شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

پایگاه بسیج خودجوش و مردمی تلگرام


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > کتابخانه اسلامي > مهدويت


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 16-01-2014, 18:10   #1
کاربر کوشا
 
zahra mirmehdi آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Sep 2013
نوشته ها: 304
Thanks: 270
Thanked 109 Times in 68 Posts
Red face " حديث « اذا قام القائم قامت القيامة » رَد يا قبول ؟ "

" حديث « اذا قام القائم قامت القيامة » رَد يا قبول ؟ "

عقيده بهائيت راجع به قائم و قيامت :

يكي از مباحث اعتقادی مهم و زیر بنائی در بهائيت ، اعتقاد به یکی بودن روز قیامت و روز ظهور قائم است. به این معنا که همه آنچه كه در دیانت اسلام پیرامون قیامت و حوادث آن بیان شده است، منظور قیام قائم موعود اسلام است و قیامت چیزی جز آن نیست.
بهاءالله در کتاب ایقان صفحه ۹۵ چنین می نویسد:

«آیا روایت مشهور را نشنیده اند که می فرماید: "اذا قامَ القائِمُ قامَتِ القیامَة"؟ و همچنین أئمّه هدی و انوار لاتطفی "هَل ینظُرُونَ إلّا اَن یأتِیهُمُ اللّهُ فِی ظُلَلٍ مِنَ الغَمامِ" را که مسلّماً از امورات محدثه در قیامت می دانند به حضرت قائم و ظهور او تفسیر نموده‏اند.»

- بهاءالله در نوشته خود مدرکی برای این سخن ارائه نکرده است .

- بهاء الله این جمله بی مدرک را «روایت مشهور» خوانده است .

در جلد اول از قاموس ایقان صفحه ۵۲ و ۵۳ اشراق خاوری چنین می نویسد:
«این حدیث از احادیث مشهوره مرویه از صادقِ آلِ محمد است که درباره قیامت فرموده و آن را به ظهور و قیام طلعتِ موعودِ منتظَر قائِم آلِ محمد تاویل فرموده است.

شیخ اکـبَر شیخ احمد بن زین الدین الاحسائی علیه الرحمة و الرضوان در شرحِ عرشیه در ذیلِ بیان قیامت و اقسام آن از قیامتِ صُغری و کُبری به این حدیث شریف اشارت فرموده است، قوله علیه الرحمة:»



- اشراق خاوري در صفحه ۵۳ از جلد اول قاموس چنین می نویسد:

«الی قوله علیه الرحمة و لِلقیامَةِ الصُغری اِطلاقٌ مِن حَیثُ المَعنِی و یرادُ بِها قِیامُ القائِمِ مِن آلِ مُحَمّدٍ کَما وَرَدَ فِی الحَدیثِ عَنِ الصادِقِ عَلیهِ السَلامُ اِذا قامَ القائِمُ قامتِ القیامَة اَو رِجعَتُهُم الذَی اَوَّلُها خُروجُ الحُسَینِ ع اَو مُطلَقُ ظُهورِ دَولَتِهِم الـَّتی اَوَّلُها ظهُورُ قائِمِهِم وَ آخِرُها خُروجُ رَسولِ الله ص»

ترجمه:

«تا آن جا که (شیخ احمد) علیه الرحمة چنین می گوید: و قیامت صغری از نظر معنا اطلاق دارد و از آن قیام قائم آل محمد اراده شده است همانطور که در حدیث از امام صادق علیه السلام نقل شده که هرگاه قائم برخیزد قیامت برخواهد خواست و یا رجعت آنان که اولش خروج حسین علیه السلام است و یا مطلق ظهور دولت آنان که ابتدایش ظهور قائمشان است و انتهایش خروج رسول الله ص»

م مطلب مورد اشاره جناب اشراق خاوری، در جلد سوم کتاب شرح عرشیه صفحات ۹ الی ۱۱ اثر مرحوم شیخ احمد احسائی نقل شده است:
« و للقیمة الصّغری اطلاق من حیث المعنی و یراد بها قیام القائم من ال ‌محمّد ص او رجعتهم ع الـّذی اوّلُها خروج الحسین ع او مطلق ظهور دولتهم الـّتی اوّلها ظهور قائمهم ع و آخِرُها خروج رسول اللّهِ ص»

ترجمه:

« و قیامت صغری از نظر معنا اطلاق دارد و از آن قیام قائم آل محمد اراده شده است و یا رجعت آنان که اولش خروج حسین علیه السلام است و یا مطلق ظهور دولت آنان که ابتدایش ظهور قائمشان است و انتهایش خروج رسول الله ص»

چرا نقل قول جناب خاوری از کتاب شیخ احمد احسائی با متن اصلی کتاب شیخ متفاوت است؟

هیچ یک از محققان بهائی و یا مسلمان مدرکی برای این سخن حضرت بهاء الله که از آن به «روایت مشهور» تعبیر کرده اند، نیافته اند و این سوال مطرح است که بهاءالله بر چه اساسی این جمله بی مدرک را نقل کرده و آن را روایت مشهور نیز نام گذاری کرده اند؟

بي شك هر انسان عاقلي جهت پي بردن به عقيده يك دين ، به كتب معتبر مورد تأييد آن دين مراجعه مي كند.

يك شيعه كتاب هاي حديثي معتبر خود را مي شناسد.

اما بهائيت از آنجا دين نيست و كتاب آسماني ندارد ، مجبور است جهت موجه كردن عقايد خود هر كتابي را دستاويز خود قرار دهد .

از جمله حديث « اذا قام القائم قامت القيامة » را مستند به كتاب « شرح عرشيه » شیخ احمد احسائی مي داند ، كه برهمه علماي شيعه پوشيده نيست كه هيچ كدام از كتاب هاي شيخ احمد جزو كتب معتبر شيعه نمي باشد .

خوانندگان گرامي مي توانيد تعدادي از احاديث معتبر در مورد ظهور قائم عليه السلام كه در كتاب هاي روايي شيعه آمده است را در پست مطلب شماره 45 ملاحظه بفرماييد و خود قضاوت كنيد كه آيا ادعاي بهائيان راجع به ظهور امام زمان عليه السلام درست است ؟

و آيا علامت هاي ذكر شده در روايات درمورد ظهورعلي محمد باب صدق مي كند؟
[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]

امضای zahra mirmehdi از كساني كه از من متنفرند سپاس،آنان مرا قوي تر ميكنند.
از كساني كه مرا دوست دارند ممنونم،آنان قلب مرا بزرگتر ميكنند.
از كساني كه مرا ترك ميكنند متشكرم،آنان به من مي آموزند كه هيچ چيز تا ابد ماندني نيست.
از كساني كه با من ميمانند سپاسگذارم،آنان به من معناي دوست واقعي را نشان ميدهند.
zahra mirmehdi آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
درخواست کتاب مذهبی اینجا vorojax کتابخانه اسلامي 93 30-09-2016 09:45
بحث و گفتگوی آزاد: قطعنامه 598 و عاملان نوشاندن جام زهر به امام(ره) Hamid مباحث سیاست داخلی 80 20-09-2015 09:26
آداب سفر صبح موعود آداب 3 16-03-2015 07:36
از کجا بفهمیم اعمالمان قبول شده است ؟ golenarges معادشناسی 0 21-09-2013 12:32
غلام غير خدا نباش!|سلسله سخنرانی ها امام خامنه ای پیرامون آزادی mahdishata رهبری 1 23-02-2013 16:05

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/nooreasemanRSS Feed@nooreaseman_com

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 18:50 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1