شما در انجمن های ما ثبت نام نکرده اید یا هنوز وارد نشده اید . در صورتی که عضو نیستید همین حالا ثبت نام کنید.    
انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان

Help

فروشگاه طب اسلامی ، سنتی ، موادآرایشی ، بهداشتی و پوستی ارگانیک اسرار الشفاء


بازگشت   انجمن مذهبی ، فرهنگی و سیاسی نورآسمان > اسلام > شخصيت های مرتبط با جهان اسلام


پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی 03-07-2013, 10:03   #1
کاربر کهنه کار
 
golenarges آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 13,591
Thanks: 5,631
Thanked 29,124 Times in 8,841 Posts
پیش فرض آیت الله ابراهیم امینی

بسم الله الرحمن الرحيم

اينجانب ابراهيم امينى فرزند حسين در سال 1304 در نجف آباد متولد شدم . در حدود شش سالگى پدرم وفات كرد. تا كلاس ششم ابتدايى در يكى از مدارس شبانه غير دولتى درس خواندم، از همان زمان به تحصيلات علوم دينى علاقه داشتم. در فروردين 1321 به قصد تحصيل علوم دينى به حوزه علميه قم آمدم. در حدود سه ماه در قم توقف داشتم، دوران خوش و زيبايى بود، مخصوصاً شركت در درس اخلاق امام خمينى (حاج آقا روح الله) برايم بسيار جالب بود. با فرارسيدن تعطيلات تابستانى ناچار به نجف آباد مراجعت كردم. تابستان را در نجف آباد به تحصيلات ادامه دادم. به دليل كميابى و گران بودن ارزاق (دراثر اشغال ايران بوسيله سپاه متفقين) ناچار شدم براى ادامه تحصيلات به حوزه علميه اصفهان بروم. به همان دليل معيشت در اصفهان نيز دشوار بود. ولى از جهت مدارس محل سكونت و وجود اساتيد دانشمند مخصوصاً دروس ادبيات در سطح بسيار غنى و ممتاز بود. ابتدا در مدرسه نوريه و بعد از چندى در مدرسه كاسه گران و در نهايت در مدرسه جده بزرگ مسكن گزيدم .

زندگى علمى

اساتيد دوره سطح

دروس ادبيات؛ صرف و نحو و معانى بيان را نزد اساتيد معروف خواندم .

اساتيد عبارت بودند از آقايان : شيخ رمضانعلى املائى، سيد محمد جواد غروى ، حاج ميرزا محمود معين نجف آبادى ، سيد محمد باقر ابطحى ، شيخ هبةالله هرندى ، شيخ هاشم جنتى ، شيخ محمد جواد اصولى .

اساتيد منطق : سيد محمد هاشمى قهدريجانى ، حاج آقا صدر هاطلى كوپايى .

بخش اعظم كتاب هاى سطح فقه و اصول را نيز نزد اساتيد بسيار خوب خواندم .

اساتيد: حاج شيخ محمد حسن عالم نجف آبادى ، سيد على اصغر محقق برزونى ، حاج آقا رحيم ارباب ، حاج شيخ مرتضى اردكانى ، سيد عباس صفى دهكردى ، حاج شيخ على قديرى ، حاج شيخ محمد رضا جرقويه اى ، حيدر على برومند.

اساتيد اخلاق : حاج شيخ محمد حسن عالم ، حاج ميرزا على آقا شيرازى .

دروس ادبيات را در حوزه علميه اصفهان تدريس كردم .

در حدود شش سال در اصفهان بودم. اواخر شهريور ماه 1326 براى ادامه تحصيلات به حوزه علميه قم بازگشتم .

در آن زمان در اثر زعامت و مرجعيت گسترده آيت الله بروجردى و عنايت ويژه ايشان نسبت به توسعه و پرورش طلاب، حوزه علميه قم از هر جهت رونق يافته بود و طلاب ساير شهرستان ها بدان جذب مى شدند. باقيمانده كتابه اى رسائل و مكاسب را كه نخوانده بودم و سطح كتاب كفاية الاصول را نزد اساتيد معروف خواندم .

اساتيد سطح: آقايان حاج آقا رضا بهاءالدينى ، حاج شيخ عبدالجواد جبل عاملى ، ميرزا محمد مجاهدى ، سيد محمد باقر سلطانى، سطح کفایه جلد اول را نزد آیت الله نجفی مرعشی و سطح کفایه جلد دوم را نزد آیت الله گلپایگانی خواندم.

اساتيد دوره عالى (خارج )
بعد از اتمام درس سطح در درسهاى خارج فقه و اصول شركت كردم ، يك دوره كامل اصول و كتابهايى از فقه را خواندم .

اساتيد درس خارج: آيات عظام: سيد حسين طباطبايى بروجردى، حاج آقا روح الله خمينى (امام) حاج سيد محمدرضا گلپايگانى ، سيد محمد محقق داماد.

فلسفه و عرفان ، تفسير و اخلاق : شرح منظومه حكمت حاج ملاهادى سبزوارى، اكثر كتاب هاى اسفار اربعه صدر الدين شيرازى و كتاب تمهيد القواعد كتاب منطق و فلسفه شفاء ابوعلى سينا را نزد علامه سيد محمد حسين طباطبايى تبريزى خواندم . در درس تفسير و اخلاق ايشان نيز شركت مى كردم .
golenarges آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 03-07-2013, 17:27   #2
کاربر کهنه کار
 
golenarges آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 13,591
Thanks: 5,631
Thanked 29,124 Times in 8,841 Posts
پیش فرض زندگى علمى

اساتيد دوره سطح

دروس ادبيات؛ صرف و نحو و معانى بيان را نزد اساتيد معروف خواندم .

اساتيد عبارت بودند از آقايان : شيخ رمضانعلى املائى، سيد محمد جواد غروى ، حاج ميرزا محمود معين نجف آبادى ، سيد محمد باقر ابطحى ، شيخ هبةالله هرندى ، شيخ هاشم جنتى ، شيخ محمد جواد اصولى .

اساتيد منطق : سيد محمد هاشمى قهدريجانى ، حاج آقا صدر هاطلى كوپايى .

بخش اعظم كتاب هاى سطح فقه و اصول را نيز نزد اساتيد بسيار خوب خواندم .

اساتيد: حاج شيخ محمد حسن عالم نجف آبادى ، سيد على اصغر محقق برزونى ، حاج آقا رحيم ارباب ، حاج شيخ مرتضى اردكانى ، سيد عباس صفى دهكردى ، حاج شيخ على قديرى ، حاج شيخ محمد رضا جرقويه اى ، حيدر على برومند.

اساتيد اخلاق : حاج شيخ محمد حسن عالم ، حاج ميرزا على آقا شيرازى .

دروس ادبيات را در حوزه علميه اصفهان تدريس كردم .

در حدود شش سال در اصفهان بودم. اواخر شهريور ماه 1326 براى ادامه تحصيلات به حوزه علميه قم بازگشتم .

در آن زمان در اثر زعامت و مرجعيت گسترده آيت الله بروجردى و عنايت ويژه ايشان نسبت به توسعه و پرورش طلاب، حوزه علميه قم از هر جهت رونق يافته بود و طلاب ساير شهرستان ها بدان جذب مى شدند. باقيمانده كتابه اى رسائل و مكاسب را كه نخوانده بودم و سطح كتاب كفاية الاصول را نزد اساتيد معروف خواندم .

اساتيد سطح: آقايان حاج آقا رضا بهاءالدينى ، حاج شيخ عبدالجواد جبل عاملى ، ميرزا محمد مجاهدى ، سيد محمد باقر سلطانى، سطح کفایه جلد اول را نزد آیت الله نجفی مرعشی و سطح کفایه جلد دوم را نزد آیت الله گلپایگانی خواندم.

اساتيد دوره عالى (خارج )
بعد از اتمام درس سطح در درسهاى خارج فقه و اصول شركت كردم ، يك دوره كامل اصول و كتابهايى از فقه را خواندم .

اساتيد درس خارج: آيات عظام: سيد حسين طباطبايى بروجردى، حاج آقا روح الله خمينى (امام) حاج سيد محمدرضا گلپايگانى ، سيد محمد محقق داماد.

فلسفه و عرفان ، تفسير و اخلاق : شرح منظومه حكمت حاج ملاهادى سبزوارى، اكثر كتاب هاى اسفار اربعه صدر الدين شيرازى و كتاب تمهيد القواعد كتاب منطق و فلسفه شفاء ابوعلى سينا را نزد علامه سيد محمد حسين طباطبايى تبريزى خواندم . در درس تفسير و اخلاق ايشان نيز شركت مى كردم .
golenarges آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 03-07-2013, 17:28   #3
کاربر کهنه کار
 
golenarges آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 13,591
Thanks: 5,631
Thanked 29,124 Times in 8,841 Posts
پیش فرض جلسات پر بركت علامه طباطبايى

اين جلسه شب هاى پنجشنبه و جمعه و به طور سيار در منزل افراد تشكيل مى شد. شركت كنندگان عبارت بودند از: آقايان : شيخ حسينعلى منتظرى ، شيخ مرتضى مطهرى ، سيد محمد بهشتى ، سيد عباس ابوترابى قزوينى ، شيخ عبدالكريم نيرى ، شيخ ناصر مكارم شيرازى ، شيخ جعفر سبحانى ، شيخ عباس ايزدى نجف آبادى ، شيخ على اصغر علامه تهرانى ، شيخ على قدوسى نهاوندى ، سيد مرتضى جزائرى تهرانى ، شيخ عبدالحميد شربيانى ، شيخ محمد تقى مصباح يزدى ، شيخ عبدالله جوادى آملى ، شيخ حسن حسن زاده آملى ، شيخ مهدى حائرى تهرانى ، شيخ يحيى انصارى شيرازى ، شيخ ابوالقاسم محجوب شيرازى ، شيخ اسماعيل صائنى ، اويسى قزوينى ، محمد مفتح همدانى . جلسه بسيار سودمند و پربركتى بود. مطالب گوناگون فلسفى ، عرفانى ، اخلاقى ، تفسيرى ، علمى ، حديثى ، تاريخى ، فقهى و... مطرح و به طور دقيق مورد بررسى قرار مى گرفت . يكى از نتايج اين جلسات تأليف كتاب اصول فلسفه و روش رئاليسم بود كه با پاورقى هاى محققانه شهيد مطهرى و در پنج مجلد به چاپ رسيد. جلسه مذكور سال ها و حتى تا اواخر عمر علامه ادامه داشت، ولى افراد شركت كننده تغيير مى كردند. بنده نيز از آغاز تا نهايت به طور مرتب در جلسات شركت مى كردم و آن را يكى از توفيقات الهى مى دانم .
golenarges آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 03-07-2013, 17:29   #4
کاربر کهنه کار
 
golenarges آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 13,591
Thanks: 5,631
Thanked 29,124 Times in 8,841 Posts
پیش فرض تدريس:

كتاب هاى سطح فقه و اصول ، فلسفه و كلام را در حوزه ، تدريس كردم.

در اوائل پيروزى انقلاب، با توجّه به اسلامى بودن نظام، توجّه همگان بويژه فرهنگيان و دانشجويان براى شناخت صحيح آراء اسلامى به سوى حوزه علميه جلب شد. نظر اسلام را در همه چيز حتى ورزش و كشتى خواستار بودند و با حرص و ولع پى گيرى مى كردند. اين تقاضا در بين مسئولين آموزش و پرورش و دانشگاهيان بيشتر مشاهده مى شد. ولى متأسفانه حوزه علميه در آن زمان براى پاسخگويى بدين نيازها آمادگى كامل نداشت ، چون جزء برنامه رسمى حوزه نبود. تأمين اين نياز ضرورى و فورى به دو چيز نياز داشت يكى مطالعه و تحقيق در علوم مربوطه و تهيه متون لازم . ديگرى مسافرت به شهرهاى مختلف ايران و شركت در سمينارها و جلسات فرهنگى جهت عرضه مطالب به علاقه مندان و پاسخگويى به پرسشهاى گوناگون آنها، و احياناً سفر به كشورهاى خارجى به همين منظور و انجام اين مسئوليت هاى جديد با ادامه درس و بحث هاى حوزوى چندان سازگار نبود. ناچار بايد يكى از اين دو امر انتخاب مى شد: ادامه درس و بحث حوزوى كه امرى ضرورى بود يا رها كردن بحث هاى حوزوى و صرف همه اوقات در تأمين نيازهاى جديد. اكثر فضلاء روش اول را انتخاب كردند، ولى من روش دوم را لازم تر ديدم و برگزيدم. بدين علت كه احساس كردم حوزه علميه از لحاظ استاد كمبودى ندارد، در صورتى كه تأمين نيازهاى فرهنگى جديد امرى ضرورى تر مى باشد، بويژه مسائل تعليم و تربيت ، جوانان و خانواده. در همين راستا اكثر اوقاتم را صرف مطالعه در مسائل جديد، تأليف كتاب هاى مورد نياز، مسافرت به شهرهاى مختلف ايران ، سخنرانى در مجامع فرهنگى و پاسخگويى به سؤالات مربوطه كردم. و در همين رابطه سفرهاى فراوانى به كشورهاى خارجى و حضور در سمينارها، دانشگاه ها و مجامع فرهنگى داشتم . كه زمان آن ها غالباً كمتر از پانزده روز نبود و گاهى به بيش از چهل روز مى كشيد. و از انتخاب اين روش پشيمان نيستم.
golenarges آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 03-07-2013, 17:29   #5
کاربر کهنه کار
 
golenarges آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 13,591
Thanks: 5,631
Thanked 29,124 Times in 8,841 Posts
پیش فرض زندگى سياسى

در سال 1341 شمسى در جلسه اى سرّى شركت كردم كه اعضاى آن، آقايان: حاج شيخ عبدالرّحيم ربّانى شيرازى ،شيخ على مشكينى ، شيخ على قدّوسى ، شيخ حسينعلى منتظرى ، شيخ محمد تقى مصباح يزدى ، شيخ مهدى حائرى تهرانى ، شيخ على اكبر هاشمى رفسنجانى و شيخ احمد آذرى قمى و سيد محمد خامنه اى و سيد على خامنه اى بودند.
اساس نامه ، مفصّلى داشت و اهدافى را كه دنبال مى كرد به قرار زير بود:
1. اصلاح حوزهء علميّهء قم ؛
2. تبليغ اسلام ؛
3. امر به معروف و نهى از منكر؛
4. سعى در اجراى احكام سياسى ، اجتماعى و اقتصادى اسلام .

جلسه كاملاً سرّى و منظّم بود و مسئوليّت ها بين افراد تقسيم شده بود. بعدها همين جلسه هستهء مركزى جامعهء مدرّسين راتشكيل داد.

در سال 1342 شمسى كه مبارزات ضدّ رژيم پهلوى شروع شد، تشكّل مذكور بدون اين كه خودش را به صورت يك جمعيّت متشكّل معرّفى كند با جدّيّت تمام در خدمت امام خمينى(قدس سره) بود و از او حمايت مى كرد. در چاپ و نشر اعلاميه ها، در تشويق علما و مراجع براى همكارى ، تشويق مردم به اعتصاب ، در مسافرت به شهرستان ها، در اعزام طلاّب به شهرستان ها، در تشويق مدرّسان به امضاى اعلاميه ها، جدّى و فعّال بودند. بنده نيز در اين تشكّل و گاهى به تنهايى انجام وظيفه مى كردم.

بعد از بازداشت امام خمينى در پانزدهم خرداد 1342 نيز در روشن كردن افكار مردم و تشويق مراجع و علماى قم و شهرستان ها نيز فعّال بودم . همين تشكّل بعد از تبعيد امام به تركيه و بعداً به نجف اشرف ، مسئوليّت ارتباط امام با مردم وهدايت مردم و گرم نگه داشتن ميدان مبارزه را بر عهده داشت. در همهء اين مراحل بنده هم مانند ساير آقايان فعّال بودم.

بعد از بازداشت امام در پانزدهم خرداد 1342 و هجرت جمعى از علماى بزرگ به تهران براى آزاد كردن حضرت امام، بنده نيز به تهران رفتم و در جمع آنان فعّال بودم. در دعوت به تشكيل جلسات مشترك، درتشويق آنان به اقدامات مناسب، در تهيّهء اطلاعيه ها، در تشويق به توقّف در تهران و اقدامات لازم براى آزادى امام و پيش گيرى از تبعيد و ادامهء زندان و اعدام احتمالى امام ، نقش فعّالى داشتم .

يكى از يازده نفرى بودم كه بعد از وفات آية الله حكيم اعلاميهء مرجعيّت امام خمينى را امضا كردند. زمانى كه امام از نجف اشرف به پاريس تشريف برد به پاريس رفتم و با امام در بارهء حوادث ايران ملاقات و گفتگو داشتم .

بعد از پيروزى انقلاب همراه با اعضاى جامعهء مدرّسين يا به تنهايى، در خدمت امام و انقلاب بودم. پانزده روز بعد ازپيروزى انقلاب از سوى امام مأموريّت يافتم كه به استان هرمزگان بروم و به امور نهادهاى نوپا و اوضاع ارتش و ادارات بندرعبّاس ، جزيرهء كيش و ديگر جزاير استان و وضع علماى اهل سنّت و حوزه هاى علميّه رسيدگى كنم. از اين رو، چندماه در آن جا توقّف كردم و در بين طلاّب و علماى اهل سنّت مبلغى تقسيم نمودم كه بعد از آن به دستور امام به صورت شهريّهء مستمر در آمد.

بعد از مراجعت از هرمزگان بار ديگر از سوى حضرت امام مأمور شدم به استان مازندران به ويژه تركمن صحرا بروم و به امور آن جا رسيدگى كنم و به دستور امام اوّلين شهريّهء رسمى را به طلاّب و علماى اهل سنّت پرداختم. براى اجراى فرمان عفو امام سفرى به همدان، ملاير و نهاوند و مأموريّت ديگرى نيز به نائين داشتم .

سه دورهء هشت ساله، به نمايندگى مجلس خبرگان رهبرى از استان چهارمحال و بختيارى انتخاب شدم . در مقام نائب رئيسى و در كميسيون ها و در اداره دبيرخانه خبرگان انجام وظيفه كردم و فعال بودم . ولى در دورهء چهارم ، با همه اصرارى كه دوستان ، در كانديداتورى از تهران داشتند به عللى كه مهمترين آنها عدم قدرت بر انجام وظيفه بود امتناع ورزيدم و از الطافشان تشكر مى كنم .

علاوه بر اين ها، عضو هيئت امناى دانشگاه امام صادق(ع) عضو هيئت امناى مجمع جهانى علوم اسلامى طلاّب غيرايرانى ، عضو هيئت علمى و برنامه ريزى مجمع جهانى علوم اسلامى بودم و در جامعهء مدرّسين حوزهء علميّهء قم كه يك نهاد علمى ـ سياسى است ، چه قبل از پيروزى انقلاب و چه بعد از آن ، همواره يك عضو فعّال بوده ام . مدّت ها به عنوان دبير و گاهى به عنوان نايب رئيس به قدر وسع و توانايى انجام وظيفه مى كردم و نيز مسئول بخش فرهنگى اين نهاد بودم .

در طول فعّاليّت هاى سياسى ، اجتماعى ، چه در جامعهء مدرّسين يا غير آن ، همواره فردى آزاد و معتدل بوده ام و سعى كرده ام از مرز حق تجاوز نكنم ، از افراط و تفريطها و گروه گرايى ها و جناح بازى ها خوددارى كرده ام . در تعريف و تمجيد يا انتقاد از شخصيّت هاى روحانى و سياسى نيز سعى كرده ام از مرز حق تجاوز نكنم .

از ارديبهشت 1371 به دستور مقام معظّم رهبرى آية الله خامنه اى ـ مدّظلّه العالى ـ به امامت جمعه شهر قم منصوب شدم و به اتفاق آية الله مشكينى و آية الله جوادى آملى ، هر سه هفته يك مرتبه ، به نوبت نماز جمعه قم را اقامه مى كنيم كه بعد از ارتحال آية الله مشكينى(قدس سره) با انتصاب آيةالله استادى به امامت جمعه قم ، همين نوبت ادامه دارد. در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز عضويّت دارم.

اكثر اوقاتِ من به مطالعه، تحقيق، نگارش كتاب، نظارت بر تحقيقات دبيرخانه خبرگان و ادارهء دبيرخانه، شركت درسمينارهاى علمى و فرهنگى صرف مى شد.

يكى از توفيقات من اين بوده كه براى تبليغ اسلام و تبيين ارزش هاى جمهورى اسلامى ايران و روشن كردن افكارعمومى و دفاع از حكومت اسلامى به چند كشور خارجى سفر كرده ام و در بعضى سمينارها و كنگره ها و مجامع علمى شركت نموده ام و با لطف خدا موفق بوده ام كه مى توان به كشورهاى نيجريه ، ساحل عاج ، گابون ، سرالئون ، گينه ، اتيوپى ، غنا، زيمباوه ، كنيا، اوگاندا، اندونزى ، بنگلادش ، تايلند، سوريه ، سريلانكا، هندوستان ، پاكستان ، چين ، مالزى ، سنگاپور، استراليا، زلاندنو، فرانسه ، انگلستان ، ايرلند، اتريش ، آلمان ، كانادا و ژاپن اشاره كرد.

دركلّيّهء سفرهاى خارج از كشور از لحاظ فرهنگى وسياسى موفق بودم واين سفرها متناسب با هزينهء در نظر گرفته شده كه نسبتاً كم بود، به حال اسلام و انقلاب مفيد بود.
golenarges آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
قدیمی 03-07-2013, 17:32   #6
کاربر کهنه کار
 
golenarges آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 13,591
Thanks: 5,631
Thanked 29,124 Times in 8,841 Posts
پیش فرض آثار علمى

بيش تر به تحقيق و تأليف علاقه مند بودم ؛ تا اين زمان كتاب هاى زير را در موضوعات ذيل تأليف كرده ام :
- اسلام :

1. آشنايى با اسلام ؛
2. همه بايد بدانند؛
3. آموزش دين (چهار جلد)؛
4. تعليمات دينى مدارس دوره ابتدايى و راهنمايى (هفت جلد).
5. در كنفرانس ها؛
6. دروس من الثقافة الاسلامية ؛
- اعتقادات :

ـ خداشناسى :
7. خداشناسى

ـ نبوت :
8. پيامبرى و پيامبر اسلام
9. وحى در اديان آسمانى

ـ امامت :
10. بررسى مسائل كلى امامت
11. الگوهاى فضيلت
12. دادگستر جهان
13. امامت

ـ معاد:
14. معاد در قرآن

- اجتماعى و تربيتى :
15. اسلام و تعليم و تربيت
16. خودسازى
17. (آيين ) همسردارى
18. (آيين ) تربيت ؛ (ويرايش نخست آن ، با عنوان آيين تربيت بوده كه به چند زبان نيز ترجمه شده است ، ويرايش جديد، آن با عنوان تربيت در سال 1385منتشر شده است.)
19. بانوى نمونه اسلام
20. آشنايى با وظائف و حقوق زن ؛
21. جوان و همسر گزينى ؛ (ويرايش نخست آن ، با عنوان انتخاب همسر بوده كه به چند زبان نيز ترجمه شده است ، ويرايش جديد، آن با عنوان جوان و همسر گزينى در سال 1385منتشر شده است .)

اكثر كتاب ها به يك يا چند زبان خارجى ترجمه شده است مانند: انگليسى ، آلمانى ، فرانسوى ، عربى ، اردو، بوسنيايى ، تايى ، آلبانى ، آذرى ، اسپانيولى ، هندى ، تركى اسلامبولى ، مالى ، تاجيك و بنگالى .

علاوه بر اين ، تاكنون ده ها مقاله در سمينارهاى داخل و خارج و مجلّه هاى كشور ارائه كرده ام كه پاره اى از آن ها به چاپ رسيده است . بعد از پيروزى انقلاب تاكنون در بسيارى از سمينارها و كنگره هاى علمى ، فرهنگى و سياسى داخل و خارج دعوت شده ام و سخنرانى كرده ام و يكى از كارهاى رسمى من به شمار مى رود.
منبع: پایگاه آیت الله امینی
golenarges آنلاین نیست.  
Digg this Post!Tweet this Post!Share on FacebookShare on google+
پاسخ با نقل قول
لینک ها
پاسخ

آموزش قرار دادن مطلب ، نظر و فعاليت در نورآسمان

لیست کامل لینک های جالب و مفید لینکدانی نورآسمان



کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
کاربران دعوت شده

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
فضیلت صلوات بر پیامبر اکرم صل الله علیه واله mahdishata علوم حدیث 2 06-12-2014 08:20
رنج‏ هاى پيامبر (ص) در مسير تبليغ golenarges اهل بيت (عليهم السلام) 0 26-06-2013 18:04
ماجرای غم انگیز فدک safaeei فاطمة الزهراء (س) 0 09-06-2013 16:28
شیعه و دفاع از حریم آن در خطبه های حضرت زهرا علیهاالسلام golenarges فاطمة الزهراء (س) 0 13-04-2013 18:49
آيا حجت بودن امام زمان (ع) مخالف آيه 165 سوره نساء نيست؟ اشاره اعتقادي 0 24-03-2013 19:22

TwitterFacebookGoogle Plushttps://telegram.me/basijtvRSS Feed@basijtv

مسئولیت مطالب و نظرات مندرج در سایت بر عهده شخص ارسال کننده بوده و سایت نورآسمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال موضوعات مطرح شده ندارد.
در صورت تمایل با رایانامه سایت به ادرس nooreaseman@chmail.ir تماس حاصل کنید.


اکنون ساعت 10:06 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1