شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > متفرقه > متفرقه > ایران شناسی


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 17-11-2011, 16:45   #1
اگه نباشه جاش خالی می مونه
 
dendelak آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: برزخ
نوشته ها: 365
Thanks: 351
Thanked 787 Times in 325 Posts
Wink منشور حقوق بشر کورش

منشور حقوق بشر کوروش

اطلاعات کلیناممنشور حقوق بشر کوروشدوره[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]تاریخ ساخت۵۳۸ پیش از میلادمنسوب به[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] (کورش بزرگ)محل اکتشافمحوطهٔ باستانی [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ])کاشف[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ][فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]تاریخ کشف۱۲۵۸ خورشیدی/ ۱۸۷۹ میلادیمحل نگهداری[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]کاربردثبت نوشتار و بیانیهٔ کوروشاطلاعات فیزیکیجنسگل پختهتوضیحات
منشور حقوق بشر کوروش یا استوانهٔ کوروش دوم (بزرگ) لوحی از گل پخته‌است که در سال ۵۳۸ پیش از میلاد به فرمان [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ][فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] پادشاه و بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی نگاشته شده‌است. نیمهٔ نخست این لوح از زبان رویدادنگاران بابلی و نیمهٔ پایانی آن سخنان و دستورهای کورش به زبان و [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ][فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]) نوشته شده‌است. این استوانه در سال ۱۲۵۸ خورشیدی/ [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] میلادی در نیایشگاه [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] (معبد [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، خدای بزرگ بابلی) در شهر [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] باستانی پیدا شده و در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] در شهر لندن نگهداری می‌شود.این منشور یکی از بزرگترین نشانه‌های روحیهٔ بردباری در فرهنگ ایرانی است.
تاریخچه

اکتشاف

در سال ۱۲۵۸ خورشیدی/ ۱۸۷۹ میلادی به هنگام کاوش‌های باستان‌شناسی هیئت بریتانیایی در محوطهٔ باستانی [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ][فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ][فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ][فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، استوانهٔ گلی‌ای را یافت که شامل نوشته‌هایی به [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] بود.جنس این [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] از [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] است، ۲۲٫۵ سانتی‌متر طول و ۱۱ سانتی‌متر عرض دارد و دور تا دور آن ۴۵ سطر (به جز بخش‌های تخریب‌شده) به خط و [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]) نوشته شده‌است. بررسی‌های بعدی نشان داد که نوشته‌های استوانه در سال ۵۳۸ پیش از میلاد به فرمان [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] پس از شکست دادن [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] و تصرف کشور [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، نوشته شده‌است. این اثر در نیایشگاه اِسَگیله (معبد مردوک) در شهر بابل قرار داده شده بود. در حال حاضر این لوح سفالین استوانه‌ای در بخش «ایران باستان» در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] نگهداری می‌شود. از سوی دیگر، در سال ۱۳۷۵ آشکار شد که بخشی از یک لوحه استوانه‌ای که آن را متعلق به [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] پادشاه [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] می‌دانستند، در حقیقت پاره‌ای از استوانهٔ کوروش بزرگ، از سطرهای ۳۶ تا ۴۳ است. پس از این آگاهی، این پاره از لوح استوانه‌ای که در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] (Yale) در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] نگهداری می‌شد، به [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] انتقال داده شد و به استوانهٔ اصلی پیوست گردید. پژوهش‌های زبان‌شناسی روی دو قطعه استخوان فسیل شدهٔ اسب که در موزهٔ شهر ممنوعه در چین نگهداری می‌شوند، منجر به شناسایی نسخهٔ چینی منشور کورش شد. قدمت این استخوان‌ها به دورهٔ سلطنت هخامنشیان بازمی‌گردد.
ساخت منشور

[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] یا کورش بزرگ، بنیان‌گذار پادشاهی ایران و آغازگر سلسلهٔ [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، پس از تسخیر [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، در بابل بر تخت پادشاهی نشست و ادیان بومی را آزاد اعلام کرد. برای جلب محبت مردم [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ][فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] که بزرگترین خدای [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] بود را به رسمیت شناخته، او را نیایش کرد و سپاس گفت. او هیچ گروه انسانی را به بردگی نگرفت و سپاهیانش را از تجاوز به مال و جان رعایا بازداشت. او تمامی کسانی را که به اسارت به بابل آورده شده بودند گرد هم آورد و منزلگاه آنها را به ایشان بازگرداند. کوروش همچنین قوم [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] را نیز از اسارت و بیگاری در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] آزاد کرد. به دستور کوروش، شرح وقایع و دستورات وی روی یک لوح استوانه‌ای سفالین نگاشته شد و در معبد مردوک قرار گرفت.
جایگاه

طرفداران

از طرف برخی این سند به عنوان نخستین منشور حقوق بشر شناخته می‌شودو در سال ۱۹۷۱ میلادی، [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] آن را به شش زبان رسمی سازمان منتشر کرد[[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]]. بدلی از این منشور در مقر [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] در شهر [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] نگهداری می‌شود.
مخالفان

اطلاق عنوان «نخستین منشور حقوق بشر» توسط برخی دیگر مورد اعتراض قرار گرفته‌است و نامگذاری این استوانه را به این نام به حکومت پهلوی نسبت می‌دهند. کلاوس گالاس (Klaus Gallas) متخصص تاریخ هنر که در شهر [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] سرگرم تدارک فستیوال فرهنگی [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] و [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] بود که متوجه ناهمخوانی‌هایی در این منشور شد. او می‌گوید: «سازمان ملل یک خطای بزرگ مرتکب شده‌است.» پرفسور امیلی کورت از محققان تاریخ [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] به وجود دروغ‌های بزرگی در این منشور که کوروش برای توجیه فتح بابل به کار برده، اشاره می‌کند. [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] به چهار قیام مردم بابل بر علیه حکومت پارس‌ها اشاره کرده و ماهیت این منشور را زیر سؤال می‌برد.
مقایسه محتوای منشور با دیگر اسناد تاریخی

در تورات

در بارهٔ فرمان کوروش مبنی بر آزادی یهودیان، اشاره‌هایی در باب‌های گوناگون [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] و [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] در کتاب [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]) در دست است: «خداوند روح کوروش پادشاه فارس را برانگیخت تا در تمامی ممالک خود فرمانی صادر کند و بنویسد کوروش پادشاه فارس چنین می‌فرماید که [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] خدای آسمان مرا چنین امر فرموده‌است که خانه‌ای برای او که در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] که در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] است، بنا نمایم. پس همگی برخاسته و روان شدند تا خانه خداوند را بنا نمایند. و کوروش پادشاه، ظروف خانه خداوند را که [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ([فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]) آنها را از اورشلیم آورده و در خانه خود گذاشته بود، بیرون آورد و به رئیس یهودیان سپرد».
در رویدادنامه نبونید

ورود کوروش «بدون جنگ و پیکار» به شهر بابل، در یک سالنامهٔ بابلی که به [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] مشهور است، تأیید شده‌است: «در روز شانزدهم ماه [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] (۱۲ مهر ۱۱۶۰ پیش از ایرانی (هجری خورشیدی)/ ۱۱ اکتبر ۵۳۹ پیش از میلاد) «گَئوبَروَه» فرماندار گوتیوم همراه با سپاه کوروش بدون جنگ و پیکار به بابل اندر آمد».
برگردان

[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ][فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]
منشور حقوق بشر کوروش کبیر در «بخش ایران باستان» [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] نگهداری می‌شود.


[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ][فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]
تصویری از مقابل منشور حقوق بشر کوروش کبیر در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]


[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ][فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]
تصویری از پشت منشور حقوق بشر کوروش کبیر در [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]


نسخه‌های جعلی بسیاری از ترجمه این منشور موجود است.در این لوح استوانه‌ای، [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] پس از معرفی خود و دودمانش و شرح مختصر فتح [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، می‌گوید که تمام دستاوردهایش را با کمک و رضایت [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] خدای [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] به انجام رسانده‌است. وی سپس بیان می‌کند که چگونه آرامش و صلح را برای مردم [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] و [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] و دیگر کشورها به ارمغان آورده، و پیکر خدایانی که [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] از نیایشگاه‌های مختلف برداشته و در بابل گردآوری کرده بوده را به نیایشگاه‌های اصلی آنها برگردانده‌است. پس از آن، [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] می‌گوید که چگونه نیایشگاه‌های ویران‌شده را از نو ساخته و مردمی را که اسیر پادشاه‌های [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] بودند به میهن‌شان برگردانده‌است. در این نوشته اشارهٔ مستقیمی به آزادی قوم [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] از اسارت بابلیان نشده، اما با مطالعه و پژوهش منابع تاریخی مشخص شده‌است که آزادی یهودیان بخشی از سیاست کوروش پس از فتح بابل بوده‌است.
منشور کوروش در ایران

در جریان [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، منشور کوروش به رغم مخالفت دولت وقت بریتانیا برای چند روز به [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] آورده شد و به نمایش در آمد.برای بار دوم منشور حقوق بشر کوروش برای نمایش به مدت ۴ ماه در روز جمعه ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۰ ساعت ۴:۲۵ دقیقه صبح تحت تدابیر امنیتی از بریتانیا وارد تهران شد. به همراه این منشور ویترین نمایش آن نیز آورده‌شد. مذاکرات برای انتقال این اثر تاریخی از ۵ سال پیش آغار شده‌بود که نهایتاً ۲ سال قبل موزهٔ بریتانیا با انتقال آن به ایران موافقت کرد. در روز شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ مراسم رونمایی از منشور با حضور و سخنرانی [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] و [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] برگزار شد. طی این مراسم احمدی نژاد [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] خود را بر گردن ۲ نفر که به‌عنوان نماد یک سرباز هخامنشی و [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] در مراسم حضور داشتند و سپس یک جوان [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] انداخت.در این مراسم [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] رئیس موزهٔ بریتانیا در سخنرانی خود که پیرامون تاریخچهٔ منشور کوروش بود، حکومت کوروش را «بزرگترین امپراطوری جهان» و [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] و منشور کوروش را «پیروزی امپراطوری هخامنشی» و «فرازی از تاریخ یهودیان» توصیف کرد و این منشور را یک «میراث همگانی و متعلق به همهٔ انسان‌ها» دانست.تاریخ بازگشت این منشور به موزهٔ بریتانیا ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ اعلام شده‌است. در این مراسم حمید بقایی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی سخنرانی‌ای ایراد کرد که اعتراض نویسندهٔ کتاب منشور کورش را به همراه داشت. [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] در نامه‌ای سرگشاده به سرقت ادبی مکرر بقایی و رسانه‌های سازمان میراث فرهنگی از اثرش اعتراض کرد.
dendelak آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to dendelak For This Useful Post:
قدیمی 27-10-2012, 23:35   #2
اخراج شده
 
سیف الله البتار آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Oct 2012
نوشته ها: 104
Thanks: 20
Thanked 64 Times in 41 Posts
پیش فرض

مقایسه ای دیگر میان دین اسلام و آئین زرتشت:
کشتن ده هزار مورچۀ دانه کش!! در آئین زرتشت را بپذیریم، یا ترحّم حضرت علی(علیه السلام) بر یک مورچۀ زحمت کش را؟!



- اعتراض شدید فردوسی به بندی از کتاب اوستا:


اخیراً شاهد هستیم که برخی بی مایگان و بلکه فرومایگان، اینطور در اذهان برخی جوانان و نوجوانان خام ما کرده اند که فردوسی را شاعری ایران پرست و غیر اسلامی جلوه دهند، تا بدین وسیله به اهداف شوم ناسیونالیستی خود نائل آیند؛ لیکن اینجانب [: دکتر منوچهر اقبال] بارها تأکید کرده ام که هرچند شاهنامه کتابی پر از دروغ و افسانه است و یکی از اسباب عقب ماندگی فکری ما ایرانیان بوده و هست؛ ولیکن، فردوسی به یقین شاعری مسلمان و شیعی مذهب و پایبند به اصول اسلام بوده و این علاوه بر آن حقایقی است که از هجویّۀ او در ذمّ [: بدگویی] سلطان محمود غزنوی و دیگر اشعار او در مدح اسلام و خاندان پیامبر اکرم(ص) به دست می آید و انشاء الله در موضع مقتضی، پیرامون آن به شرح می پردازیم.


ما همگی در دوران صَباوَت [: کودکی]، این اشعار شیرین بوستان سعدی را - که استادان و معلمان دلسوز – و در عین حال، سختگیر – ما را به حفظ اشعار پر معنای این کتاب و امثال آن وا می داشتند و نمی دانستیم که چه خدمت بزرگی به ما می کنند و از سختگیری سازنده و پدرانه و استادانۀ ایشان گاه می رنجیدیم - به یاد داریم؛ آنجا که به نقل از حکیم فردوسی گوید:




چه خوش گفت فردوسی پاکزاد


که رحمت برآن تربت پاک بـاد:


((مَــیــازار موری که دانه کـش است))


که جان دارد و جان شیرین خوش است


سیاه اندرون باشــد و سنــگــدل –


که خواهد که موری شود تنگدل!! (1)




آری؛ ما این اشعار را در کودکی از بر کرده ایم و اینک می فهمیم که کنایه و طعنۀ فردوسی پاکدل بر چه کسانی است! کشتن مورچگان، یکی از آئین های رسمی زرتشتیان است که طرفدار ((کردار نیک)) هستند!! این چه ((کردار نیکی)) است؟!! در اوستا، مثلاً خداوند در جواب زرتشت – که از "پاداَفرَه" [: جزا و مکافات] کسی که یک "سگ آبی"(!) را بکشد، پرسیده(2) – جواب می دهد:


((... باید ده هزار (10000) تازیانه به او بزنند!!!...))(3)


- سپس می گوید:


((... باید ده هزار لاک پشت و ده هزار قورباغه و ده هزار مور دانه کش را نیز بکشد!!...)) ( وَندیداد) (4).




من [: دکتر اقبال] همیشه این را از خود می پرسیدم که چرا کودکان و نوجوانان ما ایرانیان، این اندازه به آزار و اذیت جانداران علاقه نشان می دهند؛ بلکه از همان کودکی، سادیسم مردم آزاری و آزردن هر جاندار و لج بازی و ستیزه جویی را ما به راحتی می توانیم در رفتار فرزندان خود مشاهده کنیم!! پس اکنون می فهمیم که این اخلاق نیز ریشه ای موروثی در نهاد ما ایرانیان دارد و باید به فکر مداوا و معالجۀ هرچه سریعتر آن باشیم؛ و به ضرب تنبیه بدنی متعارف هم که شده، کودک را از مردم آزاری و لجاجت و هرگونه آزار دادن هر جانداری بر حذر داریم.




- اکنون بنگریم که سرور ما ایرانیان مسلمان، حضرت علی(ع) در مورد ظلم و تعدّی بر یک مورچه، چه فرموده است:




((بخدا سوگند که اگر تمامی هفت اقلیم جهان و هر آنچه زیر آسمان است را به من بدهند، به این شرط که مرتکب گناه خدا بشوم در مورد مورچه ای، به اینکه پوست جُوی را از دهان او برُبایم، هرگز چنین کاری نکنم؛ و براستی که دنیای شما مردم، نزد من، از برگی که در دهان ملخی است و آن را می جود، بسی خوارتر است!...)) (نهج البلاغه) (5).


__________________________________________________ _












منبع:
[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]
1) کلیات سعدی، انتشارات دوستان – 1386ش، ص237، بوستان، باب دوم (در احسان)، حکایت 10. [آشموغ].
2) سگ آبی نزد زرتشتیان پاکترین سگ(!) و واسطه ی میان خدا و سگها به شمار می آید!! و این یکی از مضحک ترین اعتقادات آیین زرتشت به شمار رفته و خیلی کوشیده اند که از پاسخ گویی به آن طفره بروند؛ به حدّی که به گفته ی دارمِستِتِر [ - Darmesteterمستشرق فرانسوی – مرگ: 1894] در زیرنویسی که بر "گزارش وندیداد" نوشته است، این همواره موجب شک می شود که آیا اساساً "داد گذاری" وندیداد، هرگز به گونه ی آیینی زنده و واقعی وجود داشته است؟!! [احمد تفضلی]. 3) اوستا، پژوهش: جلیل دوستخواه، انتشارات مروارید -1371ش، 2/817، وَندیداد، فرگرد 14، ابتدای بند 2. [آشموغ]. 4) همان، 2/818، بند 5؛ و نیز: 2/860، بند73، در پاداَفرَه یا کفاره ی گناهی دیگر... [آشموغ]. 5) نهج البلاغه، خطبۀ 215 از چاپ فیض الاسلام، فقرۀ ششم، ص714. باید دانست که حضرت امیرالمؤمنین(ع) در این خطبۀ شریفه، وصف اخلاق حسنۀ خود فرموده در احتراز از دنیای فریبنده و زشت دانستن طمع های ما مردمان که مغرور و فریفته به آنیم! و از این فریفتگی و غرور، به "خواب عقل" تعبیر فرموده است [حمید رضا پهلوی].
سیف الله البتار آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
The Following User Says Thank You to سیف الله البتار For This Useful Post:
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان



کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
گروه‌هاي تروريستي منبع گزارشگر حقوق بشر golenarges اخبار سیاست داخلی 0 18-10-2011 22:13
انگليس بدترين آمارهاي مربوط به حقوق بشر را در اروپا دارد م علی کوچولو خبر گوناگون 0 12-07-2011 02:52
امام‌حسين فرمود قيام كردم براي عمل به سيره جد و پدرم؛ يعني علم و عدالت محبّ الزهراء مباحث ديگر بخش اسلامی 0 20-12-2010 15:08
حقوق بشردوستانه در آموزه مهدويت hossein moradi امام زمان عجل الله تعالی فرجه 2 13-12-2010 16:51

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 08:25 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1