شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > حكايات و داستان ها


حكايات و داستان ها در اين قسمت حكايات و داستان هايي كه مرتبط با اهل بيت (عليهم السلام) نيستند قرار گرفته مي شود.

پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 06-08-2013, 00:17   #1
حق آب و گل داره
 
خادم اهلبیت آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
نوشته ها: 1,795
Thanks: 5,983
Thanked 4,241 Times in 1,531 Posts
پیش فرض نکته های ادبی عبرت آموز

سلام دوستان و فرهیختگان نازنین
این حقیر تایپیکی گشودم با عنوان " نکته های ادبی عبرت آموز " و از همه ی دوستان می خوام همکاری کنند .
همانطور که از عنوانش معلوم میشود متونی "کوتاه" و همزمان دارای دو خصیصه ی " ادبی " و "پند آموز " را شامل شود.
منظور این است که انگیزه زیر در بر داشته باشد:
نوشته ها کوتاه باشد تا ضمن ارائه ی پند و اندرز مطلوب ، موجب خستگی و زدگی مخاطب نشود و بقول معروف " مفید و مختصر" باشد.
دوم : ادبی باشد تا به زیبایی کلام بیفزاید و به تبع آن گیرا و جذاب باشد . به شرط آنکه البته در آن "بازی باکلمات قلمبه و سلمبه " نشده باشد و در اصل متونی زیبا ، ادبی و راحت الهضم باشند .
به امید به مصداق " ذکات العلم نشره " در پی آن به نویسنده و خواننده پاداش نیک نصیب گردد . انشاء الله .
این حقیر اولین متن را می نویسم :


1- فلسفه طول عمر
زندگی یک فرصت است . مدت این فرصت به اندازه ی طول عمر است . این مدت به اقتضای احوال هر فرد متفاوت است .
آنچه در تصمیم حق تعالی برای تعیین این فرصت ، بیش از هر چیز دخیل می باشد ، " عدالت " برابر "انّ اکرمکُم عندالله اتقیکُم " است .
پس برای تحقق کرامت انسان نیاز هست تا بمنظور جبران کاستی های مربوطه از سوی او ، طول فرصتها تنظیم گردد .
و بندگان به لحاظ لزوم کسب استحقاق واقعی خویش بایستی در طی طول عمر در معرض اتفاقاتی قرار گیرند تا بدون اینکه از جانب خداوند سُبحان معیارهای "عدالت " به مصداق " ذرّه شرّا یره و ذرّه خیرا یره " نادیده گرفته شود، به حقوق واقعی خویش نائل آیند .

امضای خادم اهلبیت
حسین جان :
انّی سلمٌ لمن سالمکم و حربٌ لمن حاربکم الی یوم القیامه .

****************
مهدیا
آنچنان در انتظارت لحظه ها را میشمارم
در شمار روز و شب با قلب خونین در حسابم

وبلاگ من :

www.khadem43.blogfa.com
بفرمایید

ویرایش توسط خادم اهلبیت : 09-08-2013 در ساعت 11:03
خادم اهلبیت آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 4 Users Say Thank You to خادم اهلبیت For This Useful Post:
قدیمی 07-08-2013, 23:44   #2
حق آب و گل داره
 
خادم اهلبیت آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
نوشته ها: 1,795
Thanks: 5,983
Thanked 4,241 Times in 1,531 Posts
پیش فرض نکته های ادبی عبرت آموز

2- عید فطر
هنگام حسابرسی از احوال خود در فرصتی است که به یُمن "اشرف مخلوقات بودنمان " یکبار دیگر عایدمان گشت .لبخند و نشاط هر کس بسته به کیفیّت التجاء در ، بخصوص شبهای پر برکت قدر و میزان صداقت در " اقرار به خطاهای گذشته " تفاوت دارد .
آنکس که پیمانی لاینقطع را بهمراه سرشک و ضجه اش با خالق یکتا در دل شب منعقد ساخت و مصمّم است تا حتی المقدور آن را نگسلد ، شادتر و متبسّم تر نشان می دهد .امّا آنانکه از انعقاد این عهد شیرین ( بدون عذر موجّه) غفلت ورزیده و سرباز زده اند ، اگر هم شاد می بینی نوعی تظاهر است و برای " عدم رسوائی همرنگ جماعت گشته اند " .

فی الواقع آنان درونی آشفته و حالی پریشان ، تحت تأثیر ندامت از غفلت خویش دارند اما در جلد خود پنهان ساخته اند .( البته اگر در این وادی بسر برند و صُم" بُکم" عمیُ" نباشند ) .
اللهی تقبّل منّا .

امضای خادم اهلبیت
حسین جان :
انّی سلمٌ لمن سالمکم و حربٌ لمن حاربکم الی یوم القیامه .

****************
مهدیا
آنچنان در انتظارت لحظه ها را میشمارم
در شمار روز و شب با قلب خونین در حسابم

وبلاگ من :

www.khadem43.blogfa.com
بفرمایید

ویرایش توسط خادم اهلبیت : 09-08-2013 در ساعت 11:04
خادم اهلبیت آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 4 Users Say Thank You to خادم اهلبیت For This Useful Post:
قدیمی 08-08-2013, 03:11   #3
حق آب و گل داره
 
خادم اهلبیت آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
نوشته ها: 1,795
Thanks: 5,983
Thanked 4,241 Times in 1,531 Posts
پیش فرض نکته های ادبی عبرت آموز

3-نگاه به دنیا
از منظر خداوند باریتعالی و پیامبر گرامی اش بایستی به دنیا خوشبینانه نگریست . سبّ و ناسزا به دنیا و روی گرداندن از آن از دیدگاه ایشان مذموم است .
در عوض "دنیا دوستی " ( حبّ الدنیا) چیزی است که ناپسند معرفی شده است . و حتی در روایات از " اکبر کبائر " و یا " رأس کل خطیئه " از آن یاد میگردد.و این دو مقوله از هم جدایند .
مصداق دنیا و آخرت همان حکایت هدف و وسیله است . هدف هیچگاه توجیه گر وسیله نیست . آلات و تجهیزات در دنیا میتوانند وسیله ی رسیدن به اهداف خداپسندانه و عام المنفعه باشند و بالعکس میتوانند در راستای تخریب انسانیت هم بکار روند . با این وجود داشتن خصوصیت مخرب تجهیزات و وسایل نمیتواند عدم لزوم بهره وری از آنها را توجیه کند .
خداوند سُبحان در بسیاری از آیات قرآن مجید به تحسین انسانهایی می پردازد که از او می خواهند " در دنیا به آنان حسنه دهد تا بتوانند بدان وسیله به جایگاه احسنی در آخرت نائل آیند " .
پیامبر اعظم (ص) میفرمایند : جُستن آنچه از دنیا که تو را اصلاح می کند دنیا دوستی نیست . (کنزالعمال:5439)
و همچنین میفرمایند : به دنیا ناسزا مگوئید که آن نیکو مرکبی است برای مؤمن زیرا بوسیله آن به خیر و خوبی می رسد و از شرّ و بدی می رهد . هرگاه بنده گوید لعنت خدا بر دنیا ، دنیا می گوید لعنت خدا بر نافرمانترین ما نسبت به پروردگارش .(بهار: 77/178).
و در جایی فرمودند : دنیا کشتزار آخرت است .
اما در نکوهش دنیا دوستی است که تأکید فراوان دارند از آن جمله اینکه :
- دنیا دوستی را بزرگترین گناهان کبیره می دانند .(کنز العمال : 6074)
- آنرا ریشه ی هر معصیت و آغاز هر گناه می دانند (تنبیه الخواطر:2/122)
- دوستدار دنیا را زیان زننده به آخرت خود می دانند
و در حساسیت کلام ایشان در قُبح دنیا دوستی ، فراوان دیده ایم از جمله آنگاه که فرمودند :
ترسناکترین چیزی که از آن برای امّت خود می ترسم درخشندگی و فراوانی متاع دنیاست
ودر جائی اینچنین به توصیف دنیا دوستی و مقایسه با حسنات آخرت می پردازند :
دنیا در برابر آخرت چیزی نیست مگر مانند این که یکی از شما انگشتش را در دریا فرو برد ، پس بنگرد که چه چیزی با خود می آورد .

امضای خادم اهلبیت
حسین جان :
انّی سلمٌ لمن سالمکم و حربٌ لمن حاربکم الی یوم القیامه .

****************
مهدیا
آنچنان در انتظارت لحظه ها را میشمارم
در شمار روز و شب با قلب خونین در حسابم

وبلاگ من :

www.khadem43.blogfa.com
بفرمایید

ویرایش توسط خادم اهلبیت : 08-08-2013 در ساعت 15:11
خادم اهلبیت آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 4 Users Say Thank You to خادم اهلبیت For This Useful Post:
قدیمی 09-08-2013, 11:00   #4
حق آب و گل داره
 
خادم اهلبیت آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
نوشته ها: 1,795
Thanks: 5,983
Thanked 4,241 Times in 1,531 Posts
پیش فرض نکته های ادبی عبرت آموز

4-آزمایش انسان
در قرآن و کلام ائمه اطهار آزمایش با عنوان " فتنه " آمده است . البته فتنه با معانی مختلف از جمله : فساد و آشوب، بلا و مصیبت و مجازات هم ذکر شده است .
تصور اینست که انسانها بوسیله بلا و مصیبت و گرفتاریها به شکلهای مختلف مورد آزمایش قرار می گیرند .بطوریکه در قرآن کریم به انواع آنها اشاره میفرماید از جمله : ستاندن مال ، فرزند ، ثروت از انسان یا دچار شدن به بلاهای طبیعی ، مرض و درد ، ستم و آزار جابران ، مهاجرت و دوری از وطن و مشقت های متعدد دیگر .
اما پیامبر اکرم (ص) در حدیثی میفرمایند:
راستی که من برای شما از آزمودن شما در خوشیها بیمناک ترم تا قرار گرفتن در سختی . شما در سختی ها در افتادید و صبر کردید اما " دنیا شیرین و خوش نظر است" .(الترغیب والترهیب 4/184).
پس انسان در دو شکل در معرض آزمایش قرار می گیرد:
اول : با گرفتار آمدن در مصائب و بلا ها و گرفتاریها .
پیامبر می فرمایند : هر گاه خداوند بنده ای را دوست داشته باشد مبتلایش می گرداند ، اگر صبر کرد او را "انتخاب می کند " و اگر خُرسند بود " او را برای خود برمی گزیند " .(بهار:82/142).
دوم: با قرار گرفتن در معرض فرط خوشی و امکانات و لذات دنیوی .
درحدیثی می فرمایند : دو چیز است که مایه ی فتنه ( آزمایش یا فساد) بسیاری از مردم است :"تندرستی " و "فراغت" .(کافی:8/152) .
تندرستی در زمانی در اوج خود می باشد که انسان در سنین توانایی و زورمندی بسر ببرد .و از پیام پیامبر اعظم اینگونه برداشت میگردد که انسان در آن موقعیت مورد آزمایش قرار می گیرد . آن هنگامی که توانائی و قدرت استفاده از خوشیها و لذات دنیا را داشته باشد .
درجوانــــــی راه را گر بر گنه بستی خوش است
بند ها را گر گُسستی و رها گشتـی خوش است
از میان اینــــــــــــــــــــــ ـــــهمه رفتارهای دلفریب
در دل آتش اگــــــــر زیبا از آن جستی خوش است
فصـــــــــــل پیری آخر زیبائی و خوش زینتی است
انتهای هــــــــــــر طراوت در تن و افسردگی است
درکهنسالی دگـــــــــــر احساس و رغبت خسته اند
در جـــــــــوانی با طراوت بار بر بستی خوش است
فراغت زمانی به انسان دست می دهد که مشغله های ذهنی دیگر انسان را مشغول نسازد و مجال کافی برای پرداختن به امورات دیگر ( چه منفی یا مثبت) وجود داشته باشد.
در منظر پیامبر اکرم (ص) در این حدیث گناه نکردن در زمانی که فرصت و مجال کافی برای پرداختن به آن برای انسان مهیّا باشد ،یک هنر بزرگ محسوب میشود وانسان در این شرایط دشوار و حساس مورد آزمایش قرار می گیرد.
اما ....
بشنوید کلید سر افرازی در آزمون الهی را هم از زبان مبارک ایشان .و آن " اخلاص " است .
طوبی للمُخلصین .....
خوشا به حال مخلصان . آنان چراغهای هدایتند و هر فتنه تاریک (آزمایش سخت و پیچیده ) از آنها برطرف میگردد .(الترغیب و الترهیب:1/54)

امضای خادم اهلبیت
حسین جان :
انّی سلمٌ لمن سالمکم و حربٌ لمن حاربکم الی یوم القیامه .

****************
مهدیا
آنچنان در انتظارت لحظه ها را میشمارم
در شمار روز و شب با قلب خونین در حسابم

وبلاگ من :

www.khadem43.blogfa.com
بفرمایید
خادم اهلبیت آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to خادم اهلبیت For This Useful Post:
قدیمی 14-08-2013, 11:42   #5
حق آب و گل داره
 
خادم اهلبیت آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
نوشته ها: 1,795
Thanks: 5,983
Thanked 4,241 Times in 1,531 Posts
پیش فرض نکته های ادبی عبرت آموز

5- آفتها در کلام پیامبر اعظم (ص)
آفت زیرکی : خودستایی است
آفت شجاعت : تعدی است
آفت گذشت : منّت است
آفت سخن گفتن : دروغ است
آفت دانش : فراموشی است
آفت بردباری : سبکسری است
آفت شرافت خانوادگی: فخر فروشی است
آفت بخشندگی : اسراف است
آفت دین : خواهشهای نفسانی است .

امضای خادم اهلبیت
حسین جان :
انّی سلمٌ لمن سالمکم و حربٌ لمن حاربکم الی یوم القیامه .

****************
مهدیا
آنچنان در انتظارت لحظه ها را میشمارم
در شمار روز و شب با قلب خونین در حسابم

وبلاگ من :

www.khadem43.blogfa.com
بفرمایید
خادم اهلبیت آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following 2 Users Say Thank You to خادم اهلبیت For This Useful Post:
قدیمی 20-08-2013, 17:07   #6
حق آب و گل داره
 
خادم اهلبیت آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
نوشته ها: 1,795
Thanks: 5,983
Thanked 4,241 Times in 1,531 Posts
پیش فرض نکته های ادبی عبرت آموز

6-حجاب بهترین راه شناخت تفاوت انسان با حیوان
در هر کجا رجوع کردم تفاوتهای فراوانی یافتم ولی عمده ترین آنها که به نظر می آید در بر گیرنده ی همه ی تمایزات هم باشد از فرمایشات استاد مطهری مأخوذ بود .
ایشان وجه تمایز انسان و حیوان را در "مسئولیت ، تکلیف ، علم و ایمان " می دانند .
اما بحث اینجاست که داشتن این وجوه چگونه اثبات میشود ؟ تشخیص اینکه این ویژگیها وجود دارد که بتوان به صاحبش انسان گفت و آنکه عاری از این ویژگیهاست حیوان اطلاق شود چگونه است ؟
برای اثبات این قضایا باید به داشته ها و تقیّد انسانها به هر کدام پی برد .
برای پی بردن به آنها نیز بایدملاکی قرار داد و با آن ارزیابی کرد.
بهترین موردیکه میتوان اشاره نمود که تفاوت بین انسان و حیوان باشد بطوریکه هیچ مسئولیتی در آن خصوص برای حیوان لحاظ نشده ولی انسانها به آن سفارش شده اند چیست ؟ چون هر مورد دیگر را بررسی کنیم در آن حیوانات سهم اندکی دارند. اما چون بصورت غیر ارادی و فقط برای تکمیل آفرینش تکوینی است در کمیوکیفی آن با انسان فرقهایی وجود دارد .
مثلا" مهربانی و عطوفت : هر دو دارند اما حیوانات برای اینکه مأموریت تکوینی خود را به سرانجام برسانند ولی انسانها برای ساختن جامعه بزرگ بشری و همزیستی های مسالمت آمیز در ابعاد بسیار وسیع تر .
علم : به اندازه ای که خطر را تشخیص و راه را بشناسند و تا انتهای محدود آن پیش روند . ولی انسان تا تسخیر کهکشانها و مجهولات بزرگ ....
مسئولیت : حیوانات مسئولند در حد تولید و مثل و بزرگ کردن فرزند و دفاع از زنده ماندنشان تا تحویل به چرخه ی حیات تکوینی خود. اما انسانها مسئولند به پرورش و آموزش برای ساختن زندگی در ابعاد گوناگون
ایمان : خداوند می فرماید همه ی مخلوقات در حال عبادت منند . پس ایمان به خلقت از سوی منبعی بزرگ هر چند به شکلی دیگر غیر از آنچه ما به آن امر شده ایم در وجود حیوانات هست .
در نتیجه تنهاترین مورد به نظر می آید " پوشش و حجاب " باشد.اگر انسان مجبور به پوشش است ، اما هیچ حیوانی را خداوند مجبور به حفظ پوشش (البته به صورتی که انسان مقید به آن است ) ننموده است .
بنابر این سهل ترین راه برای شناخت انسان و تفکیک او با حیوانات پوشش مناسب است .
گفته ی زی را هم از یک نویسنده دیدمجالب بود :
يك تفاوت عمده و اساسي كه مي تواند وجه تمايزي بين انسا ن وحيوان باشد اين است كه ،حيوانات هرگز نمي توانند انسان شوند در حا ليكه بعضی انسان ها به سهولت و دريك چشم برهم زدن قادرند ۱۸۰در جه متغيرگرديده وبه يك حيوان وحشي درنده ومفت خور تبديل گرديده ومعادلات چندين مجهولي ي لاينحلّي را،درمبناي محاسبات انسان شناختي جوامع ي بشري به ثبت رسانند!

امضای خادم اهلبیت
حسین جان :
انّی سلمٌ لمن سالمکم و حربٌ لمن حاربکم الی یوم القیامه .

****************
مهدیا
آنچنان در انتظارت لحظه ها را میشمارم
در شمار روز و شب با قلب خونین در حسابم

وبلاگ من :

www.khadem43.blogfa.com
بفرمایید
خادم اهلبیت آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
The Following User Says Thank You to خادم اهلبیت For This Useful Post:
قدیمی 12-09-2013, 21:42   #7
حق آب و گل داره
 
خادم اهلبیت آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
نوشته ها: 1,795
Thanks: 5,983
Thanked 4,241 Times in 1,531 Posts
پیش فرض نکته های ادبی عبرت آموز 7

از تو حرکت از خدا برکت
فرض کنید انسانها پای یک صخره ی سنگی مرتفع قرار گرفته اند . بلا تشبیه خداوند در بالاترین نقطه روی قلّه نشسته است .

ما معمولا" به درگاه خداوند دعا میکنیم که : خدایا دست ما را بگیر . و خداوند میفرماید : از تو حرکت و از من برکت .

حالا مردم پای صخره را به طیف های مختلف تقسیم کنیم آنوقت از زبان هر کدام در هر مرحله ای که هستند این درخواست (دعا) را بکار ببریم .

الف :عده ای را فرض کنیم که پای صخره نشسته اند .

ب : عده ای دیگر یک پا روی زمین و تلاش می کنند تا گام اول را بسوی بالا بردارتد.

پ : عده ای در حال بالا کشیدن خود هستد و پاها را به صخره متصل و از زمین کنده اند .

و بهمین صورت انسانها را در مراتب مختلف تصور کنیم

پیامبر و ائمه ی اطهار را مسلماً در آن مراحل آخر بایدتصور نمود و همچنین علما و شهدا و صلحا را نیز پشت سر آنان .

حالا قرار است هر کس به مرحله ی آخر رسید مزد زحمات کشیده شده خود را از خداوند بگیرد .

سئوالاتی که میتوان خود را با آنها سنجید :

1-
آنکس که نشسته وهیچ همّتی برای صعود ندارد مزدش چقدر است ؟
پاسخ : همچون انسانی اصلاً به محل اخذ مزد نمی رسد زیرا مزد هر کس را در آخرین نقطه میدهند .

2- اگر خداوند بخواهد در حق هر کس لطف کند و دستش را بگیرد و او را به بالا بکشاند ، چه کسی بیشتر مزد می گیرد ؟

پاسخ : بر فرض در خواست از خداوندبرای دستگیری و اجابت از سوی او ، مزد هر فرد را به اندازه ی تلاشش می دهد . پس میزان اجرت هر شخص بستگی به مقام هر کس روی ارتفاع دارد .(دوری و نزدیکی به آخرین نقطه پایانی ) . ضمن اینکه گروه الف شامل دستگیرندگان نیستند و باصطلاح به آنان خسر الدنیا و الآخره گویند زیرا هیچ همّتی برای بالا جستن ندارند .

3- تصور کنید خداوند تلاش مضاعف و طاقت فرسای فردی را برای بالا کشیدن خود از صخره مشاهده کند و به او در آن حالت بخواهد لطفی کند ( مثلاً دلش به حالش سوخته باشد ) وقتی پیشنهاد میکند تا کسی را به کمک فرد بفرستد و دستش را بگیرد ..... دو گروه متصور است :

گروه اول : زود دست به دستش میدهند و با کمک او به بالا می رسند .

گروه دوم : میخواهند فقط با تلاش خود به نقطه ی سر انجام برسند .

هر دو گروه مشمول محبت و رحمت خداوندند . اماّ اگر قرار است برای هر فرد در پایان تلاشش جایگاهی اختصاص یابد ، بوضوع معلوم است کدام گروه در کدام مکانی منزلت می یابد .

حالا خود را مورد سنجش قرار دهیم .:

از کدامیک از موارد الف ، ب یا پ هستیم ؟

پس با توجه به میزان حرکت خود انتظار برکت از خداوند را متصوّر باشید .

اگر آنقدر اعتماد به نفس دارید و خود را از افراد بند 3 میدانید ، فکر می کنید در کدام کروه اول یادوم قرار می گیرید ؟








امضای خادم اهلبیت
حسین جان :
انّی سلمٌ لمن سالمکم و حربٌ لمن حاربکم الی یوم القیامه .

****************
مهدیا
آنچنان در انتظارت لحظه ها را میشمارم
در شمار روز و شب با قلب خونین در حسابم

وبلاگ من :

www.khadem43.blogfa.com
بفرمایید

ویرایش توسط خادم اهلبیت : 12-09-2013 در ساعت 21:45
خادم اهلبیت آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان



کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
۴ نکته برای استفاده درست از ماوس گلنرگس متفرقه از دنیای کامپیوتر 0 01-08-2013 12:25
4 نکته برای استفاده درست از ماوس محبّ الزهراء پزشکی و بهداشتی 0 30-07-2013 11:14
سه نکته در باب نعمت های الهی محب المهدي (عج) اخلاق 0 03-07-2013 10:27
پانزده نکته درباره "حرکات دست در نماز" محبّ الزهراء نماز و روزه 0 30-05-2013 07:43
داستان عبرت آموز حمید و میترا خادم اهلبیت داستان ها 1 29-01-2011 12:37

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 16:32 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1