in 1,443 Posts
پیش فرض

پاداش ايستادگي در برابر دشمنان دين و نجات بيچارگان

همواره افرادي تحت عنوان دين و تشيّع، اعتقادات صحيح را به بازي گرفته و با کلام و قلم خويش به تشکيک در اصول اعتقادي مي پردازند و عدّه اي خوش باور که واقعاً دنبال علم دين هستند، گفته ها و نوشته هاي اينان را از روي غيرت ديني مي شنوند و مي خوانند و دچار تزلزل مي شوند. روشن است که در اين شرايط، افضل اعمال، مقابله با اين دشمنان دين است و کساني که خداوند منّان به آنها بهره اي از علم دين عطا کرده است، بايد با دقّت و دلسوزي، افراد صالح و ناآگاه را مطّلع سازند تا دچار کج فهمي و انحراف نشوند.
امام رضا عليه السّلام فرموده اند:
بهترين چيزي که يک عالم از دوستداران اهل ولايت، براي روز فقر و نيازمندي و خواري و بيچارگي خود پيش مي فرستد، اين است که در دنيا به فرياد بيچاره اي از دوستان ما - که به دست دشمن خدا و پيامبر صلي اللّه عليه و آله و سلّم گرفتار است - برسد. چنين فردي (در قيامت) از قبرش بر مي خيزد در حالي که فرشتگان (خدا) براي استقبال از او در کنار قبرش تا جايگاهي که در بهشت هاي الهي دارد صف کشيده اند. پس او را روي بالهاي خود مي برند و به او مي گويند: خوشا به حال تو اي ردکننده ي سگ ها از خوبان و اي کسي که نسبت به امامان برگزيده، تعصّب داشته‌اي. (1)
دشمنان اهل بيت عليهم السّلام و برخي از فريب خوردگان آنها سعي در گرفتن غيرت ديني از شيعيان دارند و تحت عناوين ظاهر فريبي همچون «مسالمت ديني» مردم را به بي قيدي نسبت به مباني محکم ديني و اعتقادي فرا مي خوانند. به اين ترتيب کم کم بدعتهاي صريح در دين رواج پيدا مي کند و زشتي آنها از بين مي رود. پس افراد دين شناس بايد با بصيرت ديني در مقابل آنها ايستادگي کنند.
امام صادق عليه السّلام ضمن بيان فظيلت دفاع از دين، دستور العملي براي مقابله با دشمنان دين داده اند تا مدافعان حريم امامت با قوّت قلب و استوار در اين مسير گام بردارند:
کسي که همّتش اين باشد که ناصبي ها (دشمنان اهل بيت عليهم السّلام) را بشکند و شرّ آنها را از سر شيعيان و دوستان بيچاره ي ما کم کند و از آن چه نشانه ي رسوايي آنهاست پرده برداري نمايد و زشتي هاي آنها را آشکار کند و شکوه و جلال امر محمد و آل محمد صلي اللّه عليه و آله و سلّم را نمايان سازد، خداوند همين همّت او را به دارايي هاي بهشتي براي ساختن قصرها و خانه هايش تبديل مي کند که به ازاي هر حرفي از حجّت هايش عليه دشمنان خدا بيش از دارايي هاي همه ي اهل دنيا از آنها استفاده کند. دارايي هايي که توان هر يک از آنها بيش از (قدرت) حمل آسمانها و زمين است. (2)
بنابراين، بايد ابهّت علمي دشمنان اهل بيت را شکست و زشتي هاي آنها را به ديگران نشان داد و عقايد نادرست و مغرضانه آنها را معرفي نمود و بدين ترتيب منزلت آنها را نزد ديگران پائين آورد. پس به هر وسيله ي مشروع بايد از جنايات علمي و عملي و عيوب دشمنان اهل بيت عليهم السّلام پرده برداري کرد تا خوار و رسوا شوند و شبهات آنها را پاسخ داد تا افراد نادان، فريب نخورند.
کساني که در مسير مبارزه ي علمي با دشمنان اهل بيت قدم مي گذارند وعده فرموده است که در مواقف هولناک بعد از مرگ، اعتقادات صحيح را خود به آنها تلقين نمايد و آنها را به حسن عاقبت برساند.
حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السّلام درباره اين وعده ي الهي فرموده اند:
کسي که فردي نيازمند در امر دينش و ناتوان در معرفتش را در مقابل دشمن تقويت کند و آن مخالف را محکوم نمايد، روزي که او را در قبر مي گذارند، خدا به او تلقين مي فرمايد که بگويد: اللّه، پروردگار من، (حضرت) محمّد صلي اللّه عليه و آله و سلّم پيامبر من و (حضرت) علي عليه السّلام وليّ من است و کعبه، قبله ي من و قرآن، شادماني (قلب) و ساز و برگ من و مؤمنان، برادران من هستند. پس خداوند مي فرمايد: دليل و برهان قاطع آوردي پس به اين سبب بالاترين درجات بهشت بر تو واجب شد. در اين هنگام قبرش به يکي از فرح بخش ترين باغ هاي بهشت تبديل مي شود. (3)
در زمان غيبت، لزوم حمايت از حقوق امام غائب و حفظ ياران ايشان از سقوط در گرداب گمراهي، مشهودتر است و مؤمنان بايد تمام همّ و غم خود را در اين راه قرار دهند.
توجّه و عنايت ائمّه عليهم السّلام به ياران خويش

خواندن شرح حال کساني که در زمان ائمّه ي پيشين، موفّق به دفاع از حريم امام زمان خويش بوده اند، سرمشق خوبي براي محرومين از درک حضور امام عليه السّلام است.
حضرت امام حسن عسکري عليه السّلام براي بعضي از اصحاب خود بيان فرموده اند که عدّه اي از دوستان و محبّان آل پيامبر عليهم السّلام خدمت ايشان رسيده بودند و عرض کردند:
اي پسر رسول خدا! ما يک همسايه ي ناصبي داريم که ما را آزار مي دهد، براي ما دليل مي آورد که اوّلي و دومي و سومي به اميرالمؤمنين عليه السّلام ترجيح دارند و سخناني مي گويد که نمي دانيم چگونه جواب آنها را بدهيم. حضرت (به يکي از شاگردان خود) فرمودند:
سراغ جمعي که با اين ناصبي هم عقيده هستند، برو و خوب به حرفهايشان گوش بده، آنها از تو مي خواهند که تو بحث کني، تو هم وارد بحث شو و رئيس آنها را محکوم ساز و شوکت و عزّت او را خرد کن. و با دليل تند و تيزي او را در هم شکن و چيزي از آن حجّت هايش باقي نگذار.
آن شاگرد (به محل مورد نظر) رفت. آنها هم جمع شدند و او با آنها بحث کرد و رئيسشان را ساکت نمود (و او را محکوم ساخت) و آن چنان او را پيچاند که نفهميد در آسمان است يا در زمين.
اصحاب امام حسن عسکري عليه السّلام گفتند: ما آن قدر شادمان شديم که کسي غير از خدا اندازه ي آن را نمي داند و به همان اندازه که ما خوشحال شديم، آن فرد ناصبي و پيروان متعصب او ناراحت و غمناک شدند. وقتي خدمت آن حضرت عليه السّلام برگشتيم، ايشان فرمودند: آسمانيان به خاطر شکست دادن اين دشمن خدا از شما خوشحال تر هستند و شيطان و اطرافيانش بيشتر از متعصّبين و ناصبي ها ناراحت و غمنا کند و ملائکه ي آسمان و حجاب ها و کرسي بر اين کسي که دشمن امام را شکست داده درود فرستادند (خدا) صلوات ايشان را اجابت نمود و او را در بازگشت (از اين مجاهده) احترام کرد و پاداش بزرگ به او عنايت فرمود و آن فرشتگان، دشمن خدا را که شکست خورده بود لعنت کردند و خدا هم اجابت نمود. حساب او را سنگين و عذابش را طولاني کرد. (4)
همان طور که امام حسن عسکري عليه السّلام از مقابله ي شاگردشان با دشمن خدا و اهل بيت، خوشحال و شادمان گشتند، امام زمان عليه السّلام نيز از مدافعان حريم دين و امامت راضي و خرسند گشته، تأييدات خود را شامل حال آنها مي گردانند و حتّي براي آنها دست به دعا برمي دارند که:
(خدايا)! آن کساني را که براي ياري دين تو از من پيروي مي کنند، تأييد فرما و آنها را از مجاهدين در راه خود قرار بده و آنها را در مقابل کساني که نسبت به من و ايشان نيّت بدي دارند ياري فرما. (5)
در عمل نيز حضرتش به ياري مدافعان دين مي پردازند. به عنوان نمونه به اين قضيّه که مربوط به عالم بزرگ شيعه مرحوم علّامه ي حلّي است، توجّه فرمائيد:
علّامه حلّي کتابي را از يکي از علماي عامّه (اهل سنت) خواست که از آن نسخه برداري کند، (اين کتاب در ردّ مذهب شيعه ي اماميّه نوشته شده بود) ولي او آن کتاب را به علّامه نمي داد. تا اين که کتاب را - به شرط اين که فقط يک شب نزد خود نگه دارد - به او امانت داد، ولي نسخه برداري از آن، زماني بيشتر وقت مي خواست. علّامه آن را به منزل آورد و شروع به نوشتن کرد - پس از نوشتن چند صفحه خسته شد. آن گاه ديد مردي که به نظر، اهل حجاز مي رسيد، وارد شد و سلام کرد و نشست و گفت: اي شيخ! شما خط کشي کن و من اين اوراق را مي نويسم. شيخ براي او خط مي کشيد امّا سرعت نوشتن آن بزرگوار به قدري زياد بود که شيخ به خط کشي اوراق نمي رسيد.
وقتي صبح شد، نوشتن کتاب به پايان رسيده بود و بعضي گفته اند که شيخ خسته شد و خوابيد و چون بيدار شد کتاب را نوشته ديد. (6)
نتيجه ي بحث اين است که آشنايي با شبهات مخالفين تشيّع و هياهوي دشمنان امام زمان عليه السّلام و چگونگي جواب به آنها و احتجاج منطقي و صحيح، از مصاديق ياري به زبان است که به عناوين مختلف، مورد تأييد اهل بيت عليهم السّلام قرار گرفته است.
پي نوشت :

1. بحارالانوار: ج 2 ص 11 ح 21.
2. بحارالانوار: ج 2 ص 10 ح 19.
3. بحارالانوار: ج 2 ص 7 ح 14.
4. بحارالانوار: ج 2 ص 11 ح 23.
5. مهج الدّعوات: ص 302.
6. نجم الثّاقب: مرحوم حاجي نوري، باب 7، حکايت 15 با اندکي تغيير ادبي در متن.

منبع: کتاب آشناي غريب

امضای hossein moradi

پناه می برم به خدا از آن کس که می رنجاند و به دیگران برای جلوگیری از انجامش هشدار می دهد


امام على (ع) :

اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخل ورزى به زيادى، رياكارى در عمل، و خود رأيى.
غررالحكم، ج2، ص451، ح3260



هیچ ادعایی ندارم فقط اونی که مقصر بود و اونی که به خاطر رفاقتش با مقصر طرفداریشو کرد و اونی که بخاطر خویشاوندی حق رو ناحق کرد را واگذار کردم به خدا

از این لحظه دیگه ازشون هیچ انتظاری ندارم و هیچ توضیح و پیشنهادی هم از اونها قبول نمی کنم

دیدار به قیامت نارفیق
hossein moradi آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان


برچسب ها
ياري, السّلام, امام, با, زبان, عليه, عصر


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 09:40 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1