شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > ادیان ، مذاهب و فرق دیگر > وهابیت


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 12-03-2013, 00:19   #1
مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان
 
خادم الزینب آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Oct 2010
محل سکونت: مازندران
نوشته ها: 13,468
Thanks: 7,301
Thanked 27,121 Times in 7,240 Posts
پیش فرض خداوند بر عرش تکیه زده و در زمین نیست!!

خداوند بر عرش تکیه زده و در زمین نیست!!




خداوند قدرتش و علمش فراگیر است و به تمامی اسرار آگاه است . اما چنین خداوندی مثل اجسام نیست که همه جا بودن او به معنای مکان دار بودنش باشد.







تبیین مفهوم توحید و شرک بهترین راه برای بطلان اعتقادات فرقه وهابیت است چراکه نسبت وهابیت و خداشناسی نقطه ابطال پوچی این فرقه است. عقاید ابن تیمیه و شاگردان و مروجان مکتب وی مملوء از عقاید شرک آمیز است. خداوند ابن تیمیه خداوند بت پرستان بوده و او افکار تجسیم را نشر می دهد؛ وی صریحا در متاب خود با عنوان التاسیس فی رد اساس التقدیس ج یک ص 101 آورده است: در کتاب خدا و سنت رسول اکرم (ص) و.... نیامده که خداوند جسم نیست و صفات او از جسمانیت و عرض بودن منزه است.

وی صریحا خدا را جسم می داند. حال آنکه لازمه جسم بودن محدودیت است و محدودیت نقص و نیاز است. پس خدای وهابیت خود نیازمند است . آنچه خود نیازمند است چگونه می تواند از غیر، رفع نیاز کند.

ابن تیمیه مدعی است خداوند می خندد. وی در رساله عقبده الحمویه می نویسد: «خداوند می خندد و در قیامت در حال خنده بر بندگان خود تجلی می کند». این عقاید یادآور اسرائیلیات و عقاید تجسم گونه یهود و مسیحیت نسبت به خداوند است.

ابن تیمیه باور دارد خداوند وهابیت از عرش به فرش می آید. این ایده به مثابه ایده هبوط خداوند عیسی مسیح (ع) به زمین است. ابن تیمیه در کتاب الرسائل الکبری می گوید:
خداوند هر شب هرگونه که بخواهد به آسمان دنیا فرود می آید... ابن تیمیه بعد در ادامه می گوید هر کس فرود آمدن خداوند را به آسمان دنیا انکار یا توجیه کند بدعت گذار و گمراه است...

ابن تیمیه می گوید خداوند از آسمان دنیا فرود می آید هم چنان که من از پله های این منبر (منبر مسجد جامع دمشق) فرود می آیم...
ابن تیمیه مدعی است خداوند قابل رویت حسی است. وی در کتاب منهاج السنت می گوید : خداوند در قیامت با چشم قابل رویت است.

وی حتی مدعی است این عقاید همان عقاید سلف و پیشوایان امت اسلامی است. این اوج انحراف ابن تیمیه است. از یک سو خداوند را جسمانی و قابل رویت حسی می داند و از سوی دیگر عقاید پوچ خود را به دین نسبت می دهد.
خداوند وهابیت نمی تواند هم جا باشد. وهابیت بر این باور است که خداوند بر عرش تکیه زده و در زمین نیست. خداوند خارج از این عالم است و در عالمی دیگر آرامیده است. وهابیت گمان دارد که هر کس معتقد باشد که خدواند همه جا هست قائل به حلول خداوند شده و چنین فردی کافر و مرتد و خارج از اسلام است.

اندیشه پوچ وهابیت خدا را محدود کرده و دست او را از جهان خارج می داند. حقیقت آن است که خدا جسم نیست و لذا در عالم مادی حلول نکرده است اما خداوند در همه جا حضور دارد. حضور همه جائی خداوند به معنای حلول و جسمانیت خداوند نیست. در قرآن می خوانیم:
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ ۖ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ؛ ما انسان را آفریدیم و وسوسه‌های نفس او را می‌دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم!
خداوند به یک معنا در همه جا هست و به یک معنا نیست. خداوند قدرتش و علمش فراگیر است و به تمامی اسرار آگاه است . اما چنین خداوندی مثل اجسام نیست که همه جا بودن او به معنای مکان دار بودنش باشد. اگر خداوند مکان داشت یعنی محدود است و در همه جا حضور ندارد پس قدرت و علم او نیز محدور و محصور خواهد بود.
خداوند وهابیت مبتلا به چشم درد است. این یکی از عقاید مضحک این فرقه بدعت گذار در اسلام است. این احادیث را که وهابیت در خصوص چشم درد خداوند نقل می کنند برگرفته از اسرائیلیات است. یهود باور دارد چشمان خداوند به درد آمد و ملائکه به عیادت خداوند رفتند و خداوند بر طوفان نوح که باعث نابودی انسان ها شد به قدری گریه کرد که چشمانش به درد آمد و تار گردید.

خدای وهابیت با رسول اکرم (ص) مصافحه می کند. این فرقه باور دارد نبی اکرم (ص) با خداوند ملاقات کرد و خداوند ضمن مصافحه، دستش را میان شانه های ایشان نهاد. عقاید پوچ دیگری را نیز وهابیت در باب خداوند مطرح می کند که تماما برگرفته از اسرائیلیات و بدعت های مسیحیت است.

منبع: شبستان
عقیق

امضای خادم الزینب
بكوش عظمت در نگاه تو باشد نه در آنچه بدان می نگری...


چیزی و نفهمیدی منکرش نباش...
خادم الزینب آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
The Following User Says Thank You to خادم الزینب For This Useful Post:
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان



کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
خودباختگى و توکل بر خدا از منظر قران کریم ya abasaleh مباحث قرآنی 0 10-03-2013 13:52
اصحاب و ياران مهدي( عج) چه كساني هستند و چگونه به امام ملحق مي شوند؟ monji_2008 امام زمان عجل الله تعالی فرجه 2 11-02-2011 14:07
نعمت امام عصر (عليه السّلام) hossein moradi امام زمان عجل الله تعالی فرجه 1 09-11-2010 23:20
شکر قلبي نعمت امام عصر (عليه السّلام) hossein moradi امام زمان عجل الله تعالی فرجه 0 09-11-2010 22:26
گسترش فساد و قيام امام مهدی (عج) hossein moradi امام زمان عجل الله تعالی فرجه 0 27-09-2010 10:08

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 22:58 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1