شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > مباحث ديگر بخش اسلامی > اخبار جهان اسلام


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 18-08-2010, 08:07   #1
مدیرکل بازنشسته
 
hossein moradi آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
محل سکونت: شهر ری
نوشته ها: 4,055
Thanks: 1,255
Thanked 3,836 Times in 1,443 Posts
پیش فرض پاسخي به جايزه دو ميليون درهمي شبکه وهابييون

همگان بدانند آيه هاي قرآن در امامت اهل بيت (ع) نه يک آيه بلکه بيش از 300 آيه است (و لَو کَرِهَ الکافِرون) و محققين عزيز و بزرگوار اگر مي خواهند بيشتر در اين موضوع تحقيق کنند به کتاب هاي «آيات الولايه» تأليف سيد کاظم ارفع، «عليٌ في القرآن» تأليف آيت الله شيرازي، «ائمه در قرآن» تأليف خيرالله مرداني، «علي (ع) از نگاه ديگران» خيرالله مرداني مراجعه نماييد.

به گزارش شيعه آنلاين، چندي پيش خبري توسط برخي پايگاه هاي خبري منتشر شد مبني بر تعيين جايزه دو ميليون درهمي وهابييون در شبکه ماهواره اي «نور» براي انکار امامت. بدون شک هدف اين وهابييون شيطان صفت مقابله با اصل امامت و ولايت است.

پس از بررسي اجمالي و رصد بيشتر پايگاه هاي خبري فعال در جمهوري اسلامي ايران، متأسفانه متوجه شديم که هيچ يک از آنها به اين خبر اهميت نداده و نسبت به آن واکنش نشان ندادند. از همين رو بر آن شديم که طي مطلبي که منبع آن کتب اهل سنت است، پاسخ ادعاهاي واهي آنان را بدهيم. متن کامل اين مطلب که توسط حجة الإسلام سيد «رضا بحرالعلوم ميردامادي» به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم - فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبَابِ» (زمر/17و18) «پس بندگان را بشارت ده همان کسانى که سخنان را مى‏شنوند و از بهترين آنها پيروى مى‏کنند، آنان کسانى هستند که خدا هدايتشان کرده، و آنها خردمندانند»

خداوند متعال را شاکريم که دشمنان ما را از کساني قرار داد که تا حدّي متعصب هستند که علاوه بر کور دلي و بي بصيرتي، کور ظاهر هم هستند و کتاب هاي معتبر خودشان را هم نيم نگاهي نمي اندازند و بي خردانه و عجولانه ادعايي را در شبکه ماهواره اي مطرح مي کنند که بر خلاف گفته و اعتقاد بزرگان و علماي خودشان است. جايزه 2 ميليون درهمي براي کسي که حتي يک آيه از قرآن در اثبات امامت مولا و سرور عالَم، حبل الله المتين اميرالمومنين علي (ع) بياورد! اين ادعّا به اندازه اي ناشيانه و احمقانه است که جز عناد و ولادت خبيث و ناپاک، منشاء ديگري برايش نمي توان يافت ولي ما به حسب وظيفه، پاسخي کوبنده هر چند موجز و مختصر بحول الله و قوته خواهيم داد چرا که شيعه ي اهل بيت (ع) شعار«نحن ابناء الدليل» را با عمل اثبات نموده است:

1- مگر شما براي خلافت و جانشيني خلفاء سه گانه و احترام گذاشتن تمامي اصحاب بدون تفکيک خوب و بدِ آنها - عدم وصيّت پيامبر - نداشتن وصيّ و جانشين آيه اي داريد؟ خلافت ابوبکر را با کدام آيه قرآن اثبات مي کنيد يا خلافت عمر و يا عثمان را؟ هذيان گفتن پيامبر را از کجاي قرآن آورده ايد؟ (صحيح بخاري باب کتابه العلم من کتاب العلم : 1/22 - صحيح البخاري، ج 7 ص 9، کتاب المرضى باب قول المريض قوموا عنّى؛ و ج 5 ص 137 کتاب المغازي، باب مرض النبي (ص) و وفاته؛ صحيح مسلم فى آخر کتاب الوصيّة، ج 5، ص 76 - مسند احمد حنبل تحقيق احمد محمد شاکر، حديث 2992 - طبقات ابن سعد: 2/244 چاپ بيروت)

کداميک از عقايد شما با قرآن کريم، همخواني دارد که به خود جرأت داده ايد امامت الهي علي (ع) که نصّ صريح قرآن است را به انتقاد بگيريد؟ شکّ اربابتان عمر به نبوت خاتم الأنبياء محمد مصطفي (ص) را مستند به کدام آيه قرآن و يا دليل شرعي ديگري مي کنيد؟ در صحيح البخاري ک الشروط باب الشروط في الجهاد ج 2 / 122 طبع دار الکتب العربية به حاشية السندي وج 3 / 256 ط مطابع الشعب، مسند أحمد ج 4 / 330 ط 1 آمده است: عمر مکرر در نبوت رسول خدا شک مي کرد. از جمله شک هاي وي در روز حديبه بود که حميدي در جمع بين الصحيحين اعتراف به آن کرده که عمر گفت : ما شَکَکتُ في نُبُوَّةِ مُحمّد قطّ کَشَکّي يَومَ الحديبية!

يعني هرگز به اندازه شکي که در روز حديبيه در نبوت پيامبر اکرم (ص) کردم شک نکرده بودم. اين کلام وي خود نشان دهنده آن است که وي مادام و هميشه در نبوت پيامبر اکرم (ص) شک مي کرده است. ولي شک وي در روز حديبيه با بقيه شک ها فرق مي کرده است. علت شک عمر آن بود که پيامبر اکرم (ص) فرموده بودند که به مکه مي رويم و اعمال حج انجام خواهيم داد و به همين منظور به همراه جمع کثيري از اصحاب به سوي مکه به راه افتادند. ولي مشرکان که از طرفي نمي خواستند که مسلمانان به حج بيايند و از طرفي هم خود را قادر به مقابله و جنگ با ايشان نمي دانستند تصميم گرفتند که با پيامبر عظيم الشان اسلام صلح کنند. براي همين مشرکان چندي از بزرگان خود را پيش پيامبر (ص) فرستادند. پيامبر (ص) نيز صلاح ديدند که به مدينه برگردند و به حج نروند و با ايشان صلح کنند. که البته مفاد و شروط اين صلح منافع بسياري بعدها براي مسلمانان به وجود آورد. ولي عمر که از شروط صلح نامه خمشگين شده بود به محضر پيامبر اکرم رسيد و مثل هميشه با تندي و توهين با ايشان سخن گفت.

بخارى ماجراي توهين عمر را در آخر کتاب شروط صحيح خود نقل مى کند که عمر مى گويد: به پيغمبر گفتم: آيا تو پيغمبر بر حقّ خدا نيستى؟ فرمود: چرا هستم. گفتم: آيا ما بر حقّ و دشمن ما بر باطل نيستند؟ فرمود: چرا. گفتم: پس چرا در دين خود پستى و خفت نشان دهيم؟ در اين هنگام پيغمبر فرمود: من پيغمبر خدا هستم و نافرمانى او را نخواهم کرد! و خدا هم ياور من است. عمر گفت: به پيغمبر گفتم: مگر تو نمى گفتى که ما بزودى به خانه خدا مى رسيم و آن را طواف مى کنيم؟ فرمود: چرا، ولى آيا گفتم امسال چنين خواهد شد؟ گفتم: نه. فرمود: پس اين را بدان که به خانه خدا مى آيى و آن را طواف مى کنى. اين نوع سخن گفتن وي با پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله خود دليل واضح و روشني است بر عدم اعتقاد وي به نبوت ايشان. و به همين دليل در روز حديبيه عمر حقيقت درون خودش را بيان مي کند و اظهار مي دارد که در نبوت پيامبر شک دارد و در واقع اصلا عقيده ندارد. آيا کسي که عقيده به نبوت دارد و طبق حکم قرآن کلام پيامبر را وحي مي داند در کارها و سخنان وي شک مي کند و او را توبيخ مي کند؟!

تفکر جسم بودن خدا که احمد بن حنبل بزرگِ فرقه حنبلي ها به آن معتقد است را از کدام آيه قرآن استنباط مي کنيد؟ شايد از آيه «ليس کمثله شيء» به اين نتيجه رسيده ايد و يا شايد از آيه ي «و لم يکن له کفواً احد». ارباب هايتان کداميک، عالم قرآن بودند که حالا شما داعيه دار قرآنيد؟ بزرگ ارباب شما حکم قرآني و ساده ي تيمم را هم نمي دانست (صحيح مسلم ک الطهارة باب التيمم ج 1 / 193، صحيح البخاري ج 1 / 87، الطرائف لابن طاوس ص 464 عن الجمع بين الصحيحين، سنن أبى داود ج 1 / 53، سنن ابن ماجة ج 1 / 200، مسند أحمد ج 4 / 265، سنن النسائي ج 1 / 59 و 61، سنن البيهقى ج 1 / 209، الغدير ج 6 / 83. فتح الباري ج 1 / 352، صحيح مسلم ج 1 / 193) و جاهل بود، آن وقت شما دم از نبودن آيه امامت در قرآن مي زنيد؟ ارباب شما خود آيات را نمي فهميد و به ديگران هم مي گفت که در آيات تدبّر نکنند، اين که ديگر حرف شيعه نيست، حرف خودتان است: روزي عمر آيه وَ فَاکِهَةً وَأَبًّا (عبس/31) را مي خواند کلمه ابا را نفهميد که به چه معناست. بعد گفت: لزومي ندارد ياد بگيريم و در کتاب خدا لازم نيست زياد تعمق و تفکر کنيم! از قرآن هرچه مي دانيد عمل کنيد و هر چه را که نمي دانيد به خدا واگذارش کنيد! (تفسير ابن جرير ج 30 ص 38- مستدرک ج2 ص514- تفسير کشاف ج3 ص 253- الموافقات شاطبي ج1 ص21 و 25- الدر المنثور ج 6 ص 317) همچنين روايت شده است که شخصي به خليفه گفت: من شديدترين آيه را در قرآن مي دانم. عمر با تازيانه بر سر او کوبيد و گفت: به تو چه مربوط که در قرآن تحقيق مي کني! ( الدر المنثور ج2ص227).

عايشه که خود به تحريف قرآن معتقد بوده، اين را چه پاسخي داريد که بدهيد؟ خداوند در قرآن مي فرمايد: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُون‏(حجر/9) يعني: البته ما قرآن را بر تو نازل کرديم و ما هم آن را محققا محفوظ خواهيم داشت‏. خداوند با تأکيدات فراوان در اين آيه بيان مي کند که حافظ بر قرآن خود خداوند جل جلاله مي باشد و امکان تحريف به هيچ وجه ندارد. وليکن عايشه معتقد بود که قرآن تحريف شده است و ادعا مي کرد بعضي آيات در قرآن بوده که الان از بين رفته است! عايشه مى‏گويد: که آيه رضاع کبير (يعني زنى جهت محرم شدن، پسر بزرگ يا مردى را شير دهد!) و نيز آيه رجم (مراد از آيه رجم اين عبارت است "الشيخ والشيخة إذا زنيا فارجموهما"، کتاب الرضاع، ح 26 در قرآن بوده و در ضمن صحيفه‏اى زير رختخوابم قرار داشت و چون ما به موت رسول خدا مشغول شديم، داجن (بره يا بزغاله‏اى که در اطاق نگهدارى مى‏شد) آن را خورد!


امضای hossein moradi

پناه می برم به خدا از آن کس که می رنجاند و به دیگران برای جلوگیری از انجامش هشدار می دهد


امام على (ع) :

اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخل ورزى به زيادى، رياكارى در عمل، و خود رأيى.
غررالحكم، ج2، ص451، ح3260



هیچ ادعایی ندارم فقط اونی که مقصر بود و اونی که به خاطر رفاقتش با مقصر طرفداریشو کرد و اونی که بخاطر خویشاوندی حق رو ناحق کرد را واگذار کردم به خدا

از این لحظه دیگه ازشون هیچ انتظاری ندارم و هیچ توضیح و پیشنهادی هم از اونها قبول نمی کنم

دیدار به قیامت نارفیق
hossein moradi آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 10 Users Say Thank You to hossein moradi For This Useful Post:
قدیمی 18-08-2010, 08:08   #2
مدیرکل بازنشسته
 
hossein moradi آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
محل سکونت: شهر ری
نوشته ها: 4,055
Thanks: 1,255
Thanked 3,836 Times in 1,443 Posts
پیش فرض

همچنين أبو يونس، غلام عايشه مى‏گويد که عايشه به من دستور داد تا مصحفى بنويسم و گفت: چون به اين آيه رسيدى: حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى‏ (بقره/238) «بر تمامى نمازها مخصوصا نماز وسطى محافظت کن» مرا خبر کن. من هم چنين کردم. او اينگونه به من املاء کرد( وصلاة العصر) (همان آيه با اضافه کردن «و نماز عصر» و تتمه آيه را خواند) و گفت: من از رسول خدا اينگونه شنيدم. با اين حساب مطابق اين گفته عايشه، بايد کلمه «وصلاة العصر» از وسط آيه‏اى حذف شده باشد و اين معنايى جز تحريف قرآن ندارد. ((سنن ابن ماجه، ج 1، ص 625، کتاب النکاح، باب 36، ح 1943. «عن عايشه قالت: لقد نزلت آية الرجم ورضاعة الکبير عشرا ولقد کان في صحيفة تحت سريرى فلما مات رسول اللّه صلى‏الله‏عليه‏و‏سلم وتشاغلنا بموته دخل داجن فأکلها». /صحيح مسلم، ج 1، ص 437، کتاب المساجد ومواضع الصلاة، باب 36، ح 207))

اي کاش کتاب هاي معتبر علماي خود را تورّق مي زديد و اين ادعّاي مضحکانه را نمي کرديد و بيشتر از پيش خود را مفتضح نمي نموديد. شما اگر حقيقتاً صادق بوديد، يک مناظره علمي از بزرگترين شخصيت علمي و نابغه ي خود در عصر حاضر و يکي از اساتيد و علماي شيعه تدارک مي ديديد تا نور حقيقت، به اين نحو، خود را نشان دهد و پرده هاي ابهام کنار رفته و حقيقت امر کشف گردد، نه با عربده هاي فريبکارانه، حق را باطل و باطل را حق جلوه دهيد. ولي قطعا ًشما به دنبال اين مسائل نرفته و نمي رويد چرا که تجربه هايي بسيارتلخ در اين زمينه داريد همچون: مناظره سيد سلطان الواعظين شيرازي با علماي بزرگ اهل سنت در پيشاور پاکستان در کتاب شبهاي پيشاور، مناظرات علامه سيد شرف الدين عاملي درکتاب المراجعات، مناظرات دکتر عصام العماد ره يافته ي يمني با شيخ الاسلام کويت شيخ عثمان الخميس که تبديل به کتابي بنام الزلزال شده است، کتاب آنگاه هدايت شدم سيد محمد تيجاني ره يافته ي تونسي، کتاب فرياد مناظره اي در مدينه منوره محمود بحرالعلوم، مناظرات دکتر حسيني قزويني درشبکه شيعي سلام و المستقلّه و مناظرات ديگر ايشان، کتاب مناظره ثمر بخش خيرالله مرداني، و مثل ديگر مناظره ها که بحمدلله تعالي منجر به نوراني شدن دلها شده است و شما کور دلان و کور چشمان هم اگر شبکه تان نور است، تبليغ نور را بکنيد و نَه ترويج ظلمت را، اکنون هم بزرگان شيعه بارها و بارها شما را دعوت به مناظره ي دوستانه کردند ولي پاسخي نشنيدند، که اين نشان دهنده ضعف شماست، با جايزه گذاشتن وهياهوي تبليغاتي و عربده هاي ابتذال و امثال اينها حقيقت مذهب اسلامي کشف نمي شود. با منطق صحيح، با استناد به قرآن کريم و روايات معتبره و ذهني خالي از هرگونه تعصّب، حقيقت معلوم مي گردد، حال اگر شما از اين ابزار خوب يعني انصاف، منطق و استدلال و برهان استفاده مي کنيد نظرتان در مورد اين آيات و روايات ذيلِ آن چيست و چه پاسخي داريد:

«إِنَّمَا وَلِيُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ * وَمَن يَتَوَلَّ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ»(مائده/55 و56) «فقط خدا و رسولش و مؤمناني که نماز را به پا دارند و در رکوع زکات مي‌دهند سرپرست شما هستند * و کسانى که ولايت خدا و پيامبر او و افراد باايمان را بپذيرند، پيروزند (زيرا) حزب و جمعيت خدا پيروز است»

به اتفاق شيعه وسني اين آيه در مورد اميرالمؤمنين علي نازل شده است. جناب ابوذر نقل مي‌کند که روزي با رسول خدا در مسجد نماز مي‌خواندم که گدايي وارد مسجد شد واز مردم تقاضاي کمک کرد ولي کسي چيزي به او نداد. گدا دست خودش را به آسمان برد و گفت خدايا تو شاهد باش که من در مسجد رسول تو از مردم کمک خواستم اما کسي اهميت نداد. در همين موقع اميرالمؤمنين که در رکوع بودند با انگشت کوچک دست راستشان اشاره کردند و گدا نزديک شد و انگشتر را از دست حضرت بيرون آورد. پس از اين واقعه پيامبر سرشان را به آسمان بردند وگفتند خدايا برادرم موسي از تو تقاضا کرد که روح او را وسيع کني و کارها را براي او آسان کني و گره از زبان او بگشايي تا مردم گفتارش را درک کنند وهارون راکه برادرش بود وزير و ياورش قرار دهي. خداوندا من محمّد، پيامبر و برگزيده توام سينه من را گشاده کن و کارها را بر من آسان کن و از خاندانم علي را وزير من قرار ده تا به وسيله او پشتم قوي و محکم شود. ابوذر مي‌گويد که هنوز دعاي پيامبرتمام نشده بود که جبرئيل نازل شد و اين آيه را نازل کرد. (( درتفاسير معتبر اهل سنت مانند در المنثور سيوطي، تفسير کبير فخر رازي، تفسير طبرى، تفسير قرطبي، تفسير ابن‌کثير، تفسير کشاف زمخشري، تفسير شوکانى، تفسير آلوسى و... در ذيل آيه‌ي ولايت اين شأن نزول بيان شده است)).

جالب اينکه در کتاب غاية المرام علامه بزرگوار بحراني تعداد 24 حديث در اين باره از طرق اهل تسنن و 19 حديث از طرق شيعه نقل کرده است (به ديگر سخن اهل سنت بيشتر از شيعه اين حديث را نقل کرده اند). کتاب هاى معروفى که اين حديث در آن نقل شده از سى کتاب تجاوز مى کند که همه از منابع اهل تسنن است، از جمله محب الدين طبرى در ذخائر العقبى صفحه 88 و علامه قاضى شوکانى در تفسير فتح الغدير جلد دوم صفحه 50 و در جامع الاصول جلد نهم صفحه 478 و در اسباب النزول واحدى صفحه 148 و در لباب النقول سيوطى صفحه 90 و در تذکرة سبط بن جوزى صفحه 18 و در نور الابصار شبلنجى صفحه 105 و در تفسير طبرى صفحه 165 و در کتاب الکافى الشاف ابن حجر عسقلانى صفحه 56 و در مفاتيح الغيب رازى جلد سوم صفحه 431 و در تفسير در المنصور جلد 2 صفحه 393 و در کتاب کنز العمال جلد 6 صفحه 391 و مسند ابن مردويه و مسند ابن الشيخ و علاوه بر اينها در صحيح نسائى و کتاب الجمع بين الصحاح السته و کتابهاى متعدد ديگرى اين احاديث آمده است.

با اين حال چگونه مى توان اين همه احاديث را ناديده گرفت، در حالى که در شان نزول آيات ديگر به يک يا دو روايت قناعت مى کنند، اما گويا تعصب اجازه نمى دهد که اين همه روايات و اين همه گواهى دانشمندان درباره شان نزول آيه فوق مورد توجه قرار گيرد. و اگر بنا شود در تفسير آيه اى از قرآن اين همه روايات ناديده گرفته شود ما بايد در تفسير آيات قرآنى اصولا به هيچ روايتى توجه نکنيم، زيرا درباره شان نزول کمتر آيه اى از آيات قرآن اين همه روايت وارد شده است. اين مساله بقدرى روشن و آشکار بوده که حسان بن ثابت شاعر معروف عصر پيامبر (ص) مضمون روايت فوق را در اشعار خود که درباره على (ع) سروده چنين آورده است:

فانت الذى اعطيت اذ کنت راکعا زکاتا فدتک النفس يا خير راکع
فانزل فيک الله خير ولاية و بينها فى محکمات الشرايع

يعنى: تو بودى که در حال رکوع زکات بخشيدى، جان بفداى تو باد اى بهترين رکوع کنندگان.
و به دنبال آن خداوند بهترين ولايت را درباره تو نازل کرد و در ضمن قرآن مجيد آنرا ثبت نمود.

يا ايها الرسول بلّغ ما انزل اليک من ربک و ان تفعل فما بلغت رسالته ... سوره مائده آيه 67
ابو اسحاق ثعلبي در تفسير خود و طبري در کتاب الولاية و ابن صباغ مالکي و همچنين ديگران نوشته اند که اين آيه در باره علي عليه السلام نازل شد و رسول خدا صلي الله عليه و آله دست علي را گرفت و فرمود: من کنت مولاه فعلي مولاه اللهم و ال من والاه....( شواهد التنزيل جلد 1 ص 189 ـ فصول المهمه ص 27.)

يا ايها الذين آمنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم. سوره نساء آيه 59 (اي مؤمنين خدا و رسول او صاحبان امر از خودتان را اطاعت کنيد). شيخ سليمان حنفي ِبلخي و ديگران نوشته اند که اين آيه در باره امير المؤمنين نازل شده و منظور از اولي الامر ائمه (ع) از اهل بيت اند. (ينابيع المودة شيخ سليمان حنفي ص 114 ـ شواهد التنزيل حاکم حسکا ني جلد 1 ص 149 ـ غاية المرام باب 58).

شما اهل سنت هر رئيس و زعيمي را که نسبت به مسلمين رياست داشته باشد اولوالامر گوييد و اطاعت او را به موجب اين آيه واجب ميدانيد ولي اين قول به هيچ وجه صحيح نيست زيرا در اينصورت بايد اطاعت معاويه و يزيد و عبد الملک و متوکل عباسي و امثال آنها که ستمگر و فاسق بودند بر مردم واجب باشد در صورتيکه آيات ديگري هست که خداوند از اطاعت چنين اشخاصي نهي فرموده است چنانکه فرمايد: و لا تطيعوا امر المسرفين، الذين يفسدون في الارض و لا يصلحون( سوره شعرا آيه 151 و 152). (امر اسراف کنندگان را که در روي زمين فساد نموده و اصلاح نميکنند اطاعت نکنيد) بنابراين اطاعت آن اولي الامري واجب است که پاک و معصوم بوده و دستورات وي همان اوامر و نواهي خدا و پيغمبر باشد و چنين کساني جز علي عليه السلام و يازده فرزندش که جانشينان پيغمبر اکرم اند هيچکس ديگري نميباشد چنانکه رسول خدا صلي الله عليه و آله فرموده و شما هم نقل کرده ايد انا و علي و الحسن و الحسين و تسعة من ولد الحسين مطهرون معصومون) يعني: من و علي و حسن و حسين و نه تن از فرزندان حسين پاک و معصوم هستيم (ينابيع الموده شيخ سليمان حنفي مذهب ص 445)

2 - آيات فراواني در قرآن کريم در فضائل امير مومنان وبرتري وي بر ديگران نازل شده است و بسياري از علماي شيعه و سني تا 350 آيه را در اين باره برشمرده‌اند که ما به نقل رواياتي از طريق اهل سنت در اين باره اشاره مي کنيم:

ابن عساکر، از علماي بزرگ اهل سنت در تاريخ دمشق مي‌نويسد: عن ابن عباس، قال: «نزلت في عليّ ثلاثمائة آية». تاريخ مدينة دمشق، ج 42، ص364، تاريخ الخلفاء، ص 171، الصواعق المحرقة، 196. ابن عباس مي گويد: 300 آيه از قرآن کريم در باره علي (ع) نازل شده است. و همچنين خطيب بغدادي در تاريخ بغداد مي‌نويسد: عن ابن عباس قال: نزلت في علي ثلاثمائة آية. تاريخ بغداد، ج 6، ص 221. و سيوطي از بزرگترين علماي تاريخ اهل سنت نيز مي‌نويسد: عن ابن عباس قال: نزلت في علي ثلاثمائة آية. تاريخ الخلفاء، ص 171، الصواعق المحرقة، ص 196.

و در جاي ديگر مي‌نويسد: قال ابن عباس: نزلت في علي أکثر من ثلاثمائة آية في مدحه. تاريخ الخلفاء، ص 172، و السيرة النبويّة، زيني دحلان بهامش السيرة الحلبيّة، ج2، ص11 و الصواعق المحرقة، ص 125 ط . المحمديّة و 76 ط. الميمنة بمصر.

بيش از سيصد آيه از قرآن کريم، در ستايش از علي (ع) نازل شده است. و ابن حجر هيثمي در کتاب الصواعق المحرقة که آن را در رد عقائد شيعه نوشته است، در اين باره مي‌نويسد: وروى سعيد بن جبير، عن ابن عباس، قال: ما نزل في أحد من کتاب اللّه ما نزل في علي. الصواعق المحرقة، ص 76، الباب التاسع، الفصل الثالث. و همچنين او در جاي ديگر و نيز سيوطي در تاريخ الخلفاء مي نويسند: أنّه ما نزل في أحد من کتاب اللّه کما نزل في علي. تاريخ الخلفاء، ص 171، و الصواعق المحرقة، ص 127.

در حق هيچ کسي، به اندازه علي (ع) در قرآن نازل نشده است. حتي بسياري از علماي اهل سنت نقل کرده‌‌اند که يک چهارم قرآن در حق علي بن أبي طالب (ع) نازل شده است. حاکم حسکاني از بزرگان اهل سنت مي‌نويسد: عن الاصبغ بن نباتة، عن على قال: نزل القرآن أربعة أرباع: ربع فينا، وربع في عدونا، وربع حلال وحرام وربع فرائض وأحکام ولنا کرائم القران. شواهد التنزيل، ج 1، ص59 و ص62 و تاريخ اليعقوبي، ج 2، ص136 و ينابيع المودة، ج 1،‌ ص377.

اصبغ بن نباته از اميرمومنان نقل کرد که فرمودند قرآن چهار جزء نازل شد. يک چهارم در مورد ما، يک چهارم در مورد دشمنان ما، يک چهارم در مورد حلال و حرام و يک چهارم در مورد واجبات و احکام؛ و آيات شاخص قرآن (کريمه به بهترين شيء در هر مجموعه گفته مي شود) در مورد ماست. معلوم نيست شما پيرو کدام مذهب و مسلک هستيد اگر اين ها علماي بزرگوار شمايند پس شما چه مي گوييد؟ و اگر اين ها علماي بزرگوار شما نيستند پس چرا شما از اين ها حديث نقل مي کنيد؟

به نظر مي رسد با اين همه استنادها و کتب معتبرتان و حرف هاي بي خِرَدانه تان، شما به نوعي سردر گمي دچار شده ايد، البته دفعه اول نبوده و نيست مثلاً شما در قضيه شهادت حضرت زهرا (س) هم همين طور عمل مي کنيد، شهادت بانوي مظلومه عالم فاطمه زهرا (س) از کتب معتبر خودتان اثبات مي شود حال آنکه هنوز شما اصرار مي کنيد و با پافشاري متعصبانه مي گوييد افسانه شهادت!

فرياد مظلومانه ي تنها دختر آخرين پيامبر خدا را رها مي کنيد و به کسي عرض ارادت مي کنيد که هيچ تناسبي با اسلام و دين و پيامبر ندارد، اربابتان را کسي انتخاب مي کنيد که به پيامبرتان نسبت هذيان داده (برخي از اصحاب صبح روز شهادت پيامبر اکرم) گرد بستر آن حضرت جمع شدند. پيامبر (ص) فرمودند: «اتوني بدوات و قرطاس اکتب لکم کتابا لن تضلوا بعده ابدا‌». يعني: قلم و کاغذ بياوريد تا نامه اي براي شما بنويسم که بعد از من هرگز گمراه نشويد، عمر گفت: ان النبي غلبه الوجع و عندکم کتاب الله، حسبنا کتاب الله يعني: بيماري بر پيامبر غلبه کرده است – کنايه از اينکه نمي داند چه مي گويد – و نزد شما کتاب خداست و کتاب خدا ما را بس است. (صحيح بخاري باب کتابه العلم من کتاب العلم: 1/22 - صحيح البخاري، ج 7 ص 9، کتاب المرضى باب قول المريض قوموا عنى؛ و ج 5 ص 137 کتاب المغازي، باب مرض النبي (ص) و وفاته؛ صحيح مسلم فى آخر کتاب الوصيّة، ج 5، ص 76 - مسند احمد حنبل تحقيق احمد محمد شاکر، حديث 2992 - طبقات ابن سعد: 2/244 چاپ بيروت** صحيح مسلم، باب من ترک الوصيه 5/76 و تاريخ طبري 3/193 بدين عبارت آمده است که عمر گفت: ان رسول الله (ص) يهجر يعني پيامبر هذيان مي گويد)) و آيه قرآن ( وَمَا يَنطقُ عَن الْهَوَى ﴿۳﴾إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى ﴿۴﴾ عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى ﴿۵﴾ سوره نجم ) را رد مي کند و شما از اربابتان با سواد تريد چرا که شما در نبود آب تيمم مي کنيد ولي اربابتان ترک نماز، آيا مي توانيد اين اسناد را هم رد کنيد (صحيح مسلم ک الطهارة باب التيمم ج 1 / 193، صحيح البخاري ج 1 / 87، الطرائف لابن طاوس ص 464 عن الجمع بين الصحيحين، سنن أبى داود ج 1 / 53، سنن ابن ماجة ج 1 / 200، مسند أحمد ج 4 / 265، سنن النسائي ج 1 / 59 و 61، سنن البيهقى ج 1 / 209، الغدير ج 6 / 83 *** فتح الباري ج 1 / 352، صحيح مسلم ج 1 / 193.)

جالب است شيعيان حضرت امام علي (ع) بدانند که حقير در نمايشگاه کتاب امسال در بخش عربي اکثر چاپ هاي کتاب صحيح مسلم را ديدم وليکن بخش هايي از اين حديث که به ضرر اربابشان بود حذف شده بود مي دانيد اين يعني چه؟ يعني آنها به حقيقت امر واقف است ولي (يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اللّهِ ثُمَّ يُنکِرُونَهَا وَأَکْثَرُهُمُ الْکَافِرُونَ) سوره نحل آيه ۸۳. و قرآن چه زيبا فرموده که: وَأَکْثَرُهُمُ الْکَافِرُونَ..

همگان بدانند آيه هاي قرآن در امامت اهل بيت (ع) نه يک آيه بلکه بيش از 300 آيه است (و لَو کَرِهَ الکافِرون) و محققين عزيز و بزرگوار اگر مي خواهند بيشتر در اين موضوع تحقيق کنند به کتاب هاي «آيات الولايه» تأليف سيد کاظم ارفع، «عليٌ في القرآن» تأليف آيت الله شيرازي، «ائمه در قرآن» تأليف خيرالله مرداني، «علي (ع) از نگاه ديگران» خيرالله مرداني مراجعه نماييد.

سخن آخر
در آخر عرضه مي داريم: اللهم إنا نشکوا اليک فقد نبينا، و غيبه إمامنا، و شده الزمان علينا، و وقوع الفتن بنا، و تظاهر الاعداء علينا، و کثره عدونا، و قله عددنا، اللهم فافرج ذلک عنا بفتح منک تعجله، و نصر منک تعزه، و امام عدل تظهره، اله الحق أمين. خدايا! به درگاهت شکوه مي کنيم از نبود پيغمبرمان در ميان ما، و غيبت امام مان، و فشار زمان بر ما و وقوع فتنه ها بر ما، و همبستگي دشمنان عليه ما، و زيادي دشمنانمان و کمي ياران مان. خدايا! پس از اين گرفتاري به ما گشايش ده با فتحي از جانب تو که با غلبه و اقتدار همراه باشد، و امام عدالت پيشه اي که ظاهرش سازي، اي معبود حق! آمين (دعاي عصر غيبت/ مفاتيح الجنان).

امضای hossein moradi

پناه می برم به خدا از آن کس که می رنجاند و به دیگران برای جلوگیری از انجامش هشدار می دهد


امام على (ع) :

اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخل ورزى به زيادى، رياكارى در عمل، و خود رأيى.
غررالحكم، ج2، ص451، ح3260



هیچ ادعایی ندارم فقط اونی که مقصر بود و اونی که به خاطر رفاقتش با مقصر طرفداریشو کرد و اونی که بخاطر خویشاوندی حق رو ناحق کرد را واگذار کردم به خدا

از این لحظه دیگه ازشون هیچ انتظاری ندارم و هیچ توضیح و پیشنهادی هم از اونها قبول نمی کنم

دیدار به قیامت نارفیق

ویرایش توسط hossein moradi : 09-01-2011 در ساعت 21:12
hossein moradi آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 9 Users Say Thank You to hossein moradi For This Useful Post:
قدیمی 09-01-2011, 08:41   #3
حرفه ای
 
م علی کوچولو آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 508
Thanks: 20
Thanked 137 Times in 62 Posts
پیش فرض

سلام حسين آقا دستت درد نكنه
بعقيده بنده اينها همه اين روايات را ميدونند وسالها براي محو اونها كوشيدند اكثر كتابهاي صحاح وديگر را درچاپ ها ي جديد ، روايات درمورد اهلبيت را حذف مي كنند وچاپ هاي قديم را جمع آوري مي كنند.
اصل قضيه اينه كه اينها اصلا مسلمان نيستند بلكه اينها هم مولود نامشروع سياستهاي خبيثانه انگليسند . اگر توجه كرده باشيد دردو دهه اخير چقدر درصدمه زدن به اسلام وقرآن ونبي مكرم موفق بودند . كاري كردند كه دنيا مسلمين را تروريست ميشناسند .
والبته اين را هم خوب فهميده اند كه تنها گروهي كه اينها را مي تواند رسوا كند شيعيان هستند براي همين ايجاد توهم ميكنند ، شبهه ايجاد مي كنند ، بعد كه موفق نشدند ، آنهارا به شهادت مي رسانند .
شما از اين موجودات بدتراز حيوان توقع فهم و منطق نداشته باش . كه مثلهم كمثل الحمار يحمل اسفارا

امضای م علی کوچولو
حضرت زهرا سلام الله علیها:

خدای متعال پس ازغدیرخم ، برای احدی عذروبهانه باقی نگذاشت

ویرایش توسط م علی کوچولو : 09-01-2011 در ساعت 08:45
م علی کوچولو آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 4 Users Say Thank You to م علی کوچولو For This Useful Post:
قدیمی 25-06-2013, 14:19   #4
کاربر کوشا
 
داوودی آواتار ها
 
تاریخ عضویت: May 2013
نوشته ها: 321
Thanks: 927
Thanked 551 Times in 227 Posts
پیش فرض

وهابیون فقط نام امام زمان را که درمسجد الحرام به همراه 13 معصوم دیگر نوشته شده بوده را به طرز ناشیانه ای حذف کرده اند که همه قادر به دیدن این خطای وهابیون هستند نمی توانند نور خدا را خاموش کنند

ویرایش توسط داوودی : 25-06-2013 در ساعت 23:01
داوودی آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 21-07-2013, 10:49   #5
کاربر جدید
 
مجید صادقی آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jul 2013
نوشته ها: 2
Thanks: 0
Thanked 1 Time in 1 Post
پیش فرض

با سلام.من هم همیشه از اینکه کسی نیست بصورت تلفنی و در همان زمان پخش جواب این مزخرفات وهابی ها را در شبکه نور بدهد خیلی ناراحت بودم.متاسفانه اغلب کسانی هم که برای پاسخگویی تماس می گیرند یا کم سوادند یا خیلی کم حوصله.والسلام
مجید صادقی آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to مجید صادقی For This Useful Post:
قدیمی 19-10-2013, 13:48   #6
کاربر جدید
 
meisam_co آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Oct 2013
نوشته ها: 2
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
پیش فرض

سلام
من سنی هستم و به سنی بودنم افتخار می کنم و خدا را شاکرم که مرا در منطقه ای سنی نشین آفرید
اما پاسخ به این حاج آقای دیوانه:
من که در صحبت هاتون چیزی جز دروغ ندیدم . . .
تمام چیز هایی که گفتین تهمت بودند
شما قطعا یکی از مسیحی ها یا یهودی هایی هستین که سعی در ایجاد تفرقه میان مسلمانان واقعی داری
فقط خواهشمندم که با نام اسلام هر غلطی نکنین . . .
میدونین الان به خاطر یه عده احمق از شما ها چقدر آبروی اسلام به خطر افتاده ؟!؟
آبرویی که عمر با خونش جمع کرد ، عثمان با پولش ، ابوبکر با همه زندگیش
باور کنید شما محب علی هم نیستین، چون اون علی که ما می شناسیم سر نماز تیر رو از تو پاش در آوردن و متوجه نشد بس که غرق نماز بود ، نه اینکه با صحبت کردن یه گدا بخواد به اون انگشترشو بده ،
یا اینکه علی اونقدر با غیرت بود که دخترشو به قاتل زنش نده یا در مقابل قاتل زنش سکوت نکنه ....
meisam_co آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 20-10-2013, 00:00   #7
حرفه ای
 
ghanbar آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2012
نوشته ها: 866
Thanks: 2,924
Thanked 3,742 Times in 830 Posts
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط meisam_co نمایش پست ها
سلام
من سنی هستم و به سنی بودنم افتخار می کنم و خدا را شاکرم که مرا در منطقه ای سنی نشین آفرید
اما پاسخ به این حاج آقای دیوانه:
من که در صحبت هاتون چیزی جز دروغ ندیدم . . .
تمام چیز هایی که گفتین تهمت بودند
شما قطعا یکی از مسیحی ها یا یهودی هایی هستین که سعی در ایجاد تفرقه میان مسلمانان واقعی داری
فقط خواهشمندم که با نام اسلام هر غلطی نکنین . . .
میدونین الان به خاطر یه عده احمق از شما ها چقدر آبروی اسلام به خطر افتاده ؟!؟
آبرویی که عمر با خونش جمع کرد ، عثمان با پولش ، ابوبکر با همه زندگیش
باور کنید شما محب علی هم نیستین، چون اون علی که ما می شناسیم سر نماز تیر رو از تو پاش در آوردن و متوجه نشد بس که غرق نماز بود ، نه اینکه با صحبت کردن یه گدا بخواد به اون انگشترشو بده ،
یا اینکه علی اونقدر با غیرت بود که دخترشو به قاتل زنش نده یا در مقابل قاتل زنش سکوت نکنه ....
سلام
اگر تمایل دارید بحث علمی کنیم نیاز به ادب و تحمل عالمانه هست!
خیلی خوشحالم که یکی از برادران اهل تسنن در سایت ما عضویت داره ... میخواستم بدونم شما از کدوم یک از فرق اهل سنت هستید؟

منابع روایی چه در مصادر اهل سنت چه در کتب روایی شیعه مصداق آیه ی الّذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزكاة و هم راكعون را دادن انگشتری توسط مولا علی ع به مسکین می دانند!
و به نسبه از نظر جایگاه روایی ماجرای اهدای انگشتری بسیار موثق تر از کشیدن تیر و امثالهم هست! البته نفی این نمیکنیم که آن ماجرا هم بوده است! پس لازم هست توجیه شود که آیا این دو با هم تناقضی دارند یا نه؟
مشخص است که پرداخت زکات در اکثر آیات قرآن در کنار صلاة آمده و هر دوی این امور امور معنوی و عبادی هستند و شانیت بالا و یکسانی دارند اما کشیدن تیر از پای امری مادی و زمینی است و آنچه در نماز با حضور قلب مسجل می شود جدا شدن از این امور مادی است!
و دیگر اینکه خود قرآن مجید با این آیه این امر راشانیتی بالا داده که بنده بشخصه از مراتب بالای آن خبر ندارم و همینقدر میدان که این عمل جایگاهی بسیار رفیع داشته که در شانش آیه ای اینچنین نازل شده و حتما و قطعا فضیلتی بزرگتر از انقطاع مادی به صرف نفهمیدن درد تیر است!

حضرت مولا علی ع از طرف پیامبر اعظم ص مامور به سکوت در مقابل ماجراهای بعد سقیفه شدند و روایات در این باره در کتب شیعه هست! دلیل اصلی و کلی این امر هم حفظ اسلام و احکام خداوند بوده است!


تجربه نشون داده که مطرح کردن چنین شبهاتی بیشتر برای جدل بوده و تاثیری در پذیرفتن حق از طرف هیچکدام از دو طرف بحث ندارد! چون شبهاتی جزیی است (که ما هم بسیار زیاد از این دست حرف ها برای زدن داریم)
اگر تمایل به اطلاع از تشیع و تبیین عقاید آن دارید در همه ی زمینه های مختلف فقهی و کلامی و تاریخی هم میتونم کتبی به شما معرفی کنم و هم رفقای نورآسمان میتونن در خدمتتون باشن!

مخلصیم

امضای ghanbar


امام خامنه ای :
اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
...
این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
بیست و دوم مردادماه

ویرایش توسط ghanbar : 20-10-2013 در ساعت 00:02
ghanbar آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
The Following 7 Users Say Thank You to ghanbar For This Useful Post:
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان


برچسب ها
ميليون, وهابييون, پاسخي, به, جايزه, دو, درهمي, شبکه


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده
ghanbar

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 12:04 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1