شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > مباحث ديگر بخش اسلامی > اخبار جهان اسلام


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 11-09-2010, 12:46   #1
مدیرکل بازنشسته
 
hossein moradi آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
محل سکونت: شهر ری
نوشته ها: 4,055
Thanks: 1,255
Thanked 3,836 Times in 1,443 Posts
پیش فرض تأکيد بر جانشيني اهل بيت(عليهم السلام) بيت الغزل خطبه فدکيه

«عدالت»، کلي‌ترين قاعده عقل عملي است و تقريبا مي توان گفت که کسي در اين عالم وجود ندارد که در اصل خوب بودن آن شک کند، يا کسي بگويد «عدالت» همانند بعضي از ارزش هاي انساني مانند صداقت و ... استثناء دارد؛ چرا که بسياري از ارزش هاي انساني استثناء دارد و بر اساس شرايط زماني ممکن است، عدم اجراي آن مطلوب باشد، اما عدالت استثناء ندارد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، آيت الله مصباح يزدي، شب گذشته در آخرين جلسه از سلسله نشست هاي شرح خطبه فدکيه در دفتر مقام معظم رهبري درقم، اظهار داشتند: حضرت
زهرا(سلام الله عليها)، در خطبه فدکيه بر مديريت و رهبري يک جامعه سالم و مطلوب از ديدگاه اسلام، تاکيد کردنده‌اند و بيان داشته‌اند که، «خداوند براي جلوگيري از اختناق و تفرقه، رهبري و مديريت جامعه اسلامي را بر عهده خاندان اهل بيت پيامبر(صلي الله و عليه واله) قرار داده است.»

ايشان افزودند: درست است که همين مسئله، مسئله اختلاف شيعه و سني است، اما در زماني که حضرت زهرا(سلام الله عليها)، دلايلي را براي اثبات سخنان خويش بيان مي فرمودند، هيچ کس اعتراض ظاهري نکرد؛ چرا که اگر کسي اعتراضي مي کرد، آن حضرت پاسخ محکمي براي آن داشتند.

* تشکيل جامعه مطلوب از ديدگاه حضرت زهرا(سلام الله عليها)

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، گفتند: زندگي اجتماعي و تشکيل يک جامعه مطلوب و سالم، يکي از مسائل بسيار مهم است که حضرت زهرا(سلام الله عليها) شرط هايي را براي تحقق آن ذکر مي کنند.

ايشان ادامه دادند: شرط اول تشکيل جامعه اسلامي، تقويت روحيه عدالت بين مردم آن جامعه است؛ چرا که اگر روحيه عدالت در بين افراد جامعه تقويت شد، ديگر کسي به حقوق ديگران تجاوز نمي‌کند و هر کس به حق خود قانع است.

آيت الله مصباح يزدي افزودند: «عدالت»، کلي‌ترين قاعده عقل عملي است و تقريبا مي توان گفت که کسي در اين عالم وجود ندارد که در اصل خوب بودن آن شک کند، يا کسي بگويد «عدالت» همانند بعضي از ارزش هاي انساني مانند صداقت و ... استثناء دارد؛ چرا که بسياري از ارزش هاي انساني استثناء دارد و بر اساس شرايط زماني ممکن است، عدم اجراي آن مطلوب باشد، اما عدالت استثناء ندارد.

ايشان پس از بيان اهميت عدالت که اولين اصل تشکيل يک اجتماع سالم است، گفتند: براي تشکيل يک جامعه اسلامي، عدالت به تنهايي کافي نيست، چرا که ممکن است کساني عدالت را پذيرفته باشند و به حق خود قانع گردند، اما مدام بگويند که ديگري اشتباه مي کند و من صحيح مي گويم و ...؛ يعني قضاوت هاي متفاوت وجود داشته باشد که معنايش اختلاف در تشخيص حق و باطل است.

عضو خبرگان رهبري اظهار داشتند: تا اين اختلافات وجود داشته باشد، نمي توان توقع يک اجتماع سالم را داشت، و لذا براي رفع آن بايد يک قانون واحدي باشد که همه با تبعيت از آن اختلافاتشان را پايان دهند.

ايشان، افزودند: اگر دو اصل فوق را براي تشکيل يک اجتماع سالم و مطلوب از ديدگاه اسلام بپذيريم، سؤال ديگري به ذهن خطور مي کند و آن اين که چه کسي يا کساني بايد قانون واحد اجتماع سالم و مطلوب از ديدگاه اسلام را تدوين و اجرايي کنند؟

آيت الله مصباح يزدي، اضافه کردند: بر اساس فرمايشات حضرت زهرا(سلام الله عليها) خداوند متعال امامت اهل بيت(عليهم السلام) را براي عدم تفرقه درجامعه قرارداده است.

ايشان دربيان سخنان ديگر حضرت زهرا(سلام الله عليها) در اين باره گفتند: اطاعت از اهل بيت پيامبر اسلام(صلي الله و عليه و اله)، باعث آن مي شود که اختلافي در ميان مردم نماند و يک نظام ارزشي واحد و اجتماع سالم پديدار شود.

* ائمه(ع)، مرجع فکري اهل سنت

استاد حوزه علميه قم با بيان اين که بعضي از اهل سنت هم دوازده امام را به عنوان مرجع فکري و نه مرجع سياسي قبول دارند، گفتند: بعضي از اهل سنت که منصف‌ترند با استناد به سخنان پيامبر(ص)، اهل بيت(عليهم السلام) را مرجع علمي و فکري جامعه اسلامي مي‌دانند و حتي بعضي از آن ها که انصاف بيشتري دارند، مي گويند خلفاء هم به اين امر معتقد بودند.

وي در پايان گفت: بر اين اساس روايات مختلفي که اهل سنت از خليفه دوم نقل مي کنند، نشان مي دهد که عمر همواره براي حل بسياري از مشکلات خود از امام علي(عليه السلام) مشورت مي گرفت؛ در يکي از رواياتي که اهل سنت به عمر نسبت مي دهند، اين گونه آمده است که "خداوند عمر را باقي نگذارد، در زماني که علي نباشد".

امضای hossein moradi

پناه می برم به خدا از آن کس که می رنجاند و به دیگران برای جلوگیری از انجامش هشدار می دهد


امام على (ع) :

اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخل ورزى به زيادى، رياكارى در عمل، و خود رأيى.
غررالحكم، ج2، ص451، ح3260



هیچ ادعایی ندارم فقط اونی که مقصر بود و اونی که به خاطر رفاقتش با مقصر طرفداریشو کرد و اونی که بخاطر خویشاوندی حق رو ناحق کرد را واگذار کردم به خدا

از این لحظه دیگه ازشون هیچ انتظاری ندارم و هیچ توضیح و پیشنهادی هم از اونها قبول نمی کنم

دیدار به قیامت نارفیق
hossein moradi آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان


برچسب ها
فدکيه, السلام, الغزل, اهل, بيت, بيتعليهم, بر, تأکيد, جانشيني, خطبه


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 14:17 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1