شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > متفرقه > متفرقه


متفرقه محلي براي بحث هايي كه بخش خاصي برايشان راه اندازي نشده است.

پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 16-11-2013, 15:05   #1
حق آب و گل داره
 
شهیدچمران آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jul 2012
محل سکونت: حوالی حضرت باران
نوشته ها: 1,523
Thanks: 7,186
Thanked 4,180 Times in 1,346 Posts
پیش فرض ادامه ی این حدیث کسی میدونه؟

بسم ا...
سلام
بچه ها من ادامه ی این حدیث قدسی میخوام. کسی میتونه برام پیداش کنه؟

قسمت الصلاه بینی وبین عبدی نصفین؛فنصفها لی ونصفها لعبدی............

راستی چندتا سوال تفسیری؟

1-چرا سوره ی آل عمران آیه ی 37 حضرت مریم برا اشاره به یه شیء از ضمیر هو استفاده کردن؟
فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا وَكَفَّلَهَا زَكَرِيَّا كُلَّمَا دَخَلَ عَلَيْهَا زَكَرِيَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِندَهَا رِزْقًا قَالَ يَا مَرْيَمُ أَنَّى لَكِ هَذَا قَالَتْ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ إنَّ اللّهَ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ ﴿۳۷﴾
2-با توجه به آیه ی 41 حضرت زکریا برا چی از خدا نشانه میخوان؟اصلا ربطش؟
اصلا یه سوال اساسی تر آیه اینجا به چه معنی؟به همون معنی نشانه اس؟از چندتا آیه قبل ترش گذاشتم!





آنجا [بود كه] زكريا پروردگارش را خواند [و] گفت پروردگارا از جانب خود فرزندى پاك و پسنديده به من عطا كن كه تو شنونده دعايى (۳۸)
هُنَالِكَ دَعَا زَكَرِيَّا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ هَبْ لِي مِن لَّدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاء ﴿۳۸﴾

پس در حالى كه وى ايستاده [و] در محراب [خود] دعا مى‏كرد فرشتگان او را ندا دردادند كه خداوند تو را به [ولادت] يحيى كه تصديق كننده [حقانيت] كلمة الله [=عيسى] است و بزرگوار و خويشتندار [=پرهيزنده از آنان] و پيامبرى از شايستگان است مژده مى‏دهد (۳۹)
فَنَادَتْهُ الْمَلآئِكَةُ وَهُوَ قَائِمٌ يُصَلِّي فِي الْمِحْرَابِ أَنَّ اللّهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيَى مُصَدِّقًا بِكَلِمَةٍ مِّنَ اللّهِ وَسَيِّدًا وَحَصُورًا وَنَبِيًّا مِّنَ الصَّالِحِينَ ﴿۳۹﴾

گفت پروردگارا چگونه مرا فرزندى خواهد بود در حالى كه پيرى من بالا گرفته است و زنم نازا است [فرشته] گفت [كار پروردگار] چنين است‏خدا هر چه بخواهد مى‏كند (۴۰)
قَالَ رَبِّ أَنَّىَ يَكُونُ لِي غُلاَمٌ وَقَدْ بَلَغَنِيَ الْكِبَرُ وَامْرَأَتِي عَاقِرٌ قَالَ كَذَلِكَ اللّهُ يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ ﴿۴۰﴾
گفت پروردگارا براى من نشانه‏اى قرار ده فرمود نشانه‏ات اين است كه سه روز با مردم جز به اشاره سخن نگويى و پروردگارت را بسيار ياد كن و شبانگاه و بامدادان [او را] تسبيح گوى (۴۱)
قَالَ رَبِّ اجْعَل لِّيَ آيَةً قَالَ آيَتُكَ أَلاَّ تُكَلِّمَ النَّاسَ ثَلاَثَةَ أَيَّامٍ إِلاَّ رَمْزًا وَاذْكُر رَّبَّكَ كَثِيرًا وَسَبِّحْ بِالْعَشِيِّ وَالإِبْكَارِ ﴿۴۱﴾
3-سوره ی بقره آیه ی


رَبَّنَا وَابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِكَ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُزَكِّيهِمْ إِنَّكَ أَنتَ العَزِيزُ الحَكِيمُ ﴿۱۲۹﴾

چرا برخلاف خیلی از جاهای دیگه هدف بعثت پیامبران رو اول بیان آیات و تعلیم کتاب بیان کرده بعد
تزکیه؟

قبلا ممنون از راهنماییتون!

امضای شهیدچمران
ما رانیز عاشوراییست وکربلایی که تشنه خون ماست وانتظار میکشد تا زنجیر خاک را از پای اراده مان بگشاییم واز خود ودلبستگیهایمان هجرت کنیم وفراتر از زمان ومکان خود را به قافله عشق سال61هجری برسانیم
ودر رکاب امام عشق به شهادت برسیم.
(شهید آوینی)

ویرایش توسط شهیدچمران : 16-11-2013 در ساعت 15:08
شهیدچمران آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 10 Users Say Thank You to شهیدچمران For This Useful Post:
قدیمی 16-11-2013, 20:55   #2
مدیربازنشسته
 
صبح موعود آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Feb 2011
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 2,466
Thanks: 16,842
Thanked 6,340 Times in 2,158 Posts
پیش فرض

سلام علیکم و رحمة الله

نقل قول:
چرا سوره ی آل عمران آیه ی 37 حضرت مریم برا اشاره به یه شیء از ضمیر هو استفاده کردن؟فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا وَكَفَّلَهَا زَكَرِيَّا كُلَّمَا دَخَلَ عَلَيْهَا زَكَرِيَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِندَهَا رِزْقًا قَالَ يَا مَرْيَمُ أَنَّى لَكِ هَذَا قَالَتْ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ إنَّ اللّهَ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ


ضمیر «هو»، در ادبیات عرب، اعم از ضمیر مؤنث «هی» می‌باشد، لذا هم در مورد موجود مذکر حقیقی یا مجازی به کار می‌رود و هم در مورد موجودی که مذکر یا مؤنث نمی‌باشد.
به زبان ساده تر بخوام بگم این طور می شه که این ضمیر هم می تونه برای مذکر و مونث به کار برده بشه و هم در مورد چیزهایی که مونث و مذکر نیست ولی معمولا ضمیر اشاره به مذکره اما همه جا نه. مثلا در قرآن داریم هو الرحمن الرحیم که در اینجا بودن هو اشاره مذکر یا مونث بودن نیست.

نقل قول:
با توجه به آیه ی 41 حضرت زکریا برا چی از خدا نشانه میخوان؟اصلا ربطش؟
اصلا یه سوال اساسی تر آیه اینجا به چه معنی؟به همون معنی نشانه اس؟از چندتا آیه قبل ترش گذاشتم!


آیه در اینجا به معنای نشانه است.
در کتاب نسیم حیات این طور آورده شده:
"زکریا که صاحب فرزند نمی شد وقتی لطف خدا را نسبت به مریم مشاهده نمود قلبش از امید سرشار شد زیرا همان طور که غذا و میوه های تازه را در غیر فصلش در محراب مریم (ع) میدید، فرزندار شدن خودش را در فصل پیری که امید فرزنددار شدن از بین رفته، از لطف خدا بعید ندید."
بعد ایشون دست به دعا برمی دارند و به خدا هم به او بشارت یحیی (ع) را می ده.
بعد زکریا به خدا می گه چطور ممکنه که فرزندار بشم در حالیکه خودم پیر شدم و همسرم هم نازاست.
پاسخ شنید که خداوند هر چه بخواهد انجام می دهد.
پس زکریا بر وعده خدا و فرزندار شدنش مطمئن شد اما چرا تقاضای نشانه کرد؟
در کتاب آورده شده که " زکریا می خواست زمان انعقاد نطفه فرزند را دقیقا بداند تا از این راه دلش لبریز از اطمینان شود. خدا این تقاضا را هم پذیرفت".
وقتی خدا فرمودند نشانه برای تو این است که سه روز با مردم نمی توانی صحبت کنی، حضرت زکریا مطمئن شدند که در همین سه روز انعقاد نطفه صورت می گیره.
انبیا خواهان رسیدن به شهود و یقین هستند.

نقل قول:
چرا برخلاف خیلی از جاهای دیگه هدف بعثت پیامبران رو اول بیان آیات و تعلیم کتاب بیان کرده بعد
تزکیه؟
طبق سه آیه دیگه ( آیه 2 سوره جمعه، آیه 151 سوره بقره، آیه 164 سوره آل عمران) تزکیه بر تعلیم مقدمه. البته اثبات این مطلب یه بحث مفصلی می طلبه.
در اینجا (آیه 129 سوره بقره) حضرت ابراهیم از خدا می خواهند کسی رو برای تعلیم و تزکیه قومش بفرسته و در مقام دعا و پیشنهاد، تقدم و تاخر معنی نداره بلکه اجابتگر و اجراکننده در مقام عمل باید تقدم و تاخر را رعایت کنه.
اگه نیاز به توضیح بیشتر هست بفرمایید.
اون حدیث قدسی رو هم پیدا نکردم.

امضای صبح موعود
هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد
هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود
و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم
و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،
پس خودم خون بهای او می شوم
یا ثارالله


ویرایش توسط صبح موعود : 18-11-2013 در ساعت 13:52
صبح موعود آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 5 Users Say Thank You to صبح موعود For This Useful Post:
قدیمی 17-11-2013, 09:24   #3
مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان
 
محبّ الزهراء آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: ماه
نوشته ها: 17,016
Thanks: 31,941
Thanked 50,449 Times in 14,794 Posts
پیش فرض

سلام
ادامه ی حدیث رو با یک سرچ میتونستید پیدا کنید دوست خوبم
بفرمایید خدمت شما:

نقل قول:
وأخبرنا الخليل أخبرنا أبو عروبة حدثنا يحيى بن عثمان حدثنا أبو المغيرة حدثنا ابن ثوبان حدثنا الحسن بن الحر عن العلاء عن أبيه وابن السائب، عَن أبي هريرة قال: سمعت النبي صلى الله عليه وسلم يقول: إن الله تعالى قال: قسمت الصلاة بيني وبين عبدي نصفين فنصفها لي ونصفها لعبدي ولعبدي ما سأل فإذا قال العبد {الحمد لله رب العالمين} قال الله: حمدني عبدي فيقول: {الرحمن الرحيم} فيقول: أثنى علي عبدي ويقول: {مالك يوم الدين} فيقول: مجدني عبدي وهذه الآية بيني وبين عبدي نصفين {إياك نعبد وإياك نستعين} وما بقي فلعبدي ولعبدي ما سأل {اهدنا الصراط المستقيم. صراط الذين أنعمت عليهم غير المغضوب عليهم، ولاَ الضالين} ولعبدي ما سأل.
در فضائل القران للمستغفري نویسنده : المُسْتَغْفِرِيُّ



نقل قول:
سمعت رسول الله يقول قال الله قسمت الصلاة بيني وبين عبدي نصفين فنصفها لي ونصفها لعبدي ولعبدي ما سأل قال رسول الله اقرؤوا يقول العبد الحمد لله رب العالمين يقول الله حمدني عبدي يقول العبد الرحمن الرحيم يقول الله أثنى علي عبدي يقول العبد مالك يوم الدين يقول الله مجدني عبدي يقول العبد إياك نعبد وإياك نستعين فهذه الآية بيني وبين عبدي ولعبدي ما سأل يقول العبد اهدنا الصراط المستقيم صراط الذين أنعمت عليهم غير المغضوب عليهم ولا الضالين فهؤلاء لعبدي ولعبدي ما سأل
در أحكام القرآن نویسنده : ابن العربي


الله تعالی می فرماید: من نماز را بین خود و بنده ام به دو نصف تقسیم کرده ام و بنده ی من هر چه بخواهد می تواند درخواست کند ، و قتی بنده می گوید: ((الحمد لله رب العالمين))، الله تعالی می فرماید: بنده ام مرا ستایش کرد. وقتی می گوید: ((مالك يوم الدين)) خداوند می فرماید: بنده ام عظمت مرا بیان کرد. یک بار هم گفت: بنده ام کارش را به من واگذار کرد. وقتی بنده می گوید: :((إياك نعبد وإياك نستعين))، خداوند می فرماید: این بین من و بنده ام می باشد. و هرچه بخواهد به او می دهم.و وقتی بنده گفت: ((اهدنا الصراط المستقيم صراط الذين أنعمت عليهم غير المغضوب عليهم ولا الضالين))، خداوندمی فرمایند: این برای بنده ی من است و هرچه بخواهداز آن اوست.

امضای محبّ الزهراء




طاعـــــــت از دست نیاید ، گنهی باید کرد
در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد


!






بعداز اين لطفي ندارد حکـمراني بر دلم
شهر ويـران گشته فرماندار مي خواهد چه کار . . .
محبّ الزهراء آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 6 Users Say Thank You to محبّ الزهراء For This Useful Post:
قدیمی 18-11-2013, 13:22   #4
حق آب و گل داره
 
شهیدچمران آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jul 2012
محل سکونت: حوالی حضرت باران
نوشته ها: 1,523
Thanks: 7,186
Thanked 4,180 Times in 1,346 Posts
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط محبّ الزهراء نمایش پست ها
سلام
ادامه ی حدیث رو با یک سرچ میتونستید پیدا کنید دوست خوبم
بفرمایید خدمت شما:

در فضائل القران للمستغفري نویسنده : المُسْتَغْفِرِيُّ



در أحكام القرآن نویسنده : ابن العربي


الله تعالی می فرماید: من نماز را بین خود و بنده ام به دو نصف تقسیم کرده ام و بنده ی من هر چه بخواهد می تواند درخواست کند ، و قتی بنده می گوید: ((الحمد لله رب العالمين))، الله تعالی می فرماید: بنده ام مرا ستایش کرد. وقتی می گوید: ((مالك يوم الدين)) خداوند می فرماید: بنده ام عظمت مرا بیان کرد. یک بار هم گفت: بنده ام کارش را به من واگذار کرد. وقتی بنده می گوید: :((إياك نعبد وإياك نستعين))، خداوند می فرماید: این بین من و بنده ام می باشد. و هرچه بخواهد به او می دهم.و وقتی بنده گفت: ((اهدنا الصراط المستقيم صراط الذين أنعمت عليهم غير المغضوب عليهم ولا الضالين))، خداوندمی فرمایند: این برای بنده ی من است و هرچه بخواهداز آن اوست.
بسم ا...
ممنون .سرچ كردم ديدم سايتاي عربي برام پيدا ميكنه!نكه منم عربيم خوبه!!!گفتم بپرسم بهتره!

امضای شهیدچمران
ما رانیز عاشوراییست وکربلایی که تشنه خون ماست وانتظار میکشد تا زنجیر خاک را از پای اراده مان بگشاییم واز خود ودلبستگیهایمان هجرت کنیم وفراتر از زمان ومکان خود را به قافله عشق سال61هجری برسانیم
ودر رکاب امام عشق به شهادت برسیم.
(شهید آوینی)
شهیدچمران آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
The Following 2 Users Say Thank You to شهیدچمران For This Useful Post:
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان



کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده
*NEDA*, amicable, Avin, dampayi, faeze khosravi, fateme7373, khoshab, kowsar, paradise, Redemption, safaeei, sarvenaz, فدایی, منتقمُ الزهراء, مکلف, محب علی (ع), محبّ الزهراء, گلنرگس, zahra mirmehdi, zohreh1357, بهانه, خادم الزینب, خادم اهلبیت, رهیار

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
مناظره آسیب شناسی مطبوعات کشور در سيماي جمهوري اسلامي golenarges اخبار سیاست داخلی 0 31-08-2013 13:03
کشف نام خلیج‌فارس در حدیث پیامبر(ص) +سند golenarges ایران شناسی 0 11-07-2013 16:39
حدیث دال بر 73 فرقه شدن امت بعد از پیامبر (ص) و مدرک آن paradise احادیث اعتقادی 0 27-04-2013 10:52
شیطان در احادیث معصومین محبّ الزهراء علوم حدیث 0 15-04-2013 18:36
آيا حسين عليه السلام خود را به هلاكت انداخت ؟ محبّ الزهراء امام حسین‌ (ع) 1 14-10-2012 21:41

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 16:52 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1