شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > ادیان ، مذاهب و فرق دیگر > بهائيت


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 17-03-2013, 21:10   #1
کاربر کهنه کار
 
golenarges آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 13,591
Thanks: 5,631
Thanked 29,124 Times in 8,841 Posts
پیش فرض موعود بهائیت و تقابل مهدویت در بهائیت با اسلام

موعود بهائیت و تقابل مهدویت در بهائیت با اسلام



.................................................. ...........................
موعود در بهائیت از جایگاه ویژه­ ای برخوردار می­باشد؛ چرا که میرزا حسین علی نوری از پایه گذاران بهائیت خوب می­ دانست که برای اثبات مدعای خود نیاز به اثبات موعودی دروغین می­باشد و این در شرایطی است که فردی به نام سید علی محمد شیرازی این داعیه را مطرح و گذشته از پراکندگی در عقیده­ اش، خود را آن موعود معرفی می­کند.
موعود دروغین
سید علی ­محمد در روز اول محرم 1235 هجری در شهر شیراز متولد شد. پدرش سید محمدرضا و مادرش فاطمه نام داشتند.[1] چند سالی به مکتب رفت و علوم ابتدایی متداول را نزد ملائی شیخی مذهب به نام شیخ محمد عابد آموخت.[2] تفکرات این استاد شیخی مقدمه­ ای برای ادعایی بزرگ در زندگی علی محمد باب ایجاد کرد.وی در جوانی به همراه دائیش در بوشهر به تجارت پرداخت و در آن مدت کارهای عجیب و غریبی نیز از وی سر می­زد، همچون به روی پشت بام رفتن و در ساعات گرم بوشهر، نگاه به خورشید کردن و با آن سخن گفتن و این رویه سید، تا آنجا پیش رفت که مردم بوشهر گمان کردند که علی محمد، خورشید پرست شده است.[3]او از همان دوران دچار مشکلات روانی گردید که سرانجام به جنون ادواری وی انجامید و این جنون وی را به ادعاهای مختلفی وادار کرد و این ادعاها عامل فتنه ­هایی گردید و دولت وقت نیز که خاموشی فتنه ­ها را جز به اعدام باب ندید، سرانجام در تاریخ 28 شعبان 1266 هـ ق پرونده او را مختومه کرد.[4]

فهرست بلند بالای ادعاهای علی محمد باب
ادعاهای علی ­محمد باب عبارتند از:بابیت و نیابت خاصه حضرت صاحب الزمان(عج)، ادعای قائمیت و موعود بودن، ادعای نبوت و پیامبری، ادعای الوهیت و ظهور خدا (به اسناد آن در مقاله ادعاهای علی محمد باب به تفصیل اشاره گردید)، با نگاهی گذرا به این ادعاها یک سوال فقط در ذهن خواننده نقش می­بندد و آن اینکه این علی­محمد شیرازی بالأخره کیست؟ یا بهتر بگوئیم چیست؟[5]
ابوالفضل گلپایگانی مبلغ و نویسنده یکی از مهمترین کتب استدلالی در بهائیت، استاد جعل، دروغ و مغالطه در مورد علی ­محمد باب سخنی دارد که البته بهائیان خود از این سخن چیزی نمی ­فهمند، او می ­نویسد:ظهور قائم موعود، ظهور مقام ربوبیت و شارعیت است نه مقام وصایت و تابعیت.طبق گفته ابوالفضل گلپایگانی او خدا و دارای مقام شارعیت است یعنی دین جدیدی آورده است در حالی که هم­­زمان، همان قائم موعود هم هست. آری، جمع بین موعود قائم، با خدای صاحب شریعت، فقط و فقط از ابوالفضل گلپایگانی ساخته است.لذا لازم است ابتدا به علائم و نشانه­ های موعود حقیقی و مورد اعتقاد شیعیان اشاره و سپس به معرفی موعود دست ساز روسی بپردازیم.

موعود حقیقی
ابتدای بحث ذکر این نکته لازم و ضروری است که علائم و مشخصاتى که در سایر ادیان براى آن نجات دهنده بزرگ ذکر شده، در مورد مهدى، موعود اسلام، یعنى فرزند بلافصل امام حسن عسکرى(ع)نیز قابل انطباق است؛ زیرا مى ‏توان او را از نژاد ایرانى شمرد، چرا که مادر حضرت سجاد(ع) که جد امام زمان(عج) است، یک شاهزاده ایرانى به نام شهربانو، دختر یزدگرد، پادشاه ساسانى بود.همچنین مى‏توان گفت او با بنی­اسرائیل نسبت دارد؛ زیرا بنى­هاشم و بنى­اسرائیل، هر دو از نسل ابراهیم خلیلند.بنىهاشم از نسل اسماعیل و بنىاسرائیل از نسل اسحاق اند.با عیسویان نیز نسبت دارد؛ زیرا مادر حضرت صاحب الامر(عج)یک شاهزاده رومى به نام نرجس بوده که به صورت شگفت‏انگیزى خود را به امام حسن عسکرى(ع) مى‏رساند.[6]
با توجه به احادیث رسیده از ناحیه معصومین شناخت آن مصلح امری ضروری و واجب می ­باشد و آن موعود به صورت دقیق و کامل برای ما معرفی گردیده شده ­است که به پاره­ای از آنها در چند بخش اشاره می­گردد.
بخش اول شامل روایاتی است که اشاره دارند به نام حضرت و اینکه او همنام حضرت رسول اکرم(ص) است، دارای کنیه حضرت و شبیه ­ترین مردم به پیامبر اکرم(ص)در شمائل، گفتار و کردار می­باشد.در این مورد 54حدیث وارد شده ­است.[7]بخش دوم روایات با موضوع خصوصیات جسمی و ویژگیهای صورت حضرت می­باشد که 29حدیث در این باره موجود می­باشد.[8]بخش سوم از احادیث شامل علائم عمومی ظهور می­ گردد که در کتاب الفتن نویسنده نعیم بن حماد، متوفی 225 یا 228 ه ق (حدود 30 سال قبل از میلاد حضرت صاحب الزمان) به بیش از 200 حدیث اشاره کرده ­است و بخش­های دیگر احادیث عبارتند از:
ــ 225 حدیث از ولد امام علی(ع) می­باشد.[9]
ــ 202 حدیث از ولد حضرت صدیقه طاهره می­ باشد.[10]
ــ 208 حدیث از اولاد امام حسین(ع) می­ باشد.[11]
ــ 160حدیث نهمین فرزند امام حسین(ع) می­ باشد.[12]
ــ 197 حدیث از اولاد امام علی ابن الحسین(ع) می ­باشد.[13]
ــ 121 حدیث به اینکه هفتمین فرزند از اولاد امام محمد باقر (ع) می­ باشد.[14]
ــ 120 حدیث از اولاد امام جعفر صادق(ع) می ­باشد.[15]
ــ 121 حدیث از نسل امام موسی بن جعفر (ع) می­ باشد.[16]
ــ 111 حدیث از نسل امام رضا(ع) می ­باشد.[17]
ــ 109 حدیث از نسل امام محمد تقی(ع) می­ باشد.[18]
ــ 107 حدیث از نسل امام أبی الحسن علی بن محمد بن علی بن موسی الرضا(ع) می­ باشد.[19]
ــ 108 حدیث وارد شده است که نام پدرش حسن(ع) می ­باشد.[20]
ــ 148 حدیث ذکر شده مبنی بر حدیث یملأ الأرض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا. اشاره به اینکه تمام حکومتها سرنگون خواهند شد و مهدی(عج) حاکم من فی الأرض می ­شود.[21]
ــ 10 حدیث وارد شده که برای آن حضرت دو غیبت است و یکی کوتاه تر از دیگری است (اشاره به غیبت صغری و کبری در مورد آن حضرت).[22]
ــ 100 حدیث وارد شده در باب غیبت کبرای حضرت و اینکه این غیبت ادامه دارد تا پروردگار متعال اذن دهد خروج آن را.[23]
ــ 363 حدیث وارد شده است در باب عمر طولانی حضرت.[24]
ــ 13 حدیث در باب مخفی بودن تولد آن حضرت.[25]
ــ 10 حدیث در باب اینکه قیام آقا با شمشیر می­باشد ( یقوم بالسیف ).[26]
ــ 36 حدیث در باب نزول حضرت عیسی (ع) و اینکه پشت سر حضرت ولیعصر (عج) نماز می­خواند.[27]
ــ 426 حدیث در کیفیت ولادت و تاریخ و معجزات زمان ولادت.[28]
ــ 15 حدیث مبنی بر اینکه حضرت دارای معجزات تمام انبیاست.[29]
و بسیاری احادیث دیگر در ابواب مختلف قیام و جوانب تشکیل حکومت جهانی ذکر گردیده شده­ است که قلم از ذکر تمام آنها عاجز است و آن مهدى موعود(عج) است كه به اين امر مهم جامه عمل مى ­پوشاند و به تعبير رهبر كبير انقلاب اسلامى ايران امام خمينى(ره): من نمى ­توانم اسم رهبر روى ايشان (قائم «عج») بگذارم، بزرگتر از اين است، نمى ­توانم بگويم كه اوّل شخص است، براى اينكه دوّمى در كار نيست، ايشان را ما نمى ­توانيم با هيچ تعبيرى تعبير كنيم اِلاّ همين كه «مهدى موعود» است، آن كسى كه خدا او را ذخيره كرده است براى بشر.[30] و حال با توجه به ادعای بهائیت مبنی بر توهم و خیال بودن اعتقاد به مهدی(عج) فرزند امام حسن عسکری(ع) و قالب نمودن علی ­محمد باب به عنوان موعود آخر الزمان چند سوال در ذهن طالبان حقیقت باقی می­ ماند و آن اینکه:
کداميک از اين موارد به سيد علي محمد باب اشاره دارد؟؟؟
تحصیلات اکتسابی خود را در نزد شیخ محمد عابد و سید کاظم رشتی چگونه پاسخ می­دهید؟
اگر امام زمان آمده است پس یملا الأرض قسطا و عدلا کجاست؟
امنیتی که آن منجی با خود دارد چه شد؟
دو جنگ جهانی بعد از ظهور علی محمد چه معنایی دارد؟
جواب این همه ظلم و جور را در افغانستان، عراق، فلسطین، پاکستان، یمن و دیگر کشورهای دنیا چه کسی می­دهد؟
علی محمد شیرازی کی و کجا غیبت داشتند؟
نام پدر، مادر و نسب خود را چگونه توجیه می­کند؟
اگر به کم قانع شوند که ادعای قائمیت هست ادعای خدایی خود را چه می­گویند؟
مرگ علی محمد باب و خالی شدن زمین از حجتش چگونه قابل جمع است؟
از زمان آدم تا خاتم و تا به امروز کدام یک از انبیاء و یا ائمه به کمتر از چند ضربه فلک تمامی ادعاهای خود را پس گرفته است؟

[1] ـ افندی ، عباس؛ مقاله شخصی سیاح ، موسسه مطبوعات امری آلمان ، ص1
[2] ـ اشراق خاوری ، عبدالحمید؛ مطالع الانوار ( تلخیص تاریخ نبیل زرندی ) ، موسسه چاپ و انتشارات مرآت ، 124 بدیع ،ص 63
[3] ـ همان ، ص 66 و 67
[4] ـ اعدام علی محمد باب در منابع بسیاری از این فرقه وارد شده است که از آنها می توان به تلخیص تاریخ نبیل زرندی ، ص 548 . الکواکب الدریه فی مآثر البهائیه ج 1 ، ص 345 . مقاله شخصی سیاح ، ص26 . بهاء الله و عصر جدید ص 21 اشاره نمود .
[5] ـ ص س ه؛ حسینعلی روسی معروف به بهاء الله ، چاپ اول ، ص 28
[6] ـ طاهری،حبیب‏الله ؛سیماى آفتاب، مشهور، قم، 1378، ص 126 - 125
[7] ـ صافی گلپایگانی ؛ منتخب الأثر ، ج 2 ص 131
[8] ـ همان ، ج 2 ص 136
[9] ـ همان ، ج 2 ، ص 142
[10] ـ همان ، ج 2 ، ص 146
[11] ـ همان ، ج 2 ، ص 158
[12] ـ همان ، ج 2 ، ص 164
[13] ـ همان ، ج 2 ، ص 170
[14] ـ همان ، ج 2 ، ص 173
[15] ـ همان ، ج 2 ، ص 178
[16] ـ همان ، ج 2 ، ص 181
[17] ـ همان ، ج 2 ، ص 187
[18] ـ همان ، ج 2 ، ص 191
[19] ـ همان ، ج 2 ، ص 193
[20] ـ همان ، ج 2 ، ص 202
[21] ـ همان ، ج 2 ، ص 222
[22] ـ همان ، ج 2 ، ص 236
[23] ـ همان ، ج 2 ، ص 242
[24] ـ همان ، ج 2 ، ص 272
[25] ـ همان ، ج 2 ، ص 289
[26] ـ همان ، ج 2 ، ص 315
[27] ـ همان ، ج 2 ، ص 352 و ج 3 ص 158
[28] ـ همان ، ج 2 ، ص 367 تا 431
[29] ـ همان ، ج 2 ، ص 342
[30] ـ سخنان امام در نيمه شعبان 1360 در حسينيه جماران
منبع : [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]
golenarges آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان



کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
اقتصاد بهائیت در انقلاب اسلامی ایران اقتصاد بهائیت در انقلاب اسلامی ایران golenarges بهائيت 0 17-03-2013 21:03
اسلام‌ستيز معروف مسلمان شد+عکس محبّ الزهراء ره یافتگان 7 14-03-2013 15:50
بهائیان قاتل در ایران چه کردند؟+عکس محبّ الزهراء بهائيت 0 03-03-2013 07:30
غلام غير خدا نباش!|سلسله سخنرانی ها امام خامنه ای پیرامون آزادی mahdishata رهبری 1 23-02-2013 17:05

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 05:13 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1